F1 – Qatar GP: H FIA εξετάζει την επιβολή τριών pit-stop στον αγώνα

Οι ανησυχίες σχετικά με την ακεραιότητα των ελαστικών της Pirelli μετά τα δοκιμαστικά της Παρασκευής στο GP του Qatar οδηγούν τη FIA να εξετάζει την επιβολή τριών pit-stop στον αγώνα της Κυριακής.

Η ανάλυση των ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν για περίπου 20 γύρους κατά τη διάρκεια των πρώτων δοκιμαστικών στο Qatar αποκάλυψε παραμορφώσεις στο πλευρικό τοίχωμα. Τόσο ο προμηθευτής ελαστικών Pirelli όσο και το διοικητικό όργανο του αθλήματος, η FIA, ανησυχούν ότι η συνεχής χρήση των ελαστικών πέραν των 20 γύρων θα οδηγούσε σε βλάβες, ενώ εκείνα που χρησιμοποιήθηκαν για λιγότερους γύρους κατά τη διάρκεια των δοκιμών φαίνονται λιγότερο επιρρεπή στο πρόβλημα. Η FIA πιστεύει ότι η ζημιά προκλήθηκε από τα κράσπεδα που χρησιμοποιούνται στην πίστα, αλλά και την τάση των οδηγών να τα καβαλάνε κατά τη διάρκεια του γύρου.

Ως αποτέλεσμα, τα όρια της πίστας πρόκειται να γίνουν αυστηρότερα στις στροφές 12 και 13, για να κρατήσουν τους οδηγούς μακριά από τα κράσπεδα. Περαιτέρω ανάλυση των ελαστικών θα πραγματοποιηθεί μετά τον αγώνα sprint των 19 γύρων, στον οποίο δεν είναι υποχρεωτικό να γίνει pit stop.

Εάν το πρόβλημα εξακολουθεί να είναι εμφανές, η FIA θα θέσει ανώτατο όριο ηλικίας ελαστικών στο GP των 57 γύρων της Κυριακής σε 20 γύρους για τα νέα ελαστικά 22 γύρους για τα μεταχειρισμένα ελαστικά (για να ληφθούν υπόψη οι γύροι εξόδου και εισόδου στα pits που έχουν ήδη συμπληρώσει τα μεταχειρισμένα ελαστικά στις κατατακτήριες δοκιμές). Θα επιβάλει επίσης τρεις αλλαγές ελαστικών ανά μονοθέσιο, κατά τη διάρκεια του αγώνα, μειώνοντας έτσι την επιθυμία των ομάδων να τρέξουν τα ελαστικά μέχρι το μέγιστο stint των 20 γύρων.

Τέλος, σε ανακοίνωση της FIA αναφέρεται: Η Pirelli και η FIA θα πραγματοποιήσουν εκτεταμένη έρευνα και προσομοιώσεις προκειμένου να διαπιστώσουν με απόλυτη βεβαιότητα τους λόγους που κρύβονται πίσω από αυτό το πρόβλημα και να εργαστούν πάνω σε λύσεις για την αποφυγή του στο μέλλον.