Αυτό είναι το νέο Skoda Kodiaq
Το Skoda Kodiaq γυρίζει τη δεύτερη σελίδα στην ιστορία του, όντας πλήρως αναβαθμισμένο και με plug-in υβριδική έκδοση στο οπλοστάσιό του, για πρώτη φορά.
Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40
Το νέο Skoda Kodiaq που αποκαλύφθηκε επισήμως προ ολίγου χαρακτηρίζεται από μικρές «μετατοπίσεις» στο σχεδιασμό, ακόμα μεγαλύτερους χώρους, ευρύτερη χρήση βιώσιμων υλικών και καινοτόμων τεχνολογιών όπως οι προβολείς full LED Matrix δεύτερης γενιάς, καθώς και από μια πολυσχιδή γκάμα κινητήριων μονάδων που τώρα περιλαμβάνει για πρώτη φορά και μια plug-in υβριδική έκδοση.
Ξεκινώντας από τα συστήματα κίνησης, δύο κινητήρες βενζίνης και οι δύο ντίζελ απαρτίζουν τη γκάμα των συμβατικών μονάδων του νέου Kodiaq έχοντας απόδοση που κυμαίνεται από 150 ίππους (110 kW) έως και 204 ίππους (150 kW). Ο 2.0 TDI με τους 193 ίππους (142 kW) και ο 2.0 TSI με τους 204 ίππους (150 kW) διατίθενται στάνταρ με τετρακίνηση, ενώ διαθέσιμοι είναι και οι 2.0 TDI με 150 ίππους (110 kW) και ο 1.5 TSI mHEV, με την ίδια ακριβώς απόδοση.
Από εκεί και πέρα, το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της γκάμας Kodiaq, προσφέρει επίσης συνολική ισχύ 204 ίππων (150 kW). Όπως ανακοίνωσε η Skoda, η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση εξοπλίζεται με μια μπαταρία με χωρητικότητα 25,7 kWh και έχει ηλεκτρική αυτονομία μεγαλύτερη από 100 χλμ., με τον θερμικό 1.5 TSI κινητήρα του συστήματος μετάδοσης κίνησης να αποδίδει 150 ίππους (110 kW) σηματοδοτώντας ταυτόχρονα το ντεμπούτο της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας στο Kodiaq. Και οι δύο υβριδικοί κινητήρες αποτελούν μέρος της τελευταίας γενιάς κινητήρων EA 211 evo2 και λειτουργούν στον κύκλο Miller διαθέτοντας υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου. Ο 1.5 TSI με ήπια υβριδική τεχνολογία συνοδεύεται επίσης με τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων τελευταίας γενιάς (ACT+).
Σε ότι αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας, η Skoda αναφέρει ότι το νέο Kodiaq iV διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε συνεχές ρεύμα υποστηρίζεται έως και τα 50 kW. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι όλα τα συστήματα κίνησης του νέου Kodiaq συνδυάζονται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG).
Από εκεί και πέρα, το νέο Skoda Kodiaq θα πατά σε τροχούς με ζάντες 17 έως και 20 ιντσών, ενώ το συνολικό του μήκος ανέρχεται στα 4,758 μ. (+61 χλστ. σε σχέση με το παρελθόν), πλάτος 1,864 μ. και ύψος μικρότερο από 1,7 μ. Το μεταξόνιό του ορίζεται, σύμφωνα με την Skoda, στα 2.791 χλστ. Στην 7θέσια έκδοση, οι επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων έχουν πλέον 15 χλστ. περισσότερο χώρο για το κεφάλι, και συνολικά 920 χλστ. Η χωρητικότητα του αποσκευών παραμένει γενναιόδωρη – από 340 έως 845 λίτρα για την 7θέσια παραλλαγή και 910 λίτρα για την 5θέσια.
Στα ενδότερα του νέου Skoda Kodiaq
Σχεδόν τα πάντα στην καμπίνα του νέου Kodiaq είναι διαφορετικά. Εν προκειμένω, ο μοχλός αλλαγής ταχυτήτων βρίσκεται πλέον στην κολόνα του τιμονιού, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Skoda, ενώ την ίδια στιγμή η νέα κεντρική οθόνη αφής έχει μέγεθος 13 ίντσες. Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν τώρα να παραγγείλουν μια head-up οθόνη που συμπληρώνει το Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα οθόνη του συστήματος infotainment συνοδεύεται για χάρη εργονομίας, με παραδοσιακά πλήκτρα κάτω από αυτήν, στην κεντρική κονσόλα, που παρέχουν πρόσβαση στον έλεγχο του κλιματιστικού. Μάλιστα αυτά τα περιστροφικά χειριστήρια έχουν ενσωματωμένη οθόνη 1,25’’ (32 χλστ.). Η λειτουργικότητα των μικρών οθονών εξαρτάται από το επίπεδο εξοπλισμού.
Πιο αναλυτικά, τα δύο εξωτερικά χειριστήρια ελέγχουν τη θερμοκρασία της καμπίνας, αλλά και των καθισμάτων τα οποία είναι κλιματιζόμενα, ανάλογα με την έκδοση. Το μεσαίο χειριστήριο προσφέρει πρόσβαση στην ένταση της φωνής του συστήματος ήχου, στην ταχύτητα του ανεμιστήρα του κλιματιστικού και στην κατεύθυνση του αέρα. Η εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών με την πίεση του χειριστηρίου ή μέσω διαμόρφωσης από το infotainment.
Ταυτόχρονα, το ντεμπούτο του στο νέο μοντέλο πραγματοποιεί επίσης ένας πίσω αποθηκευτικός χώρος στο κεντρικό τούνελ με ποτηροθήκη για τους πίσω επιβάτες, ενώ η δεύτερη σειρά καθισμάτων να μπορεί να μετακινηθεί και ένα ευέλικτο στοιχείο στο χώρο αποσκευών να κρατά τα πράγματα τακτοποιημένα.
Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40