GP Ιαπωνίας: Εύκολη νίκη για Verstappen και πρωταθλήτρια η Red Bull Racing

Την 13η νίκη του στη σεζόν κατέκτησε ο Max Verstappen στο Grand Prix Ιαπωνίας, “σφραγίζοντας” ταυτόχρονα το 6ο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών για την Red Bull Racing.

Την καρό σημαία πήρε ο Max Verstappen στη Σουζούκα και με περίσσεια ευκολία, έχοντας γλιτώσει από τις δύο McLaren στην εκκίνηση. Η νίκη αυτή του Ολλανδού επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά τη φετινή κυριαρχία της Red Bull Racing, παρά τον καταστροφικό αγώνα που βίωσε ο Sergio Perez.

Η αυστριακή ομάδα ολοκλήρωσε έτσι μία μαγική σεζόν, αφού έγινε η πρώτη κατασκευαστής στην ιστορία της Formula 1 που στέφεται παγκόσμια πρωταθλήτρια με έξι Grand Prix να απομένουν.

Το βάθρο συμπλήρωσαν επάξια δίπλα στον Ολλανδό οι Lando Norris και Oscar Piastri, με τη McLaren να είναι ξεκάθαρα το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο του τριημέρου. Είναι το πρώτο βάθρο του 22χρονου Αυστραλού σε Grand Prix της F1!

Η ΕΚΚΙΝΗΣΗ

*Από το pit lane εκκίνησε ο Logan Sargeant, ενώ δέχτηκε και 10 δευτερόλεπτα ποινή, καθώς το μονοθέσιο που διέλυσε το Σάββατο στις κατατακτήριες δοκιμές, δεν επισκευάστηκε, αλλά αντικαταστάθηκε*.

Παρότι οι δύο McLaren εξέπληξαν τον poleman Verstappen με την εκκίνησή τους, ο Ολλανδός κρατήθηκε με “νύχια και με δόντια” στην 1η θέση, παρά την πίεση που δέχτηκε αρχικά από τον Piastri και έπειτα από τον Norris. Εν μέσω αυτής της μετάβασης, ο Βρετανός βρέθηκε μπροστά από τον Αυστραλό ομόσταυλό του, καθώς εκκίνησε σαν “πύραυλος” και ακολούθησε τον Verstappen στη στροφή 1.

Καταστροφικό ξεκίνημα για τις δύο Alfa Romeo, με αυτήν του Bottas να χτυπάει τον Alex Albon στην εκκίνηση, αποσπώντας σοβαρή ζημιά και κλατάρισμα. Πιο μπροστά, οι Sainz και Hamilton πολιόρκησαν τον Sergio Perez ο οποίος χτύπησε τον Βρετανό, στέλνοντας την μισή W14 στο γρασίδι.

Τα πολλά θραύσματα στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού έφεραν το αυτοκίνητο ασφαλείας πριν καν ολοκληρωθεί ο 1ος γύρος. Την κατάσταση αυτή εκμεταλλεύτηκαν οι BottasPerezAlbonZhou και Ocon, αφού όλοι είχαν αποσπάσει κάποια ζημιά στην αναμπουμπούλα της εκκίνησης. Αρκετά ευνοημένος από την χαοτική στο midfield εκκίνηση ο Fernando Alonso, που από την 10η θέση βρέθηκε γρήγορα στην  μέχρι το αυτοκίνητο ασφαλείας, με την μαλακή γόμα να τον έχει βοηθήσει να φτάσει εκεί.

ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ROLLING START

Στο τέλος του 4ου γύρου, η επανεκκίνηση του αγώνα ήταν γεγονός με τον Verstappen να φεύγει πολύ γρήγορα από το τελευταίο σικέιν, κρατώντας με ευκολία την πρωτοπορία του. Οι Hamilton και Russell μας χάρισαν μία μοναδική μάχη για την 7η θέση στο ξεκίνημα του 6ου γύρου, με τον νεαρό Βρετανό να προσπερνάει τον ομόσταυλό του στο τελευταίο σικέιν και τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή του την… επιστρέφει στη στροφή 1.

Λίγο νωρίτερα, ο Bottas είχε ακόμα μία έξοδο, καθώς ο Sargeant μπλόκαρε τους τροχούς του και χτύπησε την Alfa Romeo του Φινλανδού. Το αποτέλεσμα αυτού ήταν λίγους γύρους μετά ο 34χρονος να εγκαταλείψει. Καταστροφικό αγώνα έκανε και ο Sergio Perez που σαν να μην του έφτανε η ποινή που δέχτηκε για το ατύχημα με τον Hamilton στην εκκίνηση, χτύπησε τον Kevin Magnussen στον 12ο γύρο, σπάζοντας ξανά την εμπρός αεροτομή του.

Τα θραύσματα της Haas ανάγκασαν τους αγωνοδίκες να θέσουν κατάσταση εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, ενώ ο «Checo» πήρε εντολή από τον μηχανικό του να εγκαταλείψει, αφού η RB19 είχε αποκομίσει πρόβλημα.

ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ 15 ΓΥΡΟΥΣ, ΗΡΘΑΝ ΤΑ ΠΙΤ ΣΤΟΠ

Με τον Oscar Piastri να έχει αλλάξει ελαστικά και να τρέχει σε πολύ καλό ρυθμό με τη σκληρή γόμα, η Red Bull απάντησε με δικό της πιτ στοπ στον Verstappen. Παρόμοια έπραξε η Mercedes με τον Hamilton, έπειτα από ακόμα μία αψιμαχία μεταξύ των δύο W14.

Οι λίγοι που είχαν μείνει έξω με τη μέση γόμα μετά τους 17 γύρους, είχαν αρχίσει να ταλαιπωρούνται, επομένως η αλλαγή σε σκληρή ήταν πια μονόδρομος. Εξαίρεση αποτέλεσαν οι Leclerc και Verstappen που η πρώτη τους αλλαγή ήταν ξανά για μέση γόμα. Ο αγώνας πήγαινε ξεκάθαρα για δύο πιτ στοπ.

ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Την ίδια ώρα, ο Carlos Sainz είχε αρχίσει να ανεβαίνει μετά το δικό του πιτ στοπ, προσπερνώντας εύκολα τόσο τον Esteban Ocon, όσο και τον Fernando Alonso, ανεβαίνοντας στην 6η θέση, πίσω από τον ομόσταυλό του. Το ίδιο εντυπωσιακός ήταν ο Lewis Hamilton που προσπέρασε εκπληκτικά τον Ισπανό οδηγό της Aston Martin στην 130R και στιγμές μετά τον Ocon στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Ο Βρετανός έμενε σταθερά πίσω από τις δύο Ferrari.

Ο George Russell μπήκε τελευταίος για την πρώτη του στάση, πιο συγκεκριμένα στον 25ο γύρο και έβαλε τη σκληρή γόμα με σκοπό να πάει μέχρι το τέλος, ενώ οι υπόλοιποι αναμενόταν να κάνουν άλλη μία αλλαγή. Στον γύρο 27, ο Albon εγκατέλειψε και εκείνος με πρόβλημα στην FW45, όπως είχε κάνει αρκετούς γύρους νωρίτερα ο ομόσταυλός του, Logan Sargeant. Στην ίδια λίστα είχε προστεθεί τρεις γύρους νωρίτερα ο Lance Stroll.

Ταυτόχρονα, ο Perez έμπαινε ξανά στο μονοθέσιό του, με σκοπό να εκτίσει την ποινή που είχε δεχτεί, ώστε να μην την “κουβαλήσει” στο Κατάρ.

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ, ΜΕ ΤΟΝ ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟ RUSSELL ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ RBR

Μετά από 35 γύρους αγώνα, ο Max Verstappen έκανε την δική του κούρσα μπροστά, έχοντας πάρει τεράστια διαφορά από τον Norris. Την ίδια ώρα, οι Leclerc και Hamilton μπήκαν για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών τους, επιλέγοντας κι οι δύο τη σκληρή γόμα. Παρόμοια η ιστορία για τον Oscar Piastri στον ακριβώς επόμενο γύρο και για τον Ολλανδό πρωτοπόρο του Grand Prix στον 38ο γύρο.

Ο Russell δεν άντεξε στην πρώτη τριάδα με την ταλαιπωρημένη πια σκληρή γόμα και ο Piastri προσπέρασε δικαιωματικά τον Βρετανό στη στροφή 1 στον 42ο γύρο.

Με την W14 να μην… αντέχει άλλο με αυτά τα ελαστικά, ο Βρετανός συνέχισε να χάνει θέσεις, αφού τρεις γύρους μετά τον Αυστραλό, ήρθε η ώρα του Charles Leclerc να τον περάσει από την εξωτερική της πρώτης στροφής.

Ο 25χρονος ήταν τόσο αργός πλέον, που τέσσερις γύρους πριν το τέλος του ζητήθηκε να αφήσει τον Lewis Hamilton να περάσει μπροστά του, ώστε να μην πιεστεί από τον Sainz πιο πίσω. Τελικά, ο Russell έμεινε πίσω από τον ομόσταυλό του, εντελώς εκτεθειμένος από τη Ferrari του Ισπανού, η οποία πολύ σύντομα τον προσπέρασε για την 6η θέση, με τρεις γύρους να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας.

Ο Verstappen αντίθετα, έκανε “περίπατο” στη Σουζούκα, παίρνοντας και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου και χαρίζοντας έτσι στους “ταύρους” τον 6ο παγκόσμιο τίτλο κατασκευαστών στην ιστορία της ομάδας.

Tags: