F1 – Σαν σήμερα: Η τελευταία νίκη του Jacques Laffite
Στις 27 Σεπτεμβρίου 1981 ο Jacques Laffite, στο cockpit της Ligier Matra V12, κατακτά στο Montreal την τελευταία του νίκη στην F1, με τους John Watson (McLaren-Cosworth) και Gilles Villeneuve (Ferrari) να τον ακολουθούν στο βάθρο.
Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40
Οι Γάλλοι προσδοκούσαν από το 1950 να επιτύχουν κάποτε μια νίκη στα Grand Prix, όπου ο οδηγός, το πλαίσιο και ο κινητήρας να έχουν προέλευση την πατρίδα τους. O θρίαμβος, δηλαδή, να είναι σε όλα γαλλικός. Προσπάθειες έγιναν αρκετές και σε αυτές συμμετείχαν ξακουστά ονόματα όπως ο Jean Behra, ο Τrintingnant και ο Αmedeo Gordini. Η αναμονή έμελλε να κρατήσει 27 χρόνια, ώσπου να την τερματίσει ο Jacques Laffite με την δωδεκακύλινδρη Ligier-Μatra «JS7» στην Σουηδία.
Την διετία 1979-1980, ο Guy Ligier αποφάσισε να αφήσει στην άκρη τον Μatra V12 και να ανοίξει τους ορίζοντές του και με δεύτερο αυτοκίνητο με οδηγό του τον Patrick Depailler, φορώντας πια τον V8 Cosworth. Με αυτόν ο Jacques Laffite έκανε τρεις νίκες και εκείνη την περίοδο μετείχε του ανταγωνισμού για τον τίτλο, εναντίον των Ferrari και Williams.
Το 1980 ο Didier Pironi που είχε αντικαταστήσει τον Depailler κέρδισε στο Βέλγιο τον πρώτο του αγώνα οδηγώντας κι αυτός τις «Τσιγγάνες» (υποκοριστικό των Ligier). Η συνύπαρξη των δύο άξιων πιλότων δεν ήταν εύκολη, σύντομα όμως οι δρόμοι τους χώρισαν αφού ο Pironi θα οδηγούσε την επόμενη χρονιά τις Ferrari turbο.
Tο 1981 ο Μatra V12 που ξανάρχισε την ζωή του στις Ligier βοήθησε τον Laffite να διεκδικήσει και πάλι το πρωτάθλημα. Οι κινητήρες της Matra (υπερμεγέθεις και ηλικιωμένοι) ξαναγύρισαν, όμως ο Gerard Ducarouge κατάφερε την έκπληξη, προσδίδοντας στο σασί της JS17 «ground effect», παρά το ακατάλληλο του κινητήρα.
Οι δύο νίκες του Laffite (τελευταίες και για την Matra) δεν αρκούσαν για περαιτέρω φιλοδοξίες και ο πρωταγωνιστικός ρόλος των Ligier στα GP θα τελείωνε εκεί. Επιπλέον, στους μνηστήρες για τους παγκόσμιους τίτλους είχαν προστεθεί τα Brabham και τα Renault με Nelson Piquet και Alain Prost αντίστοιχα, ενώ δεν μπορούσες να αγνοήσεις και τον Didier Pironi στο τιμόνι της έτοιμης πλέον Ferrari «126».
Στο Βρετανικό Grand Prix τoυ 1986 ο 43χρονος πλέον Jacques Laffite ισοφάριζε τον αριθμό εκκινήσεων του Graham Hill, όμως εκείνη ήταν η τελευταία του συμμετοχή. Το χτύπημα της Ligier του από την Ferrari του Johansson και οι συνέπειές του στάθηκαν καθοριστικά για να κρεμάσει πια το κράνος του. Τέλος, το palmares του εμβληματικού Γάλλου οδηγού της Ligier, στο cockpit των μονοθεσίων της, τα λέει όλα: 6 νίκες, 9 δεύτερες και 16 τρίτες θέσεις, 7 ταχύτεροι γύροι κι 7 pole position σε 132 εκκινήσεις.
Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40