Kalle Rovanpera: Κακά τα ψέματα
Θαρραλέα η απόφαση του μικρού, δις παγκόσμιου, για περιορισμένο πρόγραμμα αγώνων του WRC το 2024. Αντίστοιχα όμως δυνατή και η απόφαση της Toyota για να του δώσει ανάσες.
Ο νεότερος στην ιστορία γενικώς, αλλά ίσως και ως ταχύτερος σε ειδική, για τους λάτρεις των στατιστικών. Το σημαντικό είναι ότι οδηγεί από έντεκα ετών με παλμαρέ στα 23 συμπληρωμένα χρόνια του που θέλεις δύο σελίδες print out του eWRC-results.com για να το μελετήσεις.
Μπήκε στο μπάκετ του Starlet μωρό και όλοι παραμιλήσαμε, και ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο έπειτα από δώδεκα χρόνια στο κόκπιτ του αγωνιστικού Yaris. Δουλεύτηκε, θα πείτε, όλο αυτό. Τον στήριξε ένα ολόκληρο σύστημα, η περιβόητη «φιλανδική μαφία» ξύπνησε από τη νάρκη της. Θα συμπληρώσουμε ότι αποδείχθηκε ιδιαίτερα χαρισματικός και είναι ήδη στην κορυφαία δεκάδα όλων των εποχών. Κλάσης όπως ο αείμνηστος Henri Toivonen, παντός καιρού πρωταθλητής, όπως και οι τρεις Ευρωπαίοι, οι δύο Γάλλοι και ο «Matador», σε επίπεδα Markku Alen, Tommi Makinen και Markus Gronholm, που τους ξεπερνάει, ρισκάροντας να συγκρίνεις εποχές.
Μεγάλη απόφαση
Το σχολίασε σε ανύποπτη στιγμή ο «ΕΛ-ΕΜ», γράφτηκε στο έγκριτο motori.gr του Γιάννη Σταυρόπουλου, αλλά ουδέν σχόλιον από το έγκριτο dirtfish.com, από όπου παρακολουθούν WRC οι ειδικοί.
Επιβεβαιώθηκε μόλις προχθές, και βέβαια όλοι σχολιάζουμε υπενθυμίζοντας πως θα συμμετέχει σε οκτώ αγώνες, οπότε, όπως σοφά σχολίασε ο Λάμπρος Αθανασούλας, βλέπει και τίτλο. Σε απλά ελληνικά, «μπάφιασε» και, καταθέτοντας αυτοπεποίθηση, αξιοποιεί την εμπιστοσύνη του Ιάπωνα κατασκευαστή με σημείο αναφοράς την εντιμότητά του και αποφάσισε να πάρει ανάσες. Είτε ντριφτάροντας με τη Supra, είτε απολαμβάνοντας την παλιά τέχνη με τη Celica σε Legends, είτε συμμετέχοντας σε ράλλυ με το Starlet-φονιά.
Το κυριότερο, να χαλαρώσει με τα φιλαράκια του, να φλερτάρει χωρίς κανόνες και χωρίς την αγωνία να τον ψάχνει ο Latvala, ακόμα και να υπογράψει αυτόγραφα, ή ο Halttunen για τεστ και δοκιμές. Το κινητό του θα αποκτήσει και άλλες επαφές, και οι φίλοι του θα του στέλνουν και βίντεο, όπως συμβαίνει μεταξύ των συμμαθητών του.
Οι περισσότεροι έχουν ολοκληρώσει και σπουδές και στρατιωτική θητεία, ενώ ο Kalle, με μεταπτυχιακό στο WRC, όντας διδάκτωρ, δεν έχει ολοκληρώσει τη θητεία του. Νικητής στο ακατόρθωτο, αλλά χωρίς εξετάσεις στα φυσιολογικά, και τώρα είναι η στιγμή κατάλληλη, και εύγε στο περιβάλλον του, δηλαδή στην Toyota, που υποστήριξε αυτήν τη θαρραλέα επιλογή, που δεν προσφέρεται για συγκρίσεις με άλλους, κατά καιρούς του περιορισμένου προγράμματος, ή της απόσυρσης από νωρίς, ακόμα και της ευκαιριακής αποχής.
Στο WRC
Τρίτο αυτοκίνητο – το εξής πρώτο, άλλωστε. Άλλοτε για τον Rovanpera και άλλοτε για τον Ogier είναι η πρόβλεψη. Δεν αποκλείεται να συναντηθούν π.χ. στο Mόντε Κάρλο, ενώ τον θέλουμε στην Ελλάδα. Άλλωστε, όπως σχολίασαν οι έγκριτοι που καλύπτουν το WRC, αυτά τα δύο πληρώματα κρατούν και επικοινωνία ενδιαφέρουσα και εκτός ειδικών και υπεράνω χρόνων, σε ένα θεσμό που -κακά τα ψέματα- έχει χάσει το βηματισμό του και τον αναζητεί, με τη μετακίνηση του Tanak σε σωστή κατεύθυνση.
Είναι η κλάση του Ogier, και πλέον τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους παγκόσμιους, όπως τον Rovanpera και τον Tanak, που θα μας δώσουν όμορφες εικόνες στην TV και ενδιαφέρον στις παρέες του καφέ στο περιθώριο των αγώνων.
Αναμένοντας την ανακοίνωση της Ford για το ποιοι θα οδηγούν τα Puma Rally1, μένουμε συντονισμένοι._ Σ. Χ.