Ampere – Ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο από το Renault Group
Tο Renault Group δημιούργησε την Ampere, ένα νέο μοντέλο εταιρείας, που αντικατοπτρίζει το στόχο του να γίνει ο ηγέτης της Ευρώπης στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.
Για να απαντήσει στις προκλήσεις, να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και να αντιμετωπίσει τους σημαντικούς κλιματικούς προβληματισμούς, το Renault Group δημιούργησε την Ampere, ένα νέο μοντέλο εταιρείας, που αντικατοπτρίζει το στόχο του να γίνει ο ηγέτης της Ευρώπης στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Με οδηγό την τεχνολογία, η Ampere αναπτύσσει ένα οριζόντιο επιχειρηματικό μοντέλο που δίνει τη δυνατότητα στο Renault Group να είναι πιο ευέλικτο και να ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις καινοτομίες. Στόχος είναι ο εκδημοκρατισμός των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με οχήματα που μπορούν να αντέξουν οικονομικά οι πελάτες. Η Ampere βασίζεται στην 15ετή τεχνογνωσία της Renault πάνω στα ηλεκτρικά οχήματα, συνδυάζοντας μια ευέλικτη και αποτελεσματική οργάνωση στον τομέα της σχεδίασης αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων για την ευρωπαϊκή αγορά και παρέχοντας μια μοναδική εμπειρία στον πελάτη.
Το βιομηχανικό και τεχνολογικό project που επιδιώκεται με την Ampere έχει έντονη απήχηση στην ευρωπαϊκή αγορά. Διαθέτει ένα μοναδικό φάσμα δεξιοτήτων καθώς και ένα σταθερό βιομηχανικό και τεχνολογικό οικοσύστημα, που προστατεύει ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Κάτω από την ομπρέλα της Ampere λειτουργούν 11 παραγωγικές μονάδες στη Γαλλία, μεταξύ των οποίων τέσσερις βιομηχανικές εγκαταστάσεις: το ElectriCity που περιλαμβάνει τα εργοστάσια του Douai, της Maubeuge και της Ruitz, αλλά και το εργοστάσιο στην Cléon. Η εταιρεία απασχολεί πάνω από 11.000 άτομα – το 35% εκ των οποίων είναι μηχανικοί – που σχεδιάζουν, εξελίσσουν, κατασκευάζουν και εμπορεύονται οχήματα υψηλής απόδοσης, ασφαλή και βιώσιμα, κάτω από την ομπρέλα της Renault. Όλοι αυτοί ενώνουν τις δυνάμεις τους για να πραγματοποιήσουν αυτή τη μεγάλης κλίμακας μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Μία εταιρική ταυτότητα που συνδυάζει την παράδοση με την αλλαγή
Το λογότυπο της Ampere ξεκίνησε με το σχήμα ενός διαμαντιού, το ιστορικό και διαχρονικό έμβλημα της Renault, που αντανακλά το ανθρώπινο και βιομηχανικό της παρελθόν. Φτιαγμένο από πολλά διαμάντια, απεικονίζει αυτή τη νέα διαμόρφωση μίας σφιχτής δομής, ευέλικτων ομάδων, που η καθεμία έχει τον δικό της τομέα εξειδίκευσης. Η σύνθεση που προκύπτει από αυτά τα διαμάντια πυροδοτεί ιδέες αέναης κίνησης και πορείας ανόδου, προς έναν κοινό στόχο.
Η ταυτότητα της Ampere συνδυάζει τρία βασικά χρώματα – το Scandium, το Eigengrau και το SiliconGrey – δημιουργώντας μία τέλεια ισορροπία μεταξύ τεχνολογίας και φιλικότητας, μεταξύ ανθρώπινου χαρακτήρα και καινοτομίας.
Ως ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς στην κατηγορία των μεσαίων και μικρομεσαίων οχημάτων, το Renault Group, άρα και η Ampere, στοχεύουν στις κατηγορίες Β ; C οι οποίες αναμένεται να αποτελέσουν και το 75% των ευρωπαϊκών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, μέχρι το 2030. Τη χρονική περίοδο μεταξύ 2023-2030, τα δύο αυτά segments προβλέπεται να παρουσιάσουν ένα ρυθμό ετήσιας ανάπτυξηςτης τάξεως του 25%.
Στην προσπάθεια αξιοποίησης αυτής της ευκαιρίας, η Ampere έχει στόχο τον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, με την επίτευξη της εναρμόνισης της τιμής μεταξύ μοντέλων με ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης, προλαμβάνοντας τον ανταγωνισμό.
Η Ampere διαθέτει ήδη ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χάρη στις δύο πλατφόρμες της, που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ είναι σχεδιασμένες με στόχο την μείωση του κόστους και υλοποιημένες με συγκεκριμένους σκοπούς:
AmpRSmallplatform για μοντέλα του segment B (προηγούμενη ονομασία CMF-B EV), AmpRMediumplatform για μοντέλα του segment C (προηγούμενη ονομασία CMF-EV)
Πέρα από αυτές τις πλατφόρμες, η Ampere βαδίζει σταθερά βάσει ενός οδικού χάρτη με στόχο την μείωση του κόστους, μέσω μίας ολιστικής προσέγγισης στην ηλεκτροκίνηση. Έως το 2027/2028, η Ampere έχει στόχο να περιορίσει έως και 40%, τα μεταβλητά κόστη μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων 1ης και 2ης γενιάς του segment C, ακολουθώντας μία σταθερή κατεύθυνση με 3 βασικούς πυλώνες:
Κινητήρας EV (μπαταρία και σύστημα ηλεκτροκίνησης):
50% μείωση του κόστους της μπαταρίας ανά όχημα της ίδιας γκάμας
25% μείωση του κόστους του συστήματος ηλεκτροκίνησης, ανά όχημα
Όχημα (πλατφόρμα και αμάξωμα):
25% μείωση του κόστους της πλατφόρμας, ανά όχημα
15% μείωση του κόστους του αμαξώματος, ανά όχημα
Επιχειρηματική αριστεία που θα δώσει τη δυνατότητα μείωσης κατά 50% του κόστους παραγωγής και logistics.
Ως αποτέλεσμα της διαρκούς εφαρμογής του πλάνου μείωσης του κόστους, έχει επιτευχθεί ένα πρώτο σημαντικό βήμα με το Scenic E-Tech, το οποίο έχει ήδη επιτύχει την εναρμόνιση της τιμής στον τομέα του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας (TCO) με τα υβριδικά οχήματα. Η εναρμόνιση της τιμής μεταξύ μοντέλων EV ; ΜΕΚ αναμένεται να επιτευχθεί με τη 2η γενιά (διάδοχοι των Megane-E-Tech και Scenic E-Tech), έως το 2027/2028 με ταυτόχρονη διατήρηση των περιθωρίων κέρδους. Στο segment Β, η Ampere θα ξεκινήσει με το Renault 5 το 2024 και το Renault 4 το 2025 (με εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης στην Ευρώπη περίπου 25.000€), αλλά και με το νέο ηλεκτρικό Renault Twingoπου θα εκτιμάται ότι στην Ευρώπη θα κοστίζει κάτω από τις 20.000€.
Μία ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων
Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η Ampere διαθέτει ένα συναρπαστικό και άκρως ανταγωνιστικό portfolio προϊόντων, που περιλαμβάνει μοντέλα στις κατηγορίες A, B και C, ενώ αρχικά αποτελείται από πέντε μοντέλα:
Το Megane E-Tech, που λανσαρίστηκε στα μέσα του 2022, είναι το όχημα που επανατοποθέτησε τη μάρκα στην αγορά των EV, πετυχαίνοντας την κατάκτηση νέων πελατών (ποσοστό κατάκτησης πάνω από 50% από τον ανταγωνισμό στην Ευρώπη). Κατέκτησε ένα μερίδιο αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά των EV της τάξης του 2,2%, ενώ αποτελεί το Νο1 αυτοκίνητο στην κατηγορία C-EV στη Γαλλία. Το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει το καλύτερο σύστημα infotainment και δικτύωσης στην κατηγορία του: το OpenRLink.
Το Scenic E-Tech κυκλοφορεί στις αρχές του επόμενου έτους και προϊδεάζει για το μέλλον των ευρωπαϊκών οικογενειακών αυτοκινήτων. Η αειφορία βρίσκεται στον πυρήνα του σχεδιασμού του, καθώς έως και το 95% των υλικών κατασκευής του είναι ανακυκλώσιμα, ενώ προσφέρει κορυφαία τιμή αυτονομίας στην κατηγορία του, η οποία ξεπερνά τα 625km WLTP, με TCO (Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας) που ήδη βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τα υβριδικά αυτοκίνητα.