Η Toyota πατά «τέρμα γκάζι» στις μπαταρίες
Η Toyota ανακοίνωσε με πάσα επισημότητα σήμερα ότι έχει στα σκαριά τρεις νέους τύπους μπαταριών υγρού ηλεκτρολύτη αλλά και δύο νέους solid-state συσσωρευτές ενέργειας που θα δούμε στην παραγωγή από το 2026 και μετά.
Μπορεί πολλοί να επέκριναν τον αργό έως τώρα βηματισμό της Toyota στην ηλεκτροκίνηση, εντούτοις ο Νο 1 κατασκευαστής από την Ιαπωνία έχει ξεκινήσει να επιταχύνει τις δράσεις στον πλέον αναπτυσσόμενο κλάδο της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας.
Για του λόγου το αληθές, η Toyota ανακοίνωσε σήμερα όχι μόνο τον «οδικό χάρτη» πάνω στον οποίο θα κινηθεί τα προσεχή πέντε χρόνια στον τομέα των μπαταριών, αλλά και τους 3+2 τύπους των μπαταριών που θα δούμε να κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους στα αμιγώς ηλεκτρικά της μοντέλα επόμενης γενιάς από το 2026 και μετά.
Τρεις νέες μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη από την Toyota
Οι μπαταρίες με υγρό ηλεκτρολύτη – που είναι επί του παρόντος η κύρια τεχνολογία για τα BEV – αναπτύσσονται περαιτέρω από την Toyota για να προσφέρουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, ανταγωνιστικότητα όσον αφορά το κόστος τους και υψηλότερες ταχύτητες φόρτισης.
Υπάρχουν τρεις κύριες τεχνολογίες υπό εξέλιξη για μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών από το στρατόπεδο της Toyota, οι «Performance», «Popularised» και «High Performance».
- Performace (Ιόντων λιθίου)
Η μπαταρία Performance της Toyota, η οποία θα παρουσιαστεί με τα BEV επόμενης γενιάς που θα κάνουν την εμφάνισή τους το 2026, θα αυξήσει την αυτονομία των εν λόγω οχημάτων σε πάνω από 800 χλμ., όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος του οχήματος. Τα βασικά χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης μπαταρίας είναι:
– 20% μείωση στο κόστος (σε σύγκριση με το τρέχον bZ4X)
– Χρόνος επαναφόρτισης 20 λεπτών ή και λιγότερο (10-80%)
– Αναμένεται το 2026
- Popularisation (Φωσφορικού Σιδήρου Λιθίου)
Η μπαταρία με την ονομασία Popularisation κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας τη διπολική τεχνολογία που είδαμε στα υβριδικά της οχήματα που υιοθετούνταν στους συσσωρευτές τους τη χημεία NiMh, Η μπαταρία Popularisation, η οποία θα χρησιμοποιεί τη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, αναμένεται να προσφέρει:
– 20% αύξηση στην αυτονομία (σε σύγκριση με το τρέχον bZ4X)
– 40% μείωση στο κόστος (σε σύγκριση με το τρέχον bZ4X)
– Χρόνο επαναφόρτισης 30 λεπτών ή και λιγότερο (10-80%)
– Αναμένεται το 2026-27
- High Performance (Ιόντων λιθίου)
Η Toyota αναπτύσσει επίσης μια μπαταρία υψηλών επιδόσεων που συνδυάζει τη διπολική δομή με τη χημεία ιόντων λιθίου και μια κάθοδο υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο για να επιτύχει αυτονομία άνω των 1.000 χλμ. όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος του οχήματος. Η μπαταρία High Performance αναμένεται να προσφέρει:
– Περαιτέρω μείωση κατά 10% στο κόστος σε σύγκριση με την Performance
– Χρόνο φόρτισης 20 λεπτών ή και λιγότερο (10-80%)
– Αναμένεται το 2027-28
Toyota: Επανάσταση με τις μπαταρίες solid–state [Ιόντων Λιθίου]
Οι μπαταρίες solid state που εξελίσσει η Toyota διαθέτουν, ασφαλώς, στερεό ηλεκτρολύτη, επιτρέποντας ταχύτερη κίνηση των ιόντων και μεγαλύτερη αντοχή σε υψηλές τάσεις και θερμοκρασίες. Αυτές οι ιδιότητες καθιστούν τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης κατάλληλες για γρήγορη φόρτιση και εκφόρτιση και παροχή περισσότερης ισχύος σε μικρότερη «συσκευασία».
Όπως αναφέρει σήμερα η Toyota, το ζήτημα της διάρκειας ζωής των solid state μπαταριών έχουν ήδη ξεπεραστεί με δεδομένες τις πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις, και ως εκ τούτου η ιαπωνική εταιρεία έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στη διάθεσή τους μαζικά στο εγγύς μέλλον – στόχος είναι να είναι έτοιμη για εμπορική χρήση έως το 2027-28.
«Ενώ οι solid state μπαταρίες ήταν αρχικά προγραμματισμένες για εισαγωγή στα HEV, η Toyota εστιάζει πλέον κυρίως στα BEV επόμενης γενιάς», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ιάπωνας κατασκευαστής.
Η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης της Toyota αναμένεται να προσφέρει:
– Αύξηση 20% στην αυτονομία έναντι της μπαταρίας Performance (περίπου 1.000 χλμ.)
– Φόρτιση 10 λεπτών ή και λιγότερο (10-80%)
Επιπρόσθετα, η Toyota ανακοίνωσε ότι εξελίσσει ήδη μια μπαταρία ιόντων λιθίου στερεού ηλεκτρολύτη υψηλότερων προδιαγραφών, η οποία στοχεύει σε βελτίωση 50% στην αυτονομία σε σύγκριση με την μπαταρία Performance.