Συγκρίνουμε την BMW Active Tourer 225e xDrive με το DS 7 E-Tense 225

Η premium υπόσταση, ο οικογενειακός χαρακτήρας και το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελούν τον κοινό παρονομαστή σε αυτή την αντιπαράθεση του SUV DS 7 με την MPV BMW Active Tourer.

Η συγκεκριμένη συγκριτική δοκιμή αποτελεί μία ακόμα απόδειξη του πόσο έχουν αλλάξει οι καταστάσεις. Σε μια εποχή όπου τα SUV δεσπόζουν, οτιδήποτε διαφορετικό σταθεί δίπλα τους μοιάζει να ξενίζει· όπως στην προκειμένη περίπτωση, όπου απέναντι σε ένα veritable SUV, όπως το DS 7, τοποθετούμε την τελευταία γενιά της BMW Active Tourer, με τις πάλαι ποτέ πολυμορφικές αναλαμπές.

Δεν ήταν όμως πάντα έτσι τα πράγματα. Για την ακρίβεια, σε μια άλλη εποχή, όπου τα offroad οχήματα είχαν μια περιθωριοποιημένη καθαρόαιμη υπόσταση, τα πολυμορφικά ήταν αυτά που είχαν το πάνω χέρι. Όταν κάποτε (δηλαδή στα μέσα των ’80s) το Renault Espace εισήγαγε στο αυτοκινητιστικό μας λεξιλόγιο τον όρο «πολυμορφικότητα», πολλοί μιλούσαν για μια επανάσταση.

Φυσικά, χρειάστηκε να περάσει αρκετός καιρός μέχρι αυτό το concept να εδραιωθεί και στην εγχώρια αγορά, με αποκορύφωμα την προ κρίσης εποχή, όπου οι κατασκευαστές είχαν επιδοθεί σε μια άνευ προηγουμένου πασαρέλα, με ευφάνταστα τρικ στη σχεδίαση (συρόμενες ή αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες) και την πρακτικότητα του εσωτερικού. Ορισμένες εταιρείες, όπως η Ford, η Opel και η Renault, δημιούργησαν ολόκληρες σειρές μοντέλων για όλα τα γούστα και τα βαλάντια.

Όμως, η σταδιακή στροφή του κοινού στην κατηγορία των SUV έφερε μεγάλες ανακατατάξεις. Παραδοσιακά κραταιές κατηγορίες άρχισαν να συρρικνώνονται, μεταξύ των οποίων και τα MPV, αφού πλέον η πρακτικότητα για τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές περνούσε μέσα από έναν «ελεύθερου χρόνου» χαρακτήρα. Έτσι, ακόμα και ο ένδοξος πολυμορφικός πρωτεργάτης, το Renault Espace, είναι πλέον στην ουσία μια 7θέσια παραλλαγή του Austral.

DS7 E-Tense 225 - BMW Active Tourer 225e xDrive

Ο τελευταίος των Μοϊκανών

Όταν λοιπόν σχεδόν όλες οι εταιρείες που αναφέραμε παραπάνω έχουν «αλλαξοπιστήσει», υπάρχει μία που όχι μόνο συνεχίζει, αλλά τη χρονιά που μας πέρασε παρουσίασε τη νέα γενιά. Αυτή η εταιρεία είναι η BMW, και μπορεί στην Active Tourer πλέον να γίνεται λόγος για ένα crossover (sic) μοντέλο, όπου ο οικογενειακός χαρακτήρας και η χωροταξική πρακτικότητα έχουν τον πρώτο λόγο. Το ψηλό αμάξωμα με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες δείχνει ότι προτεραιότητα έχουν η καθημερινή ουσία και η αεροδυναμική αποτελεσματικότητα (ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει μειωθεί στο 0,26), και όχι ο εντυπωσιασμός.

DS7 E-Tense 225 - BMW Active Tourer 225e xDrive

Ένας εντυπωσιασμός που ευκολότερα μπορεί να πηγάζει από το DS 7. Μάλιστα, η πρόσφατη ανανέωση το έχει φρεσκάρει με έναν διακριτικό τρόπο, χωρίς να το διαφοροποιεί ριζικά. Το ρύγχος δείχνει τώρα αρκετά πιο πλατύ και οριοθετείται από αυτά τα περίτεχνα φώτα ημέρας, τα οποία μαζί με τους αποτελεσματικότερους προβολείς LED συνθέτουν τη νέα φωτιστική υπογραφή του DS 7.

Τα πίσω φώτα έχουν γίνει και αυτά πιο λεπτά, έχοντας διατηρήσει το τρισδιάστατο εφέ που δημιουργεί αυτό το φωτεινό τους πλέγμα, περικλείοντας το όνομα «DS AUTOMOBILES», που αντικατέστησε το «Crossback», το οποίο αφαιρέθηκε πια και από την ονομασία του μοντέλου.

Την οπτική υπεροχή του DS 7 έρχεται να ενισχύσει και το θέμα του όγκου. Δεν είναι μόνο η αναμενόμενα αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά και οι συνολικά μεγαλύτερες διαστάσεις του DS 7, έναντι της Active Tourer, που ενισχύουν την επιβλητικότητα του Γάλλου. Αυτό έχει άμεση επίπτωση και στο θέμα των χώρων, όπου το DS 7 προσφέρει συγκριτικά ελαφρώς καλύτερα περιθώρια ευρυχωρίας. Αυτό δε σημαίνει επ’ ουδενί ότι η Active Tourer υστερεί, αφού όλες οι εξωτερικές διαστάσεις σε αυτήν τη νέα γενιά αυξήθηκαν και οι χώροι διατηρούνται σε πολύ καλά επίπεδα.

Τέσσερις ενήλικες επιβάτες ακόμα και με υψηλό ανάστημα δε θα δυσκολευτούν να βολευτούν, ενώ ένας πέμπτος δε θα γκρινιάξει για τον διαθέσιμο χώρο (για αυτό φροντίζει η πολύ έξυπνη κατασκευή της μεσαίας κονσόλας και το μεταξόνιο των 2,67 μ.), αλλά για τη διαμόρφωση του μεσαίου καθίσματος (σκληρό και με τις πόρπες των ζωνών σε ακατάλληλο σημείο).

Στο χώρο αποσκευών η υπεροχή του DS 7 είναι ξεκάθαρη, με ελάχιστη τιμή τα 541 λίτρα και μέγιστη τα 1.752 λίτρα. Στην Active Tourer, τα 406 λίτρα (με μέγιστη τιμή τα 1.405 λίτρα) που προσφέρει ο χώρος αποσκευών, παρά το γεγονός ότι δε διαθέτει τη μεταβλητότητα που του εξασφαλίζει ένα συρόμενο κάθισμα, είναι μια ικανοποιητική τιμή, δεδομένου του τετραγωνισμένου και απόλυτα εκμεταλλεύσιμου σχήματος και της επιπλέον ευκολίας που παρέχει το (στάνταρντ) ηλεκτρικό άνοιγμα της πέμπτης πόρτας.

Διαφορετική είναι η εικόνα του εσωτερικού, σε ό,τι αφορά τη διαρρύθμιση και την ψηφιακή παρουσίαση, με κοινή συνισταμένη την πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, υλικών και φινιρίσματος. Η Active Tourer ασπάζεται τη φιλοσοφία της BMW, με ένα ενιαίο πάνελ για τις δύο οθόνες, όταν η DS ακολουθεί την καθιερωμένη διάταξη με δύο ξεχωριστές οθόνες σε κλασικές θέσεις.

Αμφότεροι οι κατασκευαστές προσφέρουν αρκετές δυνατότητες παραμετροποίησης του πίνακα οργάνων, ενώ σε ό,τι αφορά το interface χειρισμού του συστήματος πολυμέσων, δε θα λέγαμε ότι βολευτήκαμε απόλυτα.

Στην Active Tourer η διαρκής ενασχόληση με τα εικονίδια της οθόνης είναι μεγαλύτερη από ό,τι θα θέλαμε (ειδικά μιας και απουσιάζει ο περιστροφικός επιλογέας του iDrive), ενώ και από την άλλη πλευρά χρειάζεται μία περίοδος εξοικείωσης με τα widgets του DS Iris System. Καμία κεντρική κονσόλα πάντως δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητη, είτε πρόκειται για την ιδιαίτερη εργονομική διαρρύθμιση του DS 7, είτε για την αιωρούμενη αρχιτεκτονική της Active Tourer. Εξίσου καλά βολευτήκαμε και στα δύο αυτοκίνητα, είτε πρόκειται για το μαλακό κάθισμα του DS 7 είτε για εκείνο της Active Tourer με την εντονότερη πλευρική στήριξη.

Υβριδική αποτελεσματικότητα

Στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να έχουμε να κάνουμε θεωρητικά με δύο παραπλήσιας απόδοσης συστήματα, στην πράξη όμως υπάρχει ξεκάθαρος νικητής. Παρά το ταυτόσημο νούμερο στην κωδική ονομασία των δύο αυτών μοντέλων (225), η BMW, η οποία  αξιοποιεί τα υβριδικά συστήματα eDrive πέμπτης γενιάς, έχει ένα μικρό προβάδισμα στη συνδυαστική, ισχύ (245 έναντι 225 ίππων του DS 7) και ροπή (477 έναντι 360 Nm του DS 7), ενώ το DS 7 έχει να επιδείξει την υψηλότερη ισχύ του θερμικού κινητήρα (180 έναντι 136 ίππων της BMW).

Οι ουσιαστικότερες πάντως διαφοροποιήσεις μεταξύ των δύο αυτών plugin υβριδικών συστημάτων αφορούν το κιβώτιο (8 σχέσεων αυτόματο στο DS 7 και 7άρι διπλού συμπλέκτη στην BMW), και κυρίως την τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα (ενσωματώνεται στο κιβώτιο του DS 7, όταν η BMW τον τοποθετεί στο πίσω διαφορικό, δημιουργώντας έτσι μια τετρακίνητη μετάδοση).

Όλα αυτά συνθέτουν την πρώτη επικράτηση της 225e Active Tourer στην καθημερινή χρήση. Η καλύτερη επίδοση για τα 0-100 χλμ./ώρα (6,7 δλ. έναντι 8,9 δλ.) δίνει το στίγμα ενός απρόσμενα «ζωντανού» συνόλου. Τη στιγμή που το κιβώτιο του DS 7 προσπαθεί να συνδυάσει τις δύο μονάδες κίνησης, η plugin Active Tourer αντιδρά με μια αμεσότητα στο kickdown, που θυμίζει κάτι από καρφωτές αλλαγές σχέσεων σε πολύστροφη μοτοσυκλέτα! Φυσικά, αυτό δεν είναι το βασικό ζητούμενο εδώ, αλλά αποτελεί σε κάθε περίπτωση μια ευχάριστη «παρενέργεια», μιας μετάδοσης που κατά τα άλλα λειτουργεί πολύ ομαλά.

Η δεύτερη επικράτηση της 225e Active Tourer έρχεται σε επίπεδο εξηλεκτρισμένων χαρακτηριστικών. Χάρη στην πολύ μεγαλύτερη μπαταρία που απέκτησε σε αυτήν τη δεύτερη γενιά (η μικτή χωρητικότητα αυξήθηκε από τις 7,6 στις 16,3 kWh), η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία μπορεί πλέον, όπως διαπιστώσαμε, να σπάσει το ψυχολογικό όριο των 100 χλμ. σε ιδανικές συνθήκες (ανοιχτός δρόμος με ταχύτητες 90 χλμ./ώρα), ενώ ξεπερνά στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα 80 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.

Αν και η μπαταρία του DS 7 δεν είναι πολύ μικρότερη (14,2 kWh), εντούτοις η ηλεκτρική αυτονομία που έχουμε καταγράψει κυμαίνεται από 40 έως 50 χλμ. Η διαφορά στο αποτέλεσμα πιστώνεται στην αποτελεσματικότητα του συστήματος της BMW, το οποίο ενισχύεται από τη συνεισφορά ενός αυτόματου προγράμματος ανάκτησης ενέργειας, όταν το DS 7 προσφέρει μόνο την εντονότερη βαθμίδα B από τον επιλογέα του κιβωτίου.

Έτσι, αφού εξαντληθεί η ενέργεια της μπαταρίας, η κατανάλωση βενζίνης διαμορφώνεται λίγο πάνω από τα 5 λτ./100 χλμ. για την BMW και ένα λίτρο ψηλότερα για το DS 7, μια διαφορά που αποτυπώνεται και στις εργοστασιακές εκπομπές CO2 (14 γρ./χλμ. για την BMW 225e έναντι 28 γρ./χλμ. του DS 7 225). Αναμφίβολα θετικό είναι ότι και στις δύο περιπτώσεις δεν έχει θυσιαστεί η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ, κάτι που ωφελεί την αυτονομία, η οποία συνήθως υποφέρει στα plugin υβριδικά αυτοκίνητα.

DS7 E-Tense 225 - BMW Active Tourer 225e xDrive

H άνεση των DS 7 και BMW Active Tourer, μέσα από διαφορετικό πρίσμα

Για το DS 7 οι συστάσεις είναι περιττές. Ακόμα και αν η περίφημη ενεργητική ανάρτηση DS Active Scan χρεώνεται έξτρα σε αυτή την έκδοση, η ενασχόληση του DS 7 με το θέμα της άνεσης παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Οι ατέλειες των ελληνικών δρόμων απορροφούνται πολύ σωστά από τις μαλακές ρυθμίσεις, εξασφαλίζοντας έναν απολαυστικό, ταξιδιάρικο χαρακτήρα, με μικρές θυσίες στις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και στην αίσθηση του τιμονιού.

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, κάπου εδώ η οδηγική ρελάνς των Βαυαρών θα έκανε τη διαφορά. Ετούτη όμως η 225e διαφοροποιείται από άλλα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα του κατασκευαστή, μιας και δε διαθέτει τα καθιερωμένα σπορτίφ καλούδια του τμήματος M Performance. Το 60άρι προφίλ των 17άρηδων τροχών και οι μαλακές ρυθμίσεις απορροφούν όπως καμία άλλη BMW τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, συνθέτοντας μια αρκετά χαλαρωτική κύλιση. Μόνο ορισμένες εγκάρσιες ανωμαλίες θα γίνουν (αρκετά;) αντιληπτές, κάτι που μάλλον θα πρέπει να αποδοθεί στα παραδοσιακά σκληρά bump stop.

Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν (μία ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση ίσως να έδινε το κάτι παραπάνω), οπότε εάν ο οδηγός θελήσει να ανεβάσει ρυθμό, θα πρέπει να συμβιβαστεί με τις λίγο μεγαλύτερες κλίσεις, οι οποίες επ’ ουδενί δεν αποδεικνύονται ενοχλητικές, αλλά και με μια μικρή πλαδαρότητα, που αποδίδεται στα συγκεκριμένα ελαστικά. Μια υποψία υποστροφής γρήγορα εξαφανίζεται, ενώ για την απαραίτητη πρόσφυση φροντίζουν τα τετρακίνητα χαρακτηριστικά από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα.

DS7 E-Tense 225 - BMW Active Tourer 225e xDrive

Εικόνα vs Αποτελεσματικότητας

Σε αυτή την αντιπαράθεση έχουμε να κάνουμε με δύο premium κατασκευές με άφθονους χώρους και plugin υβριδικά συστήματα, που απολαμβάνουν τις ευνοϊκές διατάξεις της σχετικής νομοθεσίας για εταιρικούς χρήστες. Σε επίπεδο εικόνας το DS 7 έχει το προβάδισμα, όντας απόλυτα συντονισμένο με το SUV πνεύμα της εποχής που διανύουμε. Η Active Tourer της BMW, από την άλλη, μπορεί να υιοθετεί μια ταπεινότερη «φορεσιά», που παραπέμπει σε μια πολυμορφική εποχή, είναι ωστόσο εξαιρετικά αποτελεσματική σε ό,τι έχει να κάνει με τα εξηλεκτρισμένα χαρακτηριστικά της, ενώ καταφέρνει να κοντραριστεί στα ίσια με τον Γάλλο αντίπαλο στο θέμα της άνεσης._ 4Τ

BMW Active Tourer 225e xDrive

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.499 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 136 ίπποι/4.400-6.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 230 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 109 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 247 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 245 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 477 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 16,3 (14,2 net) kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.386×1.824×1.570 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 406-1.405 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.900 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,2 λτ./100 χλμ. *>ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 14 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 85-102 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ (AC): 150 λεπτά (7,4 kW) 

DS 7 E-Tense 225

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + εμπρός η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 180 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 300 Nm/3.000 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 110 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 225 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 360 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 14,2 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.593×1.906×1.625 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.738 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 541-1.752 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.760 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 225 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 28 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 40-50 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ (AC): 115 λεπτά (7,4 kW)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Παρακολουθήστε εδώ το νέο SpeedZone podcast | O Alonso ξαναχτυπά! (και ένας αγώνας F1 σε parking αυτοκινήτων) - κάντε κλικ στην εικόνα