Renault Clio E-Tech Hybrid: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο μοντέλο στην κορυφαία του υβριδική εκδοχή
Το νέο, εντυπωσιακό προσωπείο είναι μόνον το ορεκτικό ενός πολύ ενδιαφέροντος μενού, με κυρίως πιάτο τη χαμηλή κατανάλωση και επιδόρπιο την οδική συμπεριφορά.
Με το βαρύ βιογραφικό που συνοδεύει το Clio (βλέπε πωλήσεις και βραβεία), έφτασε η στιγμή της ανανέωσης για αυτή την πέμπτη γενιά του, όπου το πρώτο δείγμα δοκιμής έρχεται από την κορυφή, σε ό,τι έχει να κάνει τόσο με την υβριδική τεχνολογία E–Tech όσο και με τον εξοπλισμό της έκδοσης Εsprit Alpine.
Σε μία πολύ πλούσια γκάμα, λοιπόν, που περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με απόδοση 90 και 100 ίππους, αντίστοιχα, αλλά και τις ιδιαίτερα δημοφιλείς εκδόσεις διπλού καυσίμου (βενζίνης και υγραερίου) LPG των 100 ίππων, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκεται στην κορυφή των επιλογών, με την εξαιρετικά αποδοτική υβριδική έκδοση E-Tech, με τεχνολογία προερχόμενη από τη Formula 1 και απόδοση 145 ίππων.
Η ανανεωμένη εικόνα του Renault Clio
Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι περαστικοί είχαν την εντύπωση ότι πρόκειται για μια εντελώς νέα γενιά του δημοφιλούς γαλλικού σουπερμίνι. Αυτό οφείλεται κυρίως στο νέο και πολύ επιθετικό ρύγχος, που τονίζεται από τη φανταχτερή μπλε απόχρωση και τις εξοπλιστικές πινελιές της έκδοσης Εsprit Alpine.
Η νέα διαμόρφωση του ρύγχους, που μοιάζει να χωρίζει τον προφυλακτήρα σε δύο στενόμακρα τμήματα, τονίζεται από τη νέα φωτιστική υπογραφή στους προβολείς και στα φώτα ημέρας. Την εικόνα συμπληρώνουν οι εντυπωσιακές ζάντες 17 ιντσών και οι μικρότερης έκτασης αλλαγές στον πίσω προφυλακτήρα.
Στο εσωτερικό, η γαλλική εταιρεία έχει αναβαθμίσει πολλά από τα υλικά που συνθέτουν το θάλαμο διαβίωσης των επιβατών, με αποκορύφωμα τα πλουσιοπάροχα χαρακτηριστικά της έκδοσης Esprit Alpine.
Σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού θα βρει κανείς το τιμόνι με τις κόκκινες, λευκές και μπλε ραφές, το βαθύ γυαλιστερό μαύρο φόντο στο λογότυπο, τα αλουμινένια πεντάλ και τη λεπτή κεντημένη γαλλική σημαία στο ταμπλό, που εν μέρει καλύπτεται από ύφασμα, αλλά το highlight δεν είναι άλλο από ετούτα τα καθίσματα, που θα ζήλευε οποιοδήποτε Clio R.S. του ένδοξου παρελθόντος.
Κάθεσαι ιδανικά και η πλευρική στήριξη που παρέχουν είναι τόσο χορταστική, που ίσως κάποιοι να τη βρουν υπερβολική στην καθημερινή χρήση εντός πόλης.
Η ψηφιοποίηση στο ανανεωμένο Clio έχει την τιμητική της, με επίκεντρο τις μεγάλες οθόνες για το σύστημα πολυμέσων (9,3 ιντσών που υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay) και τον πίνακα οργάνων (με τη μεγαλύτερη παραλλαγή των 10 ιντσών).
Από πλευράς διαστάσεων, το ανανεωμένο Clio συνεχίζει να έχει το ίδιο μέγεθος, με το μήκος να ανέρχεται στα 4.053 χλστ., το πλάτος στα 1.798 χλστ. και το ύψος στα 1.440 χλστ. Αναλλοίωτο έχει παραμείνει το μεταξόνιο των 2.583 χλστ., κάτι που σημαίνει πως οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι αρκετά καλοί, αλλά όχι κορυφαίοι.
Το ίδιο ισχύει και για το πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου μειώνεται στις υβριδικές εκδόσεις στα 301 λίτρα (έναντι 391 λίτρων στις συμβατικές εκδόσεις) λόγω της τοποθέτησης των δύο μπαταριών κάτω από το δάπεδό του, ενώ η αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων αυξάνει τη χωρητικότητα στα 979 λίτρα.
Τεχνολογία με αγωνιστικές καταβολές
Στην έκδοση E-Tech, με τεχνολογία προερχόμενη από τη Formula 1 με περισσότερες από 150 πατέντες, η συνδυαστική απόδοση φτάνει στους 145 ίππους. Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.598 κ.εκ., που αποδίδει 94 ίππους και συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν πρωτεύοντα 49 ίππων και ένα δευτερεύοντα (High-Voltage Starter Generator) 24,5 ίππων, καθώς και μία μπαταρία 1,2 kWh.
Στο σύστημα μετάδοσης το «παρών» δίνει το multimode κιβώτιο των 6 σχέσεων (τέσσερις για τον θερμικό κινητήρα και δύο για το ηλεκτρικό μοτέρ), που ενσωματώνει λειτουργία «Β» (Brake) για αυξημένη επιβράδυνση με ενισχυμένη ανάκτηση ενέργειας.
Το πλήρες υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης E-Tech μπορεί να συνδυάσει τους δύο κινητήρες με έως και δεκατέσσερις διαφορετικούς τρόπους, για βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης. Έτσι, στο Clio E-Tech η εκκίνηση γίνεται πάντοτε ηλεκτρικά, όπου το αυτοκίνητο μπορεί να αξιοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα έως και στο 80% του χρόνου αστικών μετακινήσεων, μειώνοντας την κατανάλωση έως και 40% σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα.
Η ελαφρώς αυξημένη απόδοση του συστήματος (από 140 που ήταν παλιότερα, τώρα έχει φτάσει στους 145 ίππους) έχει βελτιώσει την επιτάχυνση από στάση (7,4 δλ.), ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 174 χλμ./ώρα.
Διαγωνισμός οικονομίας
Στο υβριδικό Clio η εκκίνηση γίνεται πάντοτε ηλεκτρικά, ενώ σε κάθε περίπτωση το σύστημα επιλέγει αυτόματα τον βέλτιστο τρόπο λειτουργίας κίνησης για εξοικονόμηση καυσίμου, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και το οδηγικό στυλ.
Από τη στιγμή που το φορτίο λειτουργίας θα αυξηθεί (υπό πίεση), τον πρώτο λόγο έχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, που φυσικά υποστηρίζεται από τον ηλεκτροκινητήρα, ώστε να αποδοθεί το μέγιστο της ισχύος.
Σε φάσεις όπου το αυτοκίνητο απλώς ρολάρει, η κίνηση επιτυγχάνεται και πάλι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ το φρενάρισμα μεταφράζεται σε ανάκτηση κινητικής ενέργειας. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι το σύστημα μέσω της λειτουργίας Save Battery, παρέχει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει πότε θα χρησιμοποιήσει την ενέργεια της μπαταρίας.
Σε αστικές συνθήκες, λοιπόν, και με ένα οικονομικό στυλ, η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ., ενώ υπό πίεση αυξάνεται πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ., οπότε για μια μέση τιμή υπολογίστε τα 5,5 λτ./100 χλμ.
Επειδή όμως δεν είναι όλοι οι οδηγοί εξοικειωμένοι με τις αρχές της οικονομικής οδήγησης, η Renault μέσα στα μενού του συστήματος πολυμέσων έχει φροντίσει να παρέχει στον οδηγό έναν ολοκληρωμένο βοηθό, με αναλυτικές πληροφορίες για το ιστορικό των καταναλώσεων σε διάφορες διαδρομές, αλλά και τα βασικά στοιχεία του οδηγικού στυλ με ανάλογες βαθμολογίες.
Από εκεί και πέρα, για μέγιστη απόδοση ή οικονομία, υπάρχουν τα προγράμματα οδήγησης Sport και Eco, αντίστοιχα, ενώ στο My Sense ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να κάνει τις δικές του προσαρμογές.
Οδηγώντας το Renault Clio E-Tech Hybrid σημειώνεις αμέσως το πόσο πιο γεμάτο δείχνει (και είναι!) αυτό το σύνολο, σε σύγκριση με άλλα full hybrid σουπερμίνι και παρά το αυξημένο βάρος, που σε αυτή την έκδοση φτάνει τα 1.238 κιλά.
Σε αυτή την αίσθηση δυναμισμού έρχεται να συνεισφέρει και το πλαίσιο με τις σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις και τους 17άρηδες τροχούς. Το γρήγορο τιμόνι (2,7 στροφές) βαραίνει στο πρόγραμμα Sport και διευκολύνει τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί πιο σβέλτα, έστω και αν δεν υπάρχει δυνατότητα σειριακής επιλογής των σχέσεων._ 4T
RENAULT CLIO E–TECH HYBRID 145
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 94 ίπποι/5.600 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 148 Nm/3.200 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 49 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 205 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 145 ίπποι >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Multimode 4+2 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.050x1.798x1.440 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.583 χλστ. >ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 301-979 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.238 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 174 χλμ./ώρα* >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,3 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 95 γρ./χλμ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ