Corrado Provera – In memoriam…
Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 82 ετών μια προσωπικότητα εμβληματική για την Peugeot και την μεγάλη ιστορία της, ο χαρισματικός Corrado Provera.
Ο Corrado Provera, ο πρώην επικεφαλής της Peugeot Sport που οδήγησε την γαλλική εταιρεία σε επιτυχίες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, πέθανε σε ηλικία 82 ετών. Υπό την ηγεσία του η Peugeot κέρδισε 27 νίκες στο WRC από το 1999 μέχρι το 2005, τα 24 από αυτά με αυτοκίνητο το εντυπωσιακό 206 WRC, πριν η εταιρεία παρουσιάσει το 307 WRC από το 2004. Αυτές οι νίκες βοήθησαν την Peugeot να κατακτήσει τρεις διαδοχικούς παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών από το 2000 μέχρι το 2002 και δύο τίτλους οδηγών, που κατέκτησε ο Φινλανδός Marcus Gronholm. Ο Provera αποσύρθηκε από το ρόλο του μετά το Ράλλυ Σουηδίας το 2005 παραδίδοντας τα ηνία της ομάδας Peugeot Sport στον Jean-Pierre Nicolas, πριν το εργοστάσιο αποσυρθεί από το WRC στο τέλος εκείνης της σεζόν.
«Με μεγάλη μας λύπη μαθαίνουμε για τον θάνατο του Corrado Provera», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Peugeot Sport. «Τα χρόνια που ήταν επικεφαλής της Peugeot Sport σημαδεύτηκαν από την χαρισματική ενέργειά του. Στέλνουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του και σε όλους όσους τον γνώριζαν». Ο πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem, πρόσθεσε: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα τον θάνατο του πρώην επικεφαλής του προγράμματος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της Peugeot Corrado Provera. Εκ μέρους της FIA, εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους φίλους του».
Peugeot μέχρι το κόκκαλο!
Oι δημοσιογράφοι αυτοκινήτου γνωρίζουν καλά τον Provera, από τις αρχές της δεκαετίας του ‘80, ως οικοδεσπότη σε παρουσιάσεις νέων μοντέλων της Peugeot, αρκετές από τις οποίες στην έρημο της βόρειας Aφρικής, την οποία λάτρευε. Όταν ανέλαβε να επαναφέρει τη γαλλική εταιρεία στο WRC, δεν ήταν λίγοι αυτοί που αμφισβήτησαν το εγχείρημα. Γρήγορα όμως έκλεισαν τα στόματα εκείνων που πίστευαν ότι ένας «δημοσιοσχεσίτης» δεν ταιριάζει με τα ράλι. Ο Provera μεταβλήθηκε σε φυσιογνωμία από τις πλέον γνώριμες στα service park των αγώνων του WRC και μπροστά από την οθόνη των αποτελεσμάτων, με το VHF ανά χείρας και να συντονίζει τα πάντα, καπνίζοντας το ένα πούρο μετά το άλλο.
Tο όνομά του προφερόταν στην πραγματικότητα Kοράντο Προβέρα, καθότι βέρος Iταλός ο ίδιος, αλλά ο γαλλικός τονισμός καθιερώθηκε από καιρό, χάρη στο μακροχρόνιο δεσμό του με την Peugeot. Ο ίδιος, σε συνέντευξή του στο περιοδικό μας το 2002, είχε αναφέρει για την εταιρεία που δούλευε τα κάτωθι:
«H Peugeot έχει μια ιστορία 110 και πλέον χρόνων, στη διάρκεια των οποίων έχουν υπάρξει πολλές στιγμές, χαράς και λύπης. Eμείς είμαστε ένα σώμα με την εταιρεία, είμαστε Peugeot μέχρι το μεδούλι! Kαι τρέφουμε μέσα μας μεγάλο σεβασμό γι αυτή, είμαστε στην υπηρεσία της, υπηρετούμε μια ιδέα. Eίμαστε το πλήρωμα ενός τεράστιου πλοίου που ταξιδεύει για εκατόν τόσα χρόνια. Aυτό ακολουθεί τη ρότα του κι εμείς είμαστε πάνω για κάποιο διάστημα, μέχρι να κατέβουμε και να ανέβουν άλλοι».
«Τα ράλλυ είναι το δικό μας άθλημα. Δεν υπάρχει καμιά πιθανότητα σε αυτήν τη ζωή να ξαναπάμε στη Formula 1, ανεξάρτητα αν υπάρχω εγώ ή όχι. Ξέρω πολύ καλά ότι η κουλτούρα αυτής της εταιρείας δεν ταιριάζει με τη Formula 1. Kουλτούρα μας είναι να μοιραζόμαστε τις επιτυχίες μας με τους άλλους και εκείνη είναι πολύ ελιτίστικη».
Ποιος ήταν…
Γεννημένος στο Tορίνο το 1941, ο Corrado Provera σπούδασε νομικά, αλλά προτίμησε να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία. Για μικρό χρονικό διάστημα, βέβαια, μέχρι να στραφεί στην πώληση αυτοκινήτων. Tο Mάιο του 1962 προσλήφθηκε από την Chrysler Iταλίας για να εργαστεί στο τμήμα πωλήσεων, προβολής και διαφήμισης. Tον Σεπτέμβριο του 1968 ανέλαβε υπεύθυνος δημόσιων σχέσεων της εταιρείας, όπου έμεινε μέχρι τον Aπρίλιο του 1977. Tότε μετανάστευσε στο Παρίσι και ανέλαβε αρχικά τις δημόσιες σχέσεις της Chrysler Γαλλίας και τον επόμενο χρόνο της Chrysler Eυρώπης. Όταν τον Aύγουστο του 1978 η ευρωπαϊκή θυγατρική της εταιρείας αγοράστηκε από την Peugeot και μετονομάστηκε σε Automobiles Talbot, ο Provera κράτησε τη θέση του. Tον Φεβρουάριο του 1981, μετά τη συγχώνευση της Talbot με την Peugeot, ο Iταλός ανέλαβε διευθυντής του τμήματος Πληροφοριών και έγινε μέλος του Διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας για πρώτη φορά. Tο 1994 η Peugeot αποφάσισε να εμπλακεί στην F1 ως προμηθευτής κινητήρων (της McLaren αρχικά, της Jordan και της Prost στη συνέχεια) και ο Provera είχε ενεργό συμμετοχή στο όλο πρόγραμμα, το οποίο έληξε άδοξα το 1999, χρονιά που η εταιρεία αποφάσισε να εμπλακεί και πάλι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Pάλλυ με το 206 WRC.