Οδηγούμε ένα προπαραγωγής Volkswagen ID.7
Οδηγούμε στο Μόναχο το ID.7, το μεγαλύτερο ηλεκτρικό της Volkswagen, που διαθέτει ένα νέο ηλεκτροκινητήρα και αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων.
Νίκη Ferrari (!) καθώς η Red Bull βάζει τρικλοποδιά στην εαυτό της | Speedzone Podcast EP39
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στο σαλόνι αυτοκινήτου του Μονάχου μας δόθηκε η ευκαιρία για μια σύντομη επαφή με το μεγάλο ηλεκτρικό της Volkswagen, το ID.7. Παρότι το αυτοκίνητο θα βρισκόταν ήδη εκείνη τη βδομάδα στις γερμανικές εκθέσεις, το διαθέσιμο προς οδήγηση ID.7 ήταν καμουφλαρισμένο, γιατί όπως μας είπαν τραβούσε περισσότερο το μάτι! To σχεδόν 5μετρο (4.961 χλστ.) fastback αμάξωμα είναι εντυπωσιακό και απευθύνεται στο κοινό που στη λίστα του βρίσκονται τόσο mainstream ηλεκτρικά μοντέλα, όπως είναι τα Kia EV6, ή Ηyundai Ioniq 5, όπως επίσης αντίστοιχης φιλοσοφία Κινέζων κατασκευαστών, ενώ γλυκοκοιτάει και την premium κατηγορία (Mercedes EQE, BMW i4). Το Tesla Model 3, όπως μας είπαν οι άνθρωποι της VW συγκαταλλέγεται κι αυτό στους ανταγωνιστές, αλλά είναι μικρότερο σε διαστάσεις. Το ID.7 θα διατίθεται αρχικά σε δύο εκδόσεις, τις ID.7 Pro και ID.7 Pro Launch Edition.
Περνώντας στο εσωτερικό σε εντυπωσιάζουν δύο πράγματα κατά βάση, οι αχανείς εσωτερικοί χώροι (ένεκα του μεταξονίου των 3 μέτρων, όσο ακριβώς δηλαδή και εκείνο του Hyundai Ioniq 5) και το νέο σύστημα πολυμέσων με μια ευκρινή οθόνη 15”, που φυσικά θα την δούμε να υιοθετείται και στα υπόλοιπα μοντέλα του γκρουπ.
Να επισημάνουμε πως ανάλογα ευρύχωρο είναι και το πορτ μπαγκάζ, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές με συνολικό όγκο έως και 532 λίτρα.
Το ID.7 βασίζεται κι αυτό στην ηλεκτρική πλατφόρμα του ομίλου (MEB), εντούτοις υιοθετεί ένα αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης, φέροντας τον ισχυρότερο και με την υψηλότερη ροπή ηλεκτροκινητήρα σε ένα μοντέλο της οικογένειας “ID”, μέχρι στιγμής. Η μονάδα ισχύος με την εσωτερική ονομασία APP550 αναπτύχθηκε από την Volkswagen Group Components στο Κάσελ και παράγεται επίσης εκεί. Η συμπαγής μονάδα κίνησης είναι εγκατεστημένη στο πίσω μέρος του οχήματος και αποδίδει 210 kW (286 PS) και 545 Nm.
Εν προκειμένω η μέση κατανάλωση ενέργειας διαμορφώνεται στα 16,3-14,1 kWh ανά 100 χιλιόμετρα και η αυτονομία αγγίζει τα 621 χιλιόμετρα (WLTP) με τη μπαταρία των 77 kWh που φορτίζει στα 175 kW. Η μεγάλη αυτή αυτονομία εν μέρει επιτυγχάνεται χάρη στον ιδιαίτερα χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,23) του αμαξώματος που εξασφαλίζει και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου στο ταξίδι.
Στο άμεσο μέλλον το VW ID.7 θα διατίθεται και μια έκδοση με μεγαλύτερη μαπαταρία (86 kWh), η οποία θα μπορεί να φορτίζει στα 200 kW και θα εξασφαλίζει αυτονομία 700 χλμ.!
Στο εσωτερικό του ID.7
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ η στάνταρ head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας τον διευκολύνει να μην απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο. Η νέα οθόνη του συστήματος πολυμέσων διαθέτει ένα τελείως νέο μενού, το οποίο έχει σχεδιαστεί από το μηδέν, αξιοποιώντας και τα σχόλια των πελατών, ενώ η λειτουργία της εντυπωσιάζει με την εξαιρετικά βελτιωμένη απόκριση σε σχέση με το infotainment προηγούμενης γενιάς του ομίλου.
Η VW έχει αναπτύξει μια νέα γενιά καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού για το ID.7. Ανάλογα με την έκδοση, αυτά τα νέα καθίσματα προσφέρουν έως και 14 επιλογές ηλεκτρικής ρύθμισης. Πέρα από τις μεμονωμένες ρυθμίσεις, ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να ενεργοποιήσουν μια αυτόματη ρύθμιση για την κλιματική λειτουργία των καθισμάτων. Εδώ, οι αισθητήρες θερμοκρασίας και υγρασίας στα καθίσματα ανιχνεύουν την απαίτηση ψύξης ή/και θέρμανσης.
Στο νέο ID.7 το σύστημα κλιματισμού ψύχει ή θερμαίνει ταχύτερα το εσωτερικό του αυτοκινήτου, πριν από την έναρξη μίας διαδρομής. Μεταξύ άλλων, αυτό καθίσταται εφικτό χάρη στους ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αεραγωγούς που διανέμουν τον αέρα σε όλο το εσωτερικό του οχήματος μόλις ο οδηγός πλησιάσει με το κλειδί. Το νέο, έξυπνο αυτόματο σύστημα κλιματισμού αντιδρά επίσης σε φωνητικές εντολές και λαμβάνει υπόψη τη θέση του ήλιου καθώς και τις ατομικές προτιμήσεις του χρήστη. Το αποτέλεσμα είναι η περαιτέρω βελτίωση της άνεσης, με την οποία το νέο ηλεκτρικό σεντάν θα θέσει νέα πρότυπα στην κατηγορία του.
Στην πράξη
Στη σύντομη μικτή διαδρομή που οδηγήσαμε το ID.7 εκείνο που σου κάνει εντύπωση είναι η ησυχία και η άνεση με την οποία ταξιδεύει. Για την ακρίβεια πρόκειται για την καλύτερη κύλιση που έχουμε συναντήσει σε ηλεκτρικό της γερμανικής εταιρείας κι αυτό παρά τους τροχούς των 20”. Εξαιρετικές και οι επιδόσεις με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από τη στάση μέσα σε 6,5”, με την τελική να περιορίζεται στα 100 χλμ./ώρα.
Παρά το μήκος των σχεδόν πέντε μέτρων, το ID.7 είναι εκπληκτικά ευέλικτο με κύκλο στροφής μόλις 10,9 μέτρα. Την ίδια στιγμή η νέα οθόνη είναι σαφώς πιο εύχρηστη, ενώ μελανό σημάδι στον τομέα της εργονομίας παραμένει η παράλογη διάταξη των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα, με δύο φυσικούς διακόπτες και έναν αφής για την εναλλαγή μεταξύ των εμπρός και πίσω παραθύρων…
Οι παραγγελίες για το ID.7 έχουν ανοίξει και στη χώρα μας με τιμή εκκίνησης για το ID.7 Pro τα 59.500 ευρώ (51.500 ευρώ με επιδότηση), ενώ η τιμή του ID.7 Pro Launch Edition διαμορφώνεται στα 64.800 ευρώ (56.800 ευρώ με επιδότηση).