F1 – Σαν σήμερα: H πρώτη νίκη του Gerhard Berger
Στις 12 Οκτωβρίου 1986 ο Αυστριακός Gerhard Berger κερδίζει την πρώτη του νίκη στη F1, που ήταν η πρώτη και για την ομάδα της Benetton. Όμως, για τον turbo κινητήρα της BMW, ήταν η τελευταία…
Στα τέλη του 1985, τα ερωτήματα για την εξέλιξη του υπερτροφοδότη έχουν παύσει. Πανίσχυροι κινητήρες όπως της Renault, της Honda, της BMW και της Ferrari αγωνίζονται στις πίστες μαζί με τον τετρακύλινδρο του Brian Hart. Υπεράνω όλων βρίσκεται η Porsche, εφοδιάζοντας με απίστευτη δύναμη τις ΜcLaren. Το αριστούργημα των Γερμανών, τοποθετημένο στις «ΜΡ4», αφήνει τον ανταγωνισμό πίσω και οδηγεί τους Lauda-Prost στην κορυφή. Οι θεατές έχουν ένα λόγο παραπάνω για να γεμίσουν τις κερκίδες των αυτοκινητοδρομίων: Ο νεαρός Αyrton Senna, αλλάζοντας το μπάκετ της Τoleman με εκείνο της Lotus, παίρνει τις πρώτες του νίκες.
To 1986 στη ΜcLaren έρχεται ο Rosberg και στη Lotus φθάνει ο άσος της F3 Johnny Dumphries. Ο de Angelis επιλέγει να συνεχίσει την καριέρα του στην επαναστατική «ΒΤ55» που σχεδίασε ο Gordon Murray. Η BMW έχει ετοιμάσει για τις Brabham έναν εντελώς νέο κινητήρα, αλλά το μονοθέσιο δε θα οδηγήσει ο Piquet, που μετακινήθηκε στις «FW-11» του Williams. Ο Frank ζει τις πιο δύσκολες μέρες της ζωής του, μένοντας παράλυτος στα κάτω άκρα ύστερα από ατύχημα στη Γαλλία. Δεν το βάζει, όμως, κάτω και γρήγορα προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες. Η Benetton αποκτά δική της ομάδα μετά την εξαγορά της Τoleman και καλεί δίπλα στον Teo Fabi τον Gerhard Berger. Μήλο της έριδος για αρκετούς, ο Αυστριακός θα δοκιμάσει την τύχη του με τη «Β186» και τον κινητήρα της BMW.
Πέντε αγώνες πριν το τέλος εκείνου του καταπληκτικού πρωταθλήματος με τους τέσσερις διεκδικητές (Mansell, Prost, Senna, Piquet) οι Benetton-BMW εκπλήσσουν με τους χρόνους τους στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Aυστρίας, η ταχύτητά τους όμως δεν έχει την ανάλογη συνέχεια. Ωστόσο, η σημαντική βελτίωση της ομάδας επιβραβεύτηκε στον προτελευταίο αγώνα της περιόδου. Η νίκη της Benetton του Berger στην πίστα των «αδελφών Ροντρίγκεζ» του Μεξικό είναι η πρώτη για τον Αυστριακό και η τελευταία για τα ελαστικά της Pirelli (που χρόνια αργότερα επανήλθε στην F1) και τους κινητήρες της BMW. Στον αγώνα εκείνο είχε ξεκινήσει από την δεύτερη σειρά εκκίνησης, έχοντας μπροστά του τον Ayrton Senna (Lotus-Renault), τον Nelson Piquet (Williams-Honda) και Nigel Mansell (Williams-Honda). Στο τέλος του αγώνα, ανέβηκαν μαζί του στο βάθρο των νικητών οι Alain Prost (ΜcLaren-Porsche) και Ayrton Senna.
Oκτώ χρόνια αργότερα, o Gerhard Berger οδηγούσε για το αλογάκι του Μaranello. Στο Hockenheim, οι «πέτρινες μέρες» της Ferrari πέρασαν στο παρελθόν, ύστερα από 58 αναμετρήσεις χωρίς νίκη. Η «412Τ» του Αυστριακού τερματίζει πρώτη και σκορπίζει χαρά στους φίλους των GP. Λέγεται ότι ματαιώθηκαν έτσι τα σχέδια του Cesare Romiti, στελέχους της Fiat, που ήθελε να κλείσει το αγωνιστικό τμήμα και η Scuderia στο εξής να ασχοληθεί με την κατασκευή κινητήρων.