Νέο Volvo C40 Recharge με 408 ίππους και αυτονομία έως 580 χλμ. (τιμές)
Στη ανανεωμένη εκδοχή του το C40 Recharge άλλαξε αρκετά, έχοντας σε πρώτο πλάνο το σύστημα κίνησης και την αποδοτικότητά του, με εντυπωσιακή ισχύ που φτάνει τους 408 ίππους και αυτονομία που στην ανώτερη τιμή της αγγίζει τα 580 χιλιόμετρα.
Όσο γρήγορα περάσαμε την πόρτα της ηλεκτροκίνησης, άλλο τόσο γρήγορα φαίνεται να εξελίσσεται αυτή, περνώντας στο επόμενο στάδιο. Η Volvo είναι μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έκανε ήδη ένα βήμα παραπέρα, παρουσιάζοντας αλλαγές στο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της ή όπως η ίδια προτιμά να το ονομάζει SAC (Sport Activity Coupe), λόγω του σπορ χαρακτήρα του, αλλά και της ιδιαίτερης κουπέ σχεδίασής του.
Επί του προκειμένου και όσον αφορά το ανανεωμένο Volvo C40 Recharge, η σουηδική φίρμα προχώρησε σε αλλαγές που αφορούν την απόδοση και τη μετάδοση. Πιο συγκεκριμένα, η κίνηση πέρασε στους πίσω τροχούς, αντί για τους εμπρός, όσον αφορά τις δικίνητες εκδοχές του μοντέλου, με την ισχύ να ανέρχεται στους 238 ή 252 ίππους. Η αυτονομία ανέβηκε στα 485 χιλιόμετρα όσον αφορά την πισωκίνητη εκδοχή των 238 ίππων με τον ένα ηλεκτρικό κινητήρα.
Στην εκδοχή Extended Range με κίνηση επίσης στους πίσω τροχούς, με μπαταρία 82 kWh και απόδοση 252 ίππους, η αυτονομία φτάνει το εκπληκτικό νούμερο των 580 χιλιομέτρων, με μια μόνο φόρτιση. Αμφότερες οι εκδόσεις επιταχύνουν από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα. Το σύστημα-κύκλωμα ψύξης έχει αναβαθμιστεί, έτσι ώστε η μπαταρία να διατηρεί την αποδοτικότητά της, ενώ πλέον έχει τη δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης με ισχύ έως 200 kW.
Ενδεικτικά με συνεχές ρεύμα 150 kW η πισωκίνητη έκδοση με αυτονομία 485 χιλιομέτρων αναπληρώνει ενέργεια από 10% έως το 80% σε μόλις 27 λεπτά της ώρα. Ανάλογα σε οικιακό φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW, που συνοδεύει το αυτοκίνητο, ο χρόνος για μια πλήρη φόρτιση είναι 7 ώρες και 8 ώρες για τη μεγάλη έκδοση.
Στην εκρηκτική έκδοση C40 Recharge Twin Motor με τους δύο ηλεκτροκινητήρες η απόδοση φτάνει στην εξωπραγματική τιμή των 408 ίππων και 670 Nm ροπής (+10 Nm), που χαρίζει στο κουπέ SUV της σουηδικής φίρμας επιδόσεις που κόβουν την ανάσα. Ενδεικτικά απαιτεί μόλις 4,7 δευτερόλεπτα για την τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Η διαφορά σ’ αυτή τη φάση εστιάζεται στην απόδοση των δύο ηλεκτρικών μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, που τώρα έχουν πισωκίνητη φιλοσοφία, καθώς ο εμπρός κινητήρας αποδίδει 117 kW (159 ίππους) και ο πίσω 183 kW (249 ίππους), αντί για 150 kW (204 ίππους) που απέδιδαν οι δυο κινητήρες στην προηγούμενη γενιά.
Αυτό λειτουργεί ευεργετικά και στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, όπως εύκολα διαπιστώνεις, με το πίσω μέρος που διαθέτει περισσότερη δύναμη να συμπληρώνει το τιμόνι στις στροφές και εφόσον αποφασίσεις να αξιοποιήσεις τη δυνατότητα να «στρίβεις» με γκάζι. Κάτι που διαπιστώσαμε στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας, το μεγάλο C40 Recharge Twin Motor.
Η ανάρτηση με τα γόνατα McPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι σφιχτά ρυθμισμένη και βοηθάει στην καλή διαχείριση της δύναμης. Το «μεγάλο» C40 Recharge πατάει θετικά στο δρόμο, προάγοντας, όπως σχεδόν όλα τα Volvo την άνεση και την ποιότητα κύλισης. Η σφιχτή αίσθηση κυριαρχεί, χωρίς να κουράζει στο σύνολο των περιπτώσεων. Δεν είναι ένα GTi αλλά ένα εκπληκτικά γρήγορο μοντέλο που θα απολαύσεις τις εκρηκτικές επιταχύνσεις του, που δύσκολα περιμένεις από ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2.185 κιλά.
Όσον αφορά την αυτονομία που ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία για την ισχυρή έκδοση, αυτή φτάνει τα 549 χιλιόμετρα, με την κατανάλωση να είναι 13 kWh πόλη 13,2 kWh μέση και συνδυαστική 17,4 kWh. Τιμές που δύσκολα θα δεις αν σε συνεπάρει το απίστευτο «γκάζι» που διαθέτει, με τις επιταχύνσεις που ζαλίζουν σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Αφού ξεπεράσεις το πρώτο σοκ, με την αδιανόητη δύναμη του σουηδικού… κοσμήματος, διαπιστώνεις ότι είναι περισσότερο φιλικό στην καθημερινότητα, απ’ όσο τα απόλυτα νούμερα της απόδοσης, -που εστιάζουν στις επιδόσεις-, αφήνουν να εννοηθεί.
Επιστρέφοντας στις «μικρές» εκδόσεις, η κατανάλωση της εισαγωγικής με τον έναν κινητήρα είναι 11,2 kWh στην πόλη, 11,4 kWh στη μέση τιμή της, και 16,2 kWh η συνδυαστική. Στην εκδοχή Extended Range η κατανάλωση διαμορφώνεται στις 12,2 kWh μέσα στην πόλη, 12,4 kWh στη μέση τιμή της και στις 16,4 kWh στη συνδυαστική.
Κοινός παρονομαστής οι διαστάσεις, με το μήκος του ανέρχεται στα 4.440 χλστ., το πλάτος 1.591 χλστ. και το ύψος 1.873 χλστ., με το μεταξόνιο να είναι 2.702 χλστ. Η αισθητική του παραμένει αναλλοίωτη, με το κουπέ σχήμα να χαρίζει πόντους στην εικόνα του και τους Σουηδούς να επενδύουν πλέον στα επιμέρους σημεία που αφορούν την αεροδυναμική η οποία παρουσιάζεται βελτιωμένη και συμβάλει στην καλύτερη αποδοτικότητα του μοντέλου. Ενδεικτικά οι ζάντες νέας σχεδίασης σχεδιάστηκαν έτσι ώστε συμβάλουν με τη σειρά τους στη μείωση της οπισθέλκουσας.
Στο εσωτερικό η αρχιτεκτονική είναι ίδια, με τη μινιμαλιστική προσέγγιση να κυριαρχεί. Η τεχνολογία που δίνεται απλόχερα, είναι επικαιροποιημένη και υπογραμμίζεται έντονα από τη μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής 9 ιντσών, που παρέχει τη δυνατότητα χειρισμού ακόμα και όταν φοράς γάντια, δίνοντας πρόσβαση σε υπηρεσίες Google, όπως Google Assistant, Google Maps και Google Play Store. Η κάθετη διάταξη των επιμέρους τομέων προσφέρει άμεση οπτική επαφή με τα μενού και κάνει πιο εύκολη τη χρήση του συστήματος.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, όπως αρμόζει σ’ ένα μεγάλο SUV, έχοντας εμπρός του μια ψηφιακή οθόνη με διαγώνιο 12 ιντσών, που διαδραματίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων. Εκεί προβάλλονται όλες οι πληροφορίες που αφορούν το αυτοκίνητο, ενώ έχει τη δυνατότητα προσαρμογής στις ανάγκες του οδηγού και την τρέχουσα οδηγική κατάσταση. Τα προγράμματα απεικόνισης είναι δύο, Calm και Navi, με τις πληροφορίες που προβάλλονται στο καθένα να εναρμονίζονται με τη λογική που υποδηλώνει το όνομά τους.
Οι χώροι είναι άπλετοι για τέσσερα άτομα, ενώ θα εξυπηρετήσει ανάγκες ακόμα και πέντε ανθρώπων, καθώς το επίπεδο πάτωμα δεν δημιουργεί σκαλοπάτι στο πάτωμα και εμπόδιο στα πόδια του μεσαίου επιβάτη. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 413 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.205 λίτρα. Ένας ακόμα μικρός χώρος εμπρός, το επονομαζόμενο «frunk» θα δώσει λύση στην αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης ή εναλλακτικά θα φιλοξενήσει ένα σακίδιο.
Η σουηδική εταιρεία έκανε το καλό καλύτερο, με το νέο Volvo C40 Recharge να έρχεται πιο διαβασμένο. Είναι σαφώς πιο αποδοτικό, αλλά και πιο εστιασμένο στην οδήγηση, παραμένοντας πολυτελές, ποιοτικό και τεχνολογικά φορτωμένο.
Η τιμή του Volvo C40 Recharge που είναι διαθέσιμο για online παραγγελία ξεκινά από 58.600 ευρώ.
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος