Το Cupra Ateca και οι τιμές του στην Κύπρο
Είναι διαφορετικό, σπορ και μάλιστα χωρίς να είναι ακραίο ή προκλητικό. Στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό…
Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40
Με το… “έμβλημα” της Cupra να έχει πάρει τη θέση του αντίστοιχου της Seat, το… “φιλήσυχο” Ateca μοιάζει με αθλητή του μπόντι μπίλντιγκ! Το σχεδιαστικό τμήμα της νεοσύστατης εταιρίας έχει κάνει εξαιρετική δουλειά και το εκρηκτικό Ateca αναδεικνύει τον χαρακτήρα του με την πρώτη ματιά. Διαφοροποιημένοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, πρησμένοι θόλοι που στην περίπτωση μας φιλοξενούν τροχούς 19 ιντσών, διαχύτης στο πίσω μέρος και τέσσερις εξατμίσεις, είναι μερικά από τα στοιχεία που δεν το διαφοροποιούν απλά με τα πιο ταπεινά μοντέλα της σειράς, αλλά κεντρίζουν τα βλέμματα των διερχομένων.
Στα μηχανικά μέρη τα συστατικά της συνταγής είναι γνωστά, αφού προέρχονται από δοκισμένες στο παρελθόν επιλογές και λύσεις. Κάτω από το εμπρός καπό φιλοξενείται ο δίλιτρος TSI άμεσου ψεκασμού του Group, ο οποίος και αποδίδει 300 ίππους σε ένα εύρος από τις 5.300 έως και τις 6.000 σ.α.λ. Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι τιμές της ροπής, οι οποίες και αγγίζουν τα 400 Nm στις 2.000-5.200 σ.α.λ. Και αν τα νούμερα δεν σας εντυπωσιάζουν, αρκεί να σας αναφέρουμε ότι εκτός από την τελική ταχύτητα των 247 χιλιομέτρων, το Cupra Ateca των 1.600 κιλών χρειάζεται μόλις 5,2 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση, και μάλιστα με χρήση launch control! Αναφορικά με την αρχιτεκτονική της ανάρτησης, συναντάμε Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, που συνδυάζονται με το σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου (Dynamic Chassis Control). Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του ηλεκτρονικού ελεγχόμενου συστήματος 4Drive με τον πολύδισκο συμπλέκτη, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με τις επτά σχέσεις. Παράλληλα, όπως και στο Leon Cupra, έχουμε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, τα οποία στην περίπτωση του Ateca αγγίζουν τα έξι (Normal, Sport, Custom, Snow, Off Road και Cupra), επηρεάζοντας τον κινητήρα, την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα τετρακίνησης.
Περνώντας στο εσωτερικό του Cupra Ateca, το νέο σήμα της εταιρίας δεσπόζει στο τιμόνι αλλά και σε διάφορα άλλα σημεία, ενώ επίσης καλωσορίζει τον οδηγό μέσω της κεντρικής οθόνης αφής. Το περιβάλλον είναι ευχάριστο, εκπέμπει πολυτέλεια, αλλά και δυναμισμό. Ξεχωρίζουν τα μονοκόμματα τύπου μπάκετ καθίσματα, τα οποία περιλαμβάνονται στον επιπλέον εξοπλισμό, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό. Φυσικά, σε επίπεδο infotainment και συνδεσιμότητας, όπως και συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, δεν λείπει τίποτα από ότι θα ζητούσε σήμερα κανείς.
Όσο ξεχωριστό και επιθετικό είναι εκ όψεως, άλλο τόσο πολιτισμένο εμφανίζεται τo Cupra Ateca στο δρόμο υπό φυσιολογικές συνθήκες. Στο πρόγραμμα Normal, μετακινείσαι με άνεση στην πόλη, με την ανάρτηση να μην καταπονεί τους επιβάτες και τα επίπεδα θορύβου να είναι εξαιρετικά χαμηλά, δημιουργώντας ένα ήσυχο περιβάλλον. Αντίστοιχα είναι τα επίπεδα άνεσης στον αυτοκινητόδρομο, κάνοντας το ταξίδι ευχάριστη διαδικασία, την ώρα που η ροπή του κινητήρα αυξάνει τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Βέβαια, με το σήμα Cupra να δεσπόζει στο αμάξωμα του Ateca περιμένεις τη στιγμή που θα βρεθείς σε δρόμο με χαμηλή κυκλοφορία και κάθε είδους στροφές για να διαπιστώσεις τις αρετές του. Σε σχέση με τον κινητήρα, η πρώτη αίσθηση δεν είναι αντίστοιχη με αυτή ενός Leon Cupra που διαθέτει το ίδιο σύνολο, κάτι απολύτως φυσιολογικό αν αναλογιστούμε το βάρος του Ateca. Η δύναμη δεν σου λείπει, αλλά περισσότερα η εκρηκτικότητα. Βέβαια, αρκεί μια ματιά στον πίνακα οργάνων για να διαπιστώσεις το ρυθμό που ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα και εν τέλει πόσο γρήγορα καλύπτει τις μικρές ευθείες μεταξύ των στροφών. To σύστημα διεύθυνσης διαθέτει το κατάλληλο βάρος, ενώ η αίσθηση και η πληροφόρηση είναι άκρως ικανοποιητική. Η πρώτη διαπίστωση αναφορικά με την οδική του συμπεριφορά είναι τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, αφού δύσκολα το Cupra Ateca θα προβληματίσει τον οδηγό. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση ελέγχει τις όποιες τάσεις του αμαξώματος, το οποίο αν και 10 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με το απλό Ateca, παραμένει ένα SUV. Με δεδομένο ότι πρόκειται για μία κατασκευή του είδους, το Cupra προσφέρει υψηλά στάνταρ ευχαρίστησης και ασφάλειας, όντας προβλέψιμο και φιλικό. Θα υποστρέψει αν το παρακάνει ο οδηγός, ενώ σε κάθε διαφορετική περίπτωση οι όποιες τάσεις είναι εύκολα ελεγχόμενες στην ισπανική άσφαλτο με τον υψηλό δείκτη πρόσφυσης. Φυσικά και δεν πρόκειται για μία καθαρόαιμη σπορ κατασκευή, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα δυσαρεστήσει τον απαιτητικό.
Οι τιμές του Cupra Ateca στην Κύπρο
1.5L TSI 150ps Automatic Transmission €35900 (MID)
2.0L TSI 300ps 4X4 Automatic Transmission €46900 (HIGH)
Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40