Volvo XC60: Οδηγούμε το Mild Hybrid B4 Diesel AWD Polestar Engineered Optimisation
Οδηγώντας το Volvo XC60 Mild Hybrid B4 Diesel AWD, με το αναβαθμισμένο πακέτο Polestar Engineered Optimisation.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Ανάλογα με το μοντέλο Volvo, το λογισμικό αναβάθμισης παρέχει αύξηση της ιπποδύναμης και της ροπής, ταχύτερη απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, καθώς και βελτίωση στην κατανομή ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες για τις εκδόσεις AWD. Η αλλαγή στα προγράμματα οδήγησης (Comfort, Off-road και Polestar) γίνεται μέσα από την κεντρική οθόνη.
Στην περίπτωση του «δικού μας» Volvo XC60 Mild Hybrid B4 Diesel, η εγκατάσταση του λογισμικού αποφέρει αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά 12% και της μέγιστης ροπής κατά 7%. Συγκεκριμένα, η απόδοση του κινητήρα από τους 197 ίππους (145 kW) πάει στους 220 (162 kW), σε κάθε περίπτωση στις 4.000 σ.α.λ. Αντίστοιχα, η ροπή από τα 420 Nm στις 1.750 σ.α.λ., πηγαίνει στα 450 Nm στις 2.750 σ.α.λ.
Volvo XC60: Οδηγώντας
Στην πράξη και όσον αφορά τις επιδόσεις, η διαφοροποίηση είναι ελάχιστη, με το «0-100» να είναι καλύτερο μόλις κατά 0,1 του δευτερολέπτου, και συγκεκριμένα στα 8,2 δλ. από 8,3, ενώ η τελική ταχύτητα του συνόλου είναι τα 180 χλμ./ώρα.
Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμαίνεται στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ την ίδια ώρα, απίστευτα αγχολυτικά τα νούμερα των 1.000+ χλμ. που βλέπεις στο range του αυτοκινήτου όταν είναι γεμάτο, κάτι που προκύπτει και από το μεγάλο ντεπόζιτο των 71 λίτρων.
Σε απαιτητικές διαδρομές, όπως η κατάβαση σε έναν δρόμο με στροφές, το αυτοκίνητο διατηρεί την ίδια σχέση όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι, ενισχύοντας την αίσθηση σταθερότητας, αλλά και δίνοντας τη δυνατότητα άμεσης επιτάχυνσης μέχρι την επόμενη στροφή ή σε αλλεπάλληλα προσπεράσματα. Το ίδιο ισχύει και μετά το φρενάρισμα: ο κινητήρας διατηρεί την κατάλληλη σχέση και αποκρίνεται ταχύτερα μόλις ο οδηγός επανέλθει στο γκάζι.
Η λειτουργία της ανάρτησης όπως και το σύνολο θα λέγαμε του οδηγικού χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι συνυφασμένα με την άνεση, και όχι με τόσο με τη σπορ οδήγηση. Κλίσεις του αμαξώματος υπάρχουν, αλλά εμφανίζονται μόνο στην πίεση, και σε καμία περίπτωση δεν είναι ενοχλητικές.
Θυμίζουμε ότι μιλάμε για ένα όχημα διαστάσεων 4.708x1.902x1.653 χλστ. (μεταξόνιο: 2.865 χλστ.). Οι πέντε επιβάτες έχουν πολύ χώρο στη διάθεσή τους αλλά και για τις αποσκευές τους. Με τα πίσω καθίσματα στην κανονική θέση τους, ο χώρος αποσκευών είναι στα 483 λίτρα και με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα φτάνουν τα 1.410 λίτρα.
Polestar Engineered Optimisation
Σύμφωνα με τη Volvo, οι Polestar Engineered εκδόσεις χρησιμοποιούν εξαρτήματα υψηλών επιδόσεων από τους κορυφαίους προμηθευτές του κλάδου. Κάθε εξάρτημα έχει σχεδιαστεί και ρυθμιστεί με ακρίβεια, ώστε να ταιριάζει με τα υπόλοιπα και να ενισχύει την οδηγική απόλαυση. Όπως ισχύει και για κάθε άλλο Volvo που αποκτά λογισμικό Polestar Engineered Optimisation, οι πιστοποιημένες τιμές ρύπων και κατανάλωσης δεν επηρεάζονται, ενώ το ίδιο ισχύει και για την εγγύηση.
Οι βελτιώσεις Polestar Optimisation δεν αφορούν μόνο τα νέα Volvo, αλλά μπορούν να εφαρμοστούν στο μοντέλο της εταιρείας που ήδη έχετε. Η τιμή της αναβάθμισης είναι ίδια για όλα τα μοντέλα, στα 1.200 ευρώ (τελική τιμή με ΦΠΑ και τοποθέτηση), η οποία περιλαμβάνει έκπτωση 25% προς τον τελικό πελάτη, από προσφορά που ισχύει μέχρι το τέλος του χρόνου σε όλο το επίσημο δίκτυο Volvo.