H Ευρώπη κάνει πίσω στο Euro 7

Η Ευρώπη είναι έτοιμη για υποχωρήσεις όσον αφορά την αυστηρότητα των επερχόμενων προδιαγραφών Euro 7 που θα τεθούν σε ισχύ το 2025.

Οι χώρες της ΕΕ φαίνεται να συμφώνησαν σε μεγάλο βαθμό σε μια συμβιβαστική πρόταση που παρουσίασε η Ισπανία, η οποία προβλέπει «χαλαρότερες» προδιαγραφές όσον αφορά το πρότυπο Euro 7.

Η πρόταση αυτή είναι μια «αποδυναμωμένη» της αρχικής που έθεσε στο τραπέζι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία περιελάμβανε την αυστηροποίηση των ορίων εκπομπών ρύπων, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και το οξείδιο του αζώτου καθώς και τις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά.

Euro 7

Οκτώ κράτη της ΕΕ -συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και της Ιταλίας- αντιτάχθηκαν στους αυστηρότερους κανόνες, υποστηρίζοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ήδη υπό πίεση για να τηρήσουν την προγραμματισμένη απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035.

Ως γνωστόν, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν ότι το Euro 7 –που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από το 2025- είναι πολύ δαπανηρό και τα περιβαλλοντικά κέρδη από αυτό αμελητέα.

Euro 7

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, δήλωσε ότι το Euro 7 θα αποσπάσει την προσοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας από την ηλεκτροκίνηση και θα τις αναγκάσει να επενδύσουν σε κινητήρες εσωτερικής καύσης που δεν έχουν μέλλον. Από τη μεριά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι οι προτάσεις θα οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τα μικρότερα οχήματα, περιορίζοντας την ελευθερία κινήσεων για τα φτωχότερα νοικοκυριά.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει σταδιακά αυστηροποιήσει τα όρια εκπομπών από τη θέσπιση του Euro 1 το 1992.

Οι τελικές λεπτομέρειες για τον συμβιβασμό πρέπει να εγκριθούν σε σύνοδο της ΕΕ που αναμένεται να πραγματοποιηθεί σήμερα, προτού η τελική θέση είναι έτοιμη για συζήτηση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Update: Οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν προ ολίγου να μην προβούν σε αλλαγές στα υπάρχονται πρότυπα Euro 6 και τα όρια εκπομπών για αυτοκίνητα και φορτηγά, αν και θα είναι χαμηλότερα για τα λεωφορεία και τα βαρέα οχήματα. Οι χώρες αποδέχηκαν επίσης νέα όρια εκπομπών σωματιδίων που αφορύν τα φρένα και τα ελαστικά.

Η Ισπανία, η οποία ασκεί αυτή την περίοδο τη προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρουσίασε ένα συμβιβαστικό κείμενο στο οποίο συμφώνησε το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Euro 7 - Stellantis

Tags: