Formula 1 – GP Ιαπωνίας Preview: Στην Άπω Ανατολή και την περίφημη Σουζούκα

Ασταμάτητη δράση για τη Formula 1 στην Ασία, καθώς μόλις μερικές μέρες μετά το συγκλονιστικό Grand Prix Σιγκαπούρης, ταξιδεύει στην Ιαπωνία για τον 16ο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Νίκη Ferrari (!) καθώς η Red Bull βάζει τρικλοποδιά στην εαυτό της | Speedzone Podcast EP39

Με τον αγώνα στη Marina Bay και τη νίκη του Carlos Sainz να αποτελούν παρελθόν, η Formula 1 δεν αφήνει το πόδι της από το γκάζι και συνεχίζει απτόητη για ένα δεύτερο σερί τριήμερο γεμάτο δράση. Το κορυφαίο πρωτάθλημα των τεσσάρων τροχών έχει ήδη αποχωρήσει από τη νότια Ασία και οδεύει προς το βορειανατολικό κομμάτι της ανατολικής ηπείρου.

Ο Max Verstappen, δεν αναδείχθηκε απλά νικητής το 2022 στη Σουζούκα, αλλά και παγκόσμιος πρωταθλητής, αφού παρά το αρχικό μπέρδεμα, τελικά είχε συλλέξει όλους τους απαραίτητους βαθμούς, «σφραγίζοντας» έτσι τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του.

Ο Max Verstappen και η Red Bull Racing πανηγύρισαν τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του Ολλανδού το 2022

Η ΙΣΤΟΡΙΑ – ΕΔΩ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ

Η πίστα της Σουζούκα υπάρχει από το 1962 και ανήκει στον όμιλο της Honda. Η απόφαση για την εγκατάσταση ενός σιρκουί σε αυτό το σημείο της Ιαπωνίας, ήρθε από τον θρύλο τον ίδιο, τον αείμνηστο Soichiro Honda ο οποίος είχε μεγάλες βλέψεις για την αυτοκινητοβιομηχανία του και ήθελε να διαθέτει η εταιρεία ιδιωτική πίστα για δοκιμές.

Η Σουζούκα φιλοξένησε για πρώτη φορά το ιαπωνικό Grand Prix το 1987, αντικαθιστώντας τον αγώνα στους πρόποδες του βουνού Φούτζι (τέσσερα μόνο Grand Prix εκεί, το 1976, 1977, 2007 και 2008). Συνολικά, έχουν διεξαχθεί 33 αγώνες F1 στη Σουζούκα από το 1987 μέχρι το 2023, με δύο να ακυρώνονται λόγω του COVID-19, ενώ άλλοι δύο αντικαταστάθηκαν από το Φούτζι.

Στον πρώτο αγώνα του σιρκουί της Honda λοιπόν, την καρό σημαία πήρε ο Gerhard Berger με τη Ferrari, ενώ ο Nelson Piquet «σφράγισε» εκείνη τη μέρα τον τρίτο παγκόσμιο τίτλο του.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο, όλα όσα έγιναν στον πρώτο αγώνα της Σουζούκα:

Ο Βραζιλιάνος όμως, δεν είναι ο μοναδικός που έχει κατακτήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα στην ιαπωνική πίστα. Τόσο ο Alain Prost, όσο και ο Ayrton Senna έχουν αναδειχθεί πρωταθλητές στη Σουζούκα. Και στις δύο περιπτώσεις όμως, είχαμε… δράματα. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τη σύγκρουσή τους ως ομόσταυλοι, οδηγώντας τις McLaren MP4/5, στο τελευταίο σικέιν το 1989;

Ο τίτλος τότε, κατέληξε στον Γάλλο, παρότι ο Βραζιλιάνος θρύλος κέρδισε τον αγώνα μετά το τρακάρισμα. Αυτή η ιστορία αποτελεί debate και μεγάλη κουβέντα μέχρι και σήμερα, με αρκετούς να τα ρίχνουν στον Prost για επιτηδευμένη κίνηση, ενώ άλλοι μιλούν για… σκάνδαλο, αφού στον Senna στερήθηκε η νίκη από τους αγωνοδίκες, οι οποίοι τον απέκλεισαν και χάρισαν το πρωτάθλημα στον ομόσταυλο του Βραζιλιάνου. Ο λόγος του αποκλεισμού του, ήταν πως έκοψε το σικέιν και την απόσταση της συνολικής διαδρομής, στην προσπάθειά του να ξαναμπεί στην πίστα.

Το 1990 όμως, o Senna δεν είχε ξεχάσει τι συνέβη στο προηγούμενο ιαπωνικό Grand Prix. Με τον Prost στη Ferrari πια, αλλά εξίσου δυνατό αντίπαλο για την κυρίαρχη McLaren, ο Βραζιλιάνος ήξερε πως αν δεν τερματίσει κανείς από τους δύο εκείνη τη μέρα στη Σουζούκα, θα στεφόταν αυτόματα παγκόσμιος πρωταθλητής. Το αποτέλεσμα; Σύγκρουση στη στροφή 1 ανάμεσα στους δύο αντιπάλους.

Δείτε ακριβώς πώς έγινε:

Σε άλλες όμορφες ιστορίες από τη Σουζούκα, ο Kimi Raikkonen πήρε την ίσως κορυφαία νίκη της καριέρας του εκεί το 2005, καθώς εκκίνησε 17ος και κατέκτησε τη νίκη στον τελευταίο γύρο, με μία μυθική προσπέραση στον Giancarlo Fisichella. Πέντε χρόνια νωρίτερα, ο Michael Schumacher θα κατακτούσε στο ιαπωνικό σιρκουί τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο με τα χρώματα της Ferrari, σημαδεύοντας έτσι το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών από τη Scuderia, μετά από 21 ολόκληρα χρόνια.

Η ΠΙΣΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Η Σουζούκα είναι μία πίστα υψηλών ταχυτήτων και αεροδυναμικών φορτίων, με τις στροφές μεγάλης κλίσης και ταχύτητας να είναι αυτές που τη διακρίνουν στο καλεντάρι.

Οι οδηγοί λατρεύουν να τρέχουν σε αυτήν την αγωνιστική διαδρομή, όπως έχουν παραδεχτεί. Οι φιδογυριστές στροφές που σχηματίζουν ένα μεγάλο «S», οι συνεχείς εναλλαγές που δεν τους αφήνουν να πάρουν ανάσα και φυσικά η στροφή 130R πριν το τελευταίο σικέιν που πηγαίνουν με τέρμα γκάζι, τους προσφέρουν μία ανεπανάληπτη εμπειρία σε μονοθέσιο Formula 1.

Στα ελαστικά, η Pirelli επέλεξε τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της για αυτό το Grand Prix, επομένως η C1 θα αποτελέσει τη σκληρή γόμα, η C2 τη μέση και η C3 τη μαλακή.

Η κάρτα της Pirelli για το ιαπωνικό Grand Prix

Ο λόγος που η ιταλική φίρμα έκανε αυτή την επιλογή, είναι επειδή η άσφαλτος της Σουζούκα διαθέτει υψηλά επίπεδα τραχύτητας και τριβής, επομένως τα ελαστικά αναμένεται να ταλαιπωρηθούν πάρα πολύ. Η φθορά και ο τρόπος που θα διαχειριστούν οι οδηγοί τις γόμες τους αυτό το τριήμερο, θα παίξει τεράστιο ρόλο, όπως και η στρατηγική του αγώνα. Όλα αυτά, οι ομάδες θα τα ελέγξουν στις ελεύθερες δοκιμές.

ΟΙ ΠΟΛΥΝΙΚΕΙΣ ΤΟΥ GRAND PRIX

Πρώτος και καλύτερος στη χώρα της Άπω Ανατολής, είναι ο Michael Schumacher. Ο Γερμανός πρώην οδηγός των Scuderia Ferrari και Mercedes μετράει 6 νίκες στη Σουζούκα, ενώ υπάρχει μοιρασιά στην κορυφή για τους κατασκευαστές, με τις McLaren και Ferrari να έχουν από 7 νίκες η κάθε μία.

Τον ταχύτερο χρόνο ωστόσο σε αυτή τη συναρπαστική αγωνιστική διαδρομή, τον έχει σημειώσει ο Lewis Hamilton. Ο Βρετανός, «έγραψε» 1:30.983 το 2019 με τη Mercedes W10 και έκτοτε, κανείς δεν έχει γυρίσει την πίστα ταχύτερα σε αγώνα.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΑΓΩΝΑ

Πρώτο GP F1: 1987
Μήκος πίστας: 5,807 χιλιόμετρα
Ρεκόρ πίστας: 1:30.983
Αριθμός γύρων: 53
Μήκος αγώνα: 307,471

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

Παρασκευή 22/9

  • Ελεύθερες δοκιμές 1: 05:30 – 06:30 
  • Ελεύθερες δοκιμές 2: 09:00 – 10:00 

Σάββατο 23/9

  • Ελεύθερες δοκιμές 3: 05:30 – 06:30 
  • Κατατακτήριες δοκιμές: 09:00 

Κυριακή 24/9

Αγώνας: 08:00 

Νίκη Ferrari (!) καθώς η Red Bull βάζει τρικλοποδιά στην εαυτό της | Speedzone Podcast EP39