WRC – Ράλλυ Ιαπωνίας: H Toyota κάνει το 1-2-3 και 5
Σε θρίαμβο της Toyota στον αγώνα τους εξελίχθηκε ο επίλογος του WRC, όπου το νταμπλ σε τίτλους συνδυάζεται με την απόλυτη κυριαρχία στο βάθρο.
Toyota, Παγκόσμια Πρωταθλήτρια στο Ράλλυ της αγοράς, σε σκληρό ροκ ένας εναντίον όλων, αλλά και στους αγώνες αυτοκινήτου. Στους θεσμούς με βαρύτητα που αποδίδει η αξιοπιστία, η εντιμότητα και η συλλογική προσπάθεια που τους χαρακτηρίζει, όπως στο WEC στους αγώνες αντοχής και στο WRC.
Αν μείνουν έτσι, ότι δηλαδή απεικονίζει τον απόλυτο «Τογιοτισμό» και δεν εμπλακούν στη F1, θα είναι για πολλά χρόνια οι απόλυτοι κυρίαρχοι και στο motorsport.
Japan Rally
Σε αλλοπρόσαλλες καιρικές συνθήκες που απαιτούν ισορροπημένη ομάδα και τύχη δημιούργημα άλλωστε της ποιότητας σου. Το 1-2-3 θα μπορούσε μάλιστα να είναι και τέσσερα προσθέτοντας το «αν ο Katsuta», αλλά έτσι δεν γράφεται η ιστορία στα Ράλλυ. Αγώνας με αλλεπάλληλες SS στο Toyota Stadium που εξελίχθηκαν σε ζεστή ατμόσφαιρα, αλλά μακριά από κάθε προσδοκία του περιβόητου promoter και των ιθυνόντων της Toyota που ήθελαν να γιορτάσουν με κόσμο στη μέγιστη τιμή. Η απάντηση σε όσους αμφισβητούν τη θέση του αγώνα στο καλεντάρι είναι: Toyota. Απλά ο κατασκευαστής που κρατάει ζωντανό το motorsport στη γήινη έκφραση του και εφ’ όσον το πρόβλημα είναι οι καιρικές συνθήκες που ταλαιπώρησαν το αχρείαστο ECR πριν λίγες εβδομάδες, σκέπτεσαι πολλούς Αγίους είχαμε στο ΡΑ και αλλάζεις ημερομηνίες. Σε μάχη με την κλιματική αλλαγή και πλέον δεν μπορείς να προβλέψεις ούτε το χιόνι στη Σουηδία.
Στον αγώνα
Όλα αλλάζουν και όλα τα ίδια μένουν και αν είναι προβλέψιμη η έξοδος του Neuville, συνήθως όταν προηγείται, όπως και του Fourmaux όταν οδηγεί το «καλό» το Puma.
WRC1, ουδείς είχε προβλέψει την καταστροφική έξοδο του Sordo. Στην ίδια στροφή με το Γάλλο και έκανε το γύρο του κόσμου, αυτή η εικόνα σε παραλλαγές του μπλε με background την Ιαπωνική ύπαιθρο.
Προβλέψιμη μέχρι κάποιο σημείο η αδιαφορία του Tanak που αντιμετώπισε και προβλήματα και είναι άγνωστο το αν χάρηκε με την αστοχία Neuville, πριν βρεθούν κάτω από την ίδια στέγη. Σε αμυντική τακτική ο Rovanpera που βολεύτηκε στο γεμάτο με Toyota βάθρο και ο Φινλανδός δις Παγκόσμιος δεν το κρύβει ότι «μπαφιασε» να ανεβαίνει-κατεβαίνει βουνά τέζα, ενώ παίρνει ανάσα μόνο όταν μοιράζει αυτόγραφα.
Από εκεί και πέρα
Ο Evans ήταν σε μάχη με τον Neuville όταν ο Βέλγος βγήκε και σε συνδυασμό με το πληγωμένο το Yaris του Ogier από νωρίς, οδήγησε το δικό του στη νίκη πολύ πιο εύκολα από ότι είχε υπολογίσει. Ακολούθησαν ο Γάλλος και ο Φινλανδός φορτωμένοι με τους τίτλους τους και δικαιολογημένα ο Ουαλός, νικητής και στη Φινλανδία, στη μητέρα των μαχών, μπορεί να σχολιάσει: «ήταν μια καλή χρονιά». Να συμπληρώσουμε ότι πρόκειται για αποτελέσματα που σφραγίζουν βαριά συμβόλαια.
Καμία σχέση πάντως με ότι υπέγραψε με τη Hyundai ο Lappi για περιορισμένο πρόγραμμα το 2024. Ο Φινλανδός που στο τέλος του αγώνα βρήκε το ρυθμό και κράτησε πίσω του τον Katsuta. Ο Ιάπωνας ήθελε το κάτι παραπάνω εκεί και αφού τη δεύτερη ημέρα γλύτωσε την ολική καταστροφή, προσπάθησε να καλύψει τον χαμένο χρόνο ώστε να προκύψει καρέ των άσσων στον αγώνα τους.
Η κατηγορία WRC2 έλαμψε αποκλειστικά λόγω Andrea Mikkelsen που έκανε μαγικά την Παρασκευή, στο δεύτερο σκέλος με το Skoda, διδάσκοντας οδήγηση στο όριο, παρά τις δύσκολες συνθήκες. Μάθημα στα νορβηγικά με αποδέκτες επικεφαλείς ομάδων και νεοσύλλεκτους με WRC1 όπως ο Βέλγος Munster σε εκπαίδευση διαρκείας με το Puma WRC1. Αγωνιστικό που κινείται ανάλογα και με το διαθέσιμο μπάτζετ νεαρών επίδοξων πρωταθλητών.
Ότι μέχρι κάποιο σημείο ισχύει και στις μικρότερες κατηγορίες όπου όμως δεν λείπει το ταλέντο με παράδειγμα τον Gryazin, αλλά και η εμπειρία, με παράδειγμα τον Kajetanowicz. Ο Πολωνός, άλλοτε Ευρωπαίος, σήμερα Παγκόσμιος WRC2 Challenge.
Από αύριο σε pause ο θεσμός για την προετοιμασία όλων ενόψει 2024 με αφετηρία το Mόντε Κάρλο στις 26-28 Ιανουαρίου._Σ.Χ.