Οδηγούμε την BMW i7 M70 xDrive
Η i7 M70 xDrive είναι μια αμιγώς ηλεκτρική λιμουζίνα υπερ-υψηλών επιδόσεων. Kαι συνάμα το ισχυρότερο EV του BMW Group, που απευθύνεται σε εκείνους που αναζητούν ξεχωριστό στιλ, απόλυτη πολυτέλεια, τεχνολογίες αιχμής αλλά και καταιγιστικές επιδόσεις που συνοδεύονται από τις απαραίτητες δόσεις περιβαλλοντικής ευαισθησίας.
O Alonso ξαναχτυπά! (και ένας αγώνας F1 σε parking αυτοκινήτων) | κάντε κλικ εδώ για το νέο Speedzone Podcast EP43
Εκτός από τη νέα BMW i5, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και στις δύο διαθέσιμες παραλλαγές της στην Κροατία, η… οδηγική μας ατζέντα περιελάμβανε ως κερασάκι στην όλη τούρτα τη γνωριμία μας με ένα ακόμα νέο EV των Βαυαρών από το Μόναχο. Και μάλιστα, όχι όποιο κι όποιο, μιας και εδώ έχουμε να κάνουμε όχι μόνο για το μοντέλο-κορωνίδα της Σειράς 7, αλλά συγχρόνως για το ισχυρότερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που έχει να προσφέρει σήμερα το προϊοντικό μενού του BMW Group. Που διόλου τυχαία δεν είναι ένα κλασσικό σπορ μοντέλο, αλλά μια σύγχρονη limo νέας κοπής: η i7 M70 xDrive.
Αν λοιπόν η συνολική απόδοση των 544 ίππων της xDrive60 σας φαίνεται λίγη (βλ. 258 ίππους για τον εμπρός και 313 ίππους για τον πίσω ηλεκτροκινητήρα), τότε η BMW έχει τη λύση. Εδώ, η ίδια διάταξη, αλλά με μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα για το πίσω μοτέρ με τα έξι, αντί για τα συνήθη τρία, πηνία στο στάτη της μονάδας, έρχεται στο προσκήνιο αποδίδοντας με ενεργοποιημένη τη λειτουργία M Launch Control ή το M Sport Boost μέγιστη ισχύ 489 ίππων. Με αυτόν τον τρόπο, η συνδυαστική απόδοση «σκαρφαλώνει» στα 485 kW, δηλαδή στους 660 ίππους, και η ροπή στα 1.015 Nm στο πρόγραμμα Sport και στα 1.100 Nm όταν ενεργοποιούνται το M Launch Control και η λειτουργία M Sport Boost.
Όπως είναι επόμενο, οι επιδόσεις που προσδίδει στην i7 M70 xDrive η ως άνω διάταξη, δεν μπορούν παρά να εντυπωσιάζουν. Τόσο στη θεωρία (0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δλ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα), όσο και σε επίπεδο αίσθησης, όπως διαπιστώσαμε δια ζώσης στην Κροατία κατά την επίσημη πρώτη της κορυφαίας έκδοσης του πολυτελούς σεντάν των Βαυαρών. Εδώ, η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση και στους δύο άξονες (με αυτόματη μάλιστα ρύθμιση ύψους και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, η απόκριση των οποίων βελτιστοποιείται χάρη σε ειδικά υδραυλικά συστήματα M) εξασφαλίζουν ό,τι ακριβώς θα περίμενε κανείς σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς: απαράμιλλη άνεση αλλά και απόλυτο έλεγχο, χάρη στο σύστημα διεύθυνσης Integral Active Steering και το πακέτο Executive Drive Pro που ενσωματώνει το σύστημα Active Roll Stabilisation με Active Roll Comfort, όλα ως μέρος του στάνταρ εξοπλισμού της i7 M70 xDrive.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι με το M Launch Control ενεργοποιημένο, τόσο ο έλεγχος ροπής κίνησης όσο και ο αντίστοιχος για την πρόσφυση ενσωματώνονται στη μονάδα ελέγχου κινητήρα. Από εκεί και πέρα, η λειτουργία M Sport Boost, η οποία μπορεί να ενεργοποιηθεί πατώντας το paddle που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, επισημαίνεται με ειδικά γραφικά M Performance στον πίνακα οργάνων και συνοδεύεται από ένα διαφορετικό ηχόχρωμα M Performance στην καμπίνα, προερχόμενο από το φάσμα ήχων BMW Iconic Sounds Electric, το οποίο φέρει τη δημιουργική υπογραφή του συνθέτη Hans Zimmer.
Οι δυναμικές επιδόσεις της i7 M70 xDrive, που δεν διαταράσσουν στο παραμικρό τον «αρχοντικό» τρόπο με τον οποίο και αυτή η «7άρα» πατά στο δρόμο, συνδυάζονται με υψηλές δυνατότητες για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 101,7 kWh, η μπαταρία υψηλής τάσης που είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του οχήματος παρέχει αυτονομία από 488 έως 560 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP, ενώ με τη χρήση της νέας λειτουργίας Max Range, η εμβέλεια κίνησης μπορεί να αυξηθεί κατά περίπου 15 έως 25% με επιλεκτικό περιορισμό της ισχύος και της μέγιστης ταχύτητας, σε συνδυασμό με τη μείωση των λειτουργιών άνεσης.
Την ίδια στιγμή, το προηγμένο λογισμικό φόρτισης έρχεται να προάγει την αποδοτικότητα και την ταχύτητα κατά τη φόρτιση της μονάδας αποθήκευσης υψηλής τάσης, με ισχύ έως 22 kW για εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) και έως 195 kW για συνεχές ρεύμα (DC). Έτσι, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η BMW, o οδηγός ή ο προσωπικός σας σοφέρ μπορεί να «προσθέσει» ενέργεια για την κάλυψη μιας απόστασης 170 χλμ. με μία 10λεπτη στάση σε σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος.
BMW i7 M70 xDrive: Με σπορ πινελιές εντός και εκτός
Οι αποκλειστικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες και τα πάντοτε ιδιαίτερα στιλιστικά χαρακτηριστικά των μοντέλων M, τα οποία είναι προσανατολισμένα για την περίστση στις τεχνικές απαιτήσεις του μοντέλου, διαφοροποιούν την εξωτερική αμφίεση της νέας i7 M70 xDrive από τα άλλα μοντέλα της σειράς. Πιο συγκεκριμένα, η εντυπωσιακή, σε κάθε περίπτωση, παρουσία που δημιουργείται στο εμπρός μέρος τονίζεται περαιτέρω από τον φωτισμό του περιγράμματος της μάσκας. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό M Performance Package, συνδυάζεται για πρώτη φορά στην i7 M70 xDrive με ένα πλαίσιο μάσκας σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα.
Από εκεί και πέρα, στην πλαϊνή όψη και στο πίσω μέρος τα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία M, όπως οι εξωτερικοί καθρέπτες M με τη γνώριμη διπλή μπάρα, οι πλαϊνές ποδιές M και ο διαφοροποιημένος, ειδικά για το εν λογω μοντέλο, πίσω προφυλακτήρας με ένθετο διαχύτη, αναδεικνύουν ότι κάτι διαφορετικό κρύβεται κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες της κορυφαίας i7.
Στο εσωτερικό τα φωτιζόμενα διακοσμητικά Μ στα μαρσπιέ, οι δερμάτινες επενδύσεις M Merino σε Black/Atlas Grey, το δερμάτινο τιμόνι M, οι ειδικές ενδείξεις M στο BMW Curved Display και το υποπόδιο οδηγού M διαφοροποιούν της συγκεκριμένη παραλλαγή από εκείνη με τον κωδικό «60».
Από εκεί και πέρα, η νέα i7 M70 xDrive είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα της BMW που διαθέτει την τελευταία γενιά του BMW iDrive με Quick Select, καθώς και το λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8.5. Τόσο η προηγμένη οθόνη και το τελευταίο προσφέρουν μια επανασχεδιασμένη αρχική οθόνη και πρόσβαση μέσω του Quick Select με βελτιωμένη δομή μενού που είναι προσανατολισμένη σε συσκευές ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Έτσι, στη νέα αρχική οθόνη στην BMW Curved Display εμφανίζεται μόνιμα η προβολή χάρτη του συστήματος πλοήγησης ή άλλες ενδείξεις που μπορούν να διαμορφωθούν ανεξάρτητα. Στο ίδιο επίπεδο, στην επιφάνεια ελέγχου στην πλευρά του οδηγού παρατίθενται εικονίδια διαφόρων λειτουργιών σε κάθετη διάταξη, τα οποία επιλέγονται με μια κίνηση swipe. Οι αντίστοιχες λειτουργίες μπορούν να ενεργοποιηθούν απευθείας με το Quick Select χωρίς μετάβαση σε κάποιο υπομενού.
O Alonso ξαναχτυπά! (και ένας αγώνας F1 σε parking αυτοκινήτων) | κάντε κλικ εδώ για το νέο Speedzone Podcast EP43