Αναβαθμίσεις ουσίας για το ηλεκτρικό Audi Q4 e-tron
Η περισσότερη ισχύς χάρη στο νέο κινητήριο σύστημα στον πίσω άξονα, η διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης και η ταχύτερη φόρτιση είναι μερικές μόνο από τις αλλαγές που «κουβαλά» μαζί του νέο Audi Q4 e-tron.
Νίκη Ferrari (!) καθώς η Red Bull βάζει τρικλοποδιά στην εαυτό της | Speedzone Podcast EP39
Η Audi προχώρησε στην «ενδυνάμωση» του ηλεκτρικού Q4 e-tron, που πλέον θα είναι διαθέσιμο με σημαντικές αναβαθμίσεις τόσο στο hardware όσο και στο software.
Τόσο οι πισωκίνητες όσο και οι τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου «φορούν» πλέον στον πίσω άξονα έναν νέο, μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα αντίστοιχα VW ID.4 και ID.5, ο οποίος διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης της θερμότητας καθώς και σύστημα ψύξης. Χάρη σε αυτόν, τόσο η κατανάλωσεη ενέργειας όσο και η μέγιστη ισχύς εμφανίζονται βελτιωμένες, με το νέο Q4 Sportback 45 e-tron, για παράδειγμα, το οποίο αντικαθιστά το Q4 40 e-tron, να εξασφαλίζει τώρα αυτονομία 562 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP.
Αυτή η έκδοση – όπως και στο ID.7 – αποδίδει μέγιστη ισχύ 210 kW, ή αλλιώς 286 ίππους, και εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα. Τα κορυφαία και τετρακίνητα Audi Q4 55 e-tron quattro και Q4 Sportback 55 e-tron quattro εμφανίζουν τώρα συνδυαστική απόδοση 250 kW, δηλαδή 340 ίππους, προσφέροντας «0-100» σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα για όλα τα μοντέλα είναι τώρα 180 χλμ./ώρα.
Όλα τα Q4 e-tron διαθέτουν μία μπαταρία που καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh (82 kWh μικτά). Η βελτιστοποιημένη χημεία των κυψελών έχει βελτιώσει την ισχύ φόρτισης σε συνεχές ρεύμα έτσι ώστε η πλήρωση από το 10% έως το 80% να ολοκληρώνεται σε 28 περίπου λεπτά. Τα μοντέλα quattro με τους δύο ηλεκτροκινητήρες επιτυγχάνουν τώρα μέγιστη ισχύ φόρτισης συνεχούς ρεύματος 175 kW και εκείνα με κίνηση στους πίσω τροχούς 135 kW.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά, η οικογένεια Q4 e-tron διαθέτει επίσης σύστημα pre-conditioning, το οποίο ψύχει την μπαταρία, για παράδειγμα, εάν υπερβεί ένα σταθερό όριο θερμοκρασίας μετά την οδήγηση ή τη φόρτιση.
Όπως ανακοίνωσε η Audi, το νέο Audi e-tron διαθέτει διαφορετικό set-up στο σύστημα διεύθυνσης αλλά στην ανάρτηση – τόσο στη βασική ή στη σπορ εκδοχή της, η οποία διαθέτει χαμηλότερο κατά 15 χλστ. ύψος, όσο και σε εκείνη με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.
Σε ότι αφορά το software, το νέο Q4 e-tron επιτρέπει στο αυτοκίνητο να χρησιμοποιεί το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας σε συνδυασμό με την προσαρμοστική υποβοήθηση ταξιδιού για ταχύτητες άνω των 90 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομους για πρώτη φορά. Το νέο σύστημα χρησιμοποιεί λευκά βέλη στον πίνακα οργάνων και στο head-up display επαυξημένης πραγματικότητας για να υποδείξει στον οδηγό εάν είναι ασφαλές να αλλάξει λωρίδα και σε ποια λωρίδα είναι ασφαλές να μεταβεί. Εάν ο οδηγός ξεκινήσει την αλλαγή λωρίδας πατώντας το φλας, το σύστημα βοηθά ενεργά τον οδηγό στο τιμόνι. Μόλις το όχημα μπει στη νέα λωρίδα, σβήνει ξανά το φλας.
Το Audi MMI navigation plus, το Audi connect Navigation ; Infotainment και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών (Audi virtual cockpit) αποτελούν πλέον στάνταρ εξοπλισμό. Η πίσω πόρτα διατίθεται πλέον στάνταρ με ηλεκτρικό σύστημα για το άνοιγμα και κλείσιμο – ακόμα και με την κίνηση του ποδιού, ενώ στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τώρα και τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα.
Από το τέλος του έτους, η Audi θα παράγει το Q4 e-tron στις Βρυξέλες, εκτός από την παραγωγή στο Zwickau.