Formula 1 – GP Σιγκαπούρης Preview: Ανατολικά, πάνω σε ένα εντυπωσιακό και σκοτεινό λιμάνι
Με τις ευρωπαϊκές πίστες να έχουν ολοκληρωθεί για φέτος, η Formula 1 ταξιδεύει στην νότια Ασία και συγκεκριμένα στη Σιγκαπούρη, για τον 15ο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Με τον Max Verstappen να κατακτά τη 10η σερί νίκη στη Μόντσα, η Formula 1 πετάει από την βόρεια Ιταλία, στην νότια Ασία και τη Σιγκαπούρη για τον 16ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Πρόκειται για το προτελευταίο σιρκουί πόλης που θα συναντήσουμε στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος το 2023, πριν το πολυαναμενόμενο Grand Prix στο Λας Βέγκας.
Η πίστα τοποθετείται πάνω ουσιαστικά στο μεγάλο λιμάνι της Σιγκαπούρης, το γνωστό Marina Bay. Είναι το πρώτο event που μας έμαθε τι σημαίνει να τρέχουν μονοθέσια της F1 τη νύχτα, υπό το “λούσιμο” των προβολέων. Η ιστορία της ανατολικής χώρας στο κορυφαίο σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ξεκινάει το 2008, σε μία από τις πρώτες σεζόν που οι V10 κινητήρες είχαν αντικατασταθεί με τους V8, με τον ηχηρό έως και εκκωφαντικό ήχο τους.
Τριγύρω της, η πίστα μοιάζει με θεματικό πάρκο. Ατελείωτες προοπτικές διασκέδασης, καλοπέρασης και ψυχαγωγίας, ενώ από όπου κι αν την κοιτάξεις από ψηλά μένεις με… το στόμα ανοιχτό.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΥΝΙΚΕΙΣ
Το πρώτο Grand Prix Σιγκαπούρης διεξήχθη το 2008, τότε που οι Lewis Hamilton και Felippe Massa πήγαιναν σχεδόν χέρι-χέρι για τον παγκόσμιο τίτλο. Είναι ο αγώνας για τον οποίο ο Βραζιλιάνος κινείται νομικά πλέον, καθώς θεωρούν πως η νίκη του Fernando Alonso με τη Renault ήρθε παράτυπα και μέσω ειδικών χειρισμών.
Το πρωτάθλημα κρίθηκε κυριολεκτικά στην τελευταία στροφή στη Βραζιλία μερικούς μήνες μετά και για αυτόν τον λόγο, ο Massa κυνηγάει την υπόθεση, ψάχνοντας δικαιοσύνη και έναν παγκόσμιο τίτλο που «του τον στέρησαν», όπως έχει τονίσει.
Παρακολουθήστε αναλυτικά τι συνέβη στον ιστορικό και σκανδαλώδη – όπως αποδεικνύεται – αγώνα πριν 14 χρόνια και τι συμβαίνει τώρα:
Έχουν διεξαχθεί 13 αγώνες συνολικά τα τελευταία 15 χρόνια στη Marina Bay, με τα event του 2020 και του 2021 να ακυρώνονται λόγω της πανδημίας του COVID-19. Πολυνίκης του Grand Prix είναι ο Sebastian Vettel ο οποίος μετράει 5 νίκες στο ασιατικό σιρκουί. Οι τρεις από αυτές έχουν έρθει με τη Red Bull Racing και οι άλλες δύο με τη Ferrari. Οι ομάδες με τις περισσότερες καρό σημαίες στη Σιγκαπούρη, είναι οι Red Bull Racing και Mercedes, οι οποίες μετρούν από 4 νίκες.
Η ΠΙΣΤΑ
Πρόκειται για μία άκρως απαιτητική σωματικά πίστα για τους οδηγούς, μία από τις πιο δύσκολες στο καλεντάρι, εάν έχουμε κατά νου και την ακραία υγρασία της περιοχής. Υπάρχει μία σημαντική διαφορά όμως φέτος. Η χάραξη στο Marina Bay είναι αρκετά διαφορετική και για πρώτη φορά στην ιστορία του αγώνα, θα έχουμε 19 στροφές αντί για 23.
Λόγω των έργων που έλαβαν χώρα στην περιοχή πέρυσι, οι τέσσερις στροφές 90 μοιρών που βρίσκονταν στο τελευταίο κομμάτι της πίστας, έχουν αφαιρεθεί από το σιρκουί πόλης της Σιγκαπούρης. Στη θέση τους, έχει προστεθεί μία ευθεία μήκους 400 μέτρων περίπου, η οποία θα οδηγεί σε μία κλειστή δεξιά, την κάποτε στροφή 20 και πλέον στροφή 16.
Δείτε μέσω του παιχνιδιού F1 23, πώς συγκρίνεται η παλαιά χάραξη του σιρκουί της Σιγκαπούρης με τη νέα:
Πέραν λοιπόν του ότι φέτος θα έχουμε πολύ ταχύτερα περάσματα με τη νέα χάραξη, οι αλλαγές αυτές αναμένεται να απαιτούν μικρότερη ένταση στο φρενάρισμα, ενώ θα βοηθήσουν τους οδηγούς να διαχειρίζονται καλύτερα τα ελαστικά τους κατά τη διάρκεια ενός γεμάτου γύρου. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίστηκε ο επικεφαλής απόδοσης της Aston Martin, Tom McCullough:
«Θα είναι πιο φιλική η πίστα με τα ελαστικά φέτος, διότι οι ζώνες πέδησης και η φθορά, θα είναι μικρότερη και ευκολότερη».
ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Με την πίστα να είναι πια λιγότερο από 5 χιλιόμετρα σε μήκος, πιο άνετη, πιο ανοιχτή και πιο… ρυθμική, η Pirelli επέλεξε για ακόμα ένα σιρκουί πόλης τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της. Πιο συγκεκριμένα, η C3 θα είναι η σκληρή επιλογή για τους οδηγούς και τις ομάδες, η C2 θα είναι η μέση και η C3 θα είναι η μαλακή γόμα.
Ο επικεφαλής motorsport της Pirelli, Mario Isola εξήγησε σχετικά με την περιοχή, την πίστα και την πιθανή υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών στη Σιγκαπούρη:
«Η πίστα δεν απαιτεί πολλά από τα ελαστικά από θέμα βάρους. Ωστόσο, τα πίσω ελαστικά θέλουν προσοχή, όταν βγαίνουν από τις αργές κλειστές στροφές οι οδηγοί. Οι θερμοκρασίες συνήθως είναι πολύ υψηλές εκεί, καθώς η Σιγκαπούρη είναι μόλις 150 χιλιόμετρα μακριά από τον Ισημερινό. Αυτό αυξάνει το ρίσκο της υπερθέρμανσης, όχι μόνο των ελαστικών, αλλά και όλων των άλλων. Μιλάω για το μηχανικό κομμάτι και φυσικά για τους οδηγούς».
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΑΓΩΝΑ
Πρώτο GP: 2008
Μήκος πίστας: 4,940 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 62
Μήκος αγώνα: 306,143 χιλιόμετρα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 1/9
- Ελεύθερες δοκιμές 1: 12:30 – 13:30
- Ελεύθερες δοκιμές 2: 16:00 – 17:00
Σάββατο 2/9
- Ελεύθερες δοκιμές 3: 12:30 – 13:30
- Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00
Κυριακή 3/9
- Αγώνας: 15:00