Maserati MCXtrema: Το θηρίο των 730 ίππων για την πίστα
Η Maserati παρουσίασε και επίσημα στο Monterey το νέο αγωνιστικό της θηρίο, με τα διακριτικά MCXtrema.
Όπως και το όνομα της μαρτυρά, η Maserati MCXtrema είναι μια ακραία έκφραση της ιταλικής εταιρείας. Ένα μοντέλο με προορισμό την πίστα και χωρίς άδεια για να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους. Ένα θηρίο, σχεδιασμένο χωρίς τους περιορισμούς που θέτει ένα μοντέλο παραγωγής, με απόδοση που αγγίζει τους 730 ίππους.
Ενσωματώνει, την κορυφαία τεχνολογία της φίρμας και την πιο ακραία σχεδιαστική προσέγγιση, που διακρίνεται για τις άγριες, αλλά σαγηνευτικές γραμμές του. Τη βάση για τη δημιουργία της αποτέλεσε η πανέμορφη Maserati MC20, με την MCXtrema να επιδεικνύει μια πιο επιθετική και αεροδυναμική εμφάνιση, με περισσότερες ακμές.
Φαίνεται και είναι μοναδική, αφού εξάλλου η παραγωγή της θα είναι περιορισμένη, στα μόλις 62 αντίτυπα. Η αντισυμβατική δημιουργία της «Trident» προορίζεται για λίγους και επιλεγμένους πελάτες της ιταλικής φίρμας. Στους λίγους τυχερούς θα προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, που θα συνδυάζει με τη χαρακτηριστική εκλεπτυσμένη προσέγγιση των Ιταλών σ’ όλους τους τομείς και φυσικά ακραία οδηγική εμπειρία.
Η Maserati MCXtrema είναι το ισχυρότερο αυτοκίνητο πίστας της μάρκας με έδρα τη Μόντενα. Ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει και είναι ικανό να προσφέρει απόλαυση στους τολμηρούς λάτρεις της ταχύτητας. Σε σχέση με την MC20 στην οποία «πατάει» έχει πιο αιχμηρή σχεδίαση, πιο μακρύ και πιο χαμηλό εμπρός μέρος, κάνοντας εκτενή χρήση carbon, διαθέτοντας επίσης αεροκουρτίνες που βελτιώνουν την αεροδυναμική της.
Μια εισαγωγή στη δεύτερη κολόνα, παροχετεύει αέρα τόσο προς τη μεγάλη πίσω πτέρυγα, όσο και προς τα ψυγεία του κινητήρα, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο κέντρο. Ανάλογα, μια εισαγωγή στην οροφή βελτιώνει τη ροή του αέρα που «τρέχει» στο πίσω μέρος και φτάνει στη μεγάλη πίσω πτέρυγα.
Στο πίσω μέρος ο μεγάλος διαχύτης κυριαρχεί και επιβάλλεται στη σχεδίαση, που διακρίνεται επίσης για το πλέγμα από ανθρακονήματα, τις απολήξεις των εξατμίσεων και την τρίαινα, το σήμα της Maserati. Όπως ανακοινώνουν οι Ιταλοί, το κάτω μέρος της MCXtrema είναι σχεδόν εντελώς επίπεδο, για καλύτερη αεροδυναμική.
Το εσωτερικό της άγριας Maserati είναι «γυμνό», με κάθε περιττή πολυτέλεια να απουσιάζει. Όλα για χάρη της εξοικονόμησης βάρους και προκειμένου να είναι πιο άμεση στις εντολές του οδηγού. Το παραδοσιακό ταμπλό δεν υπάρχει εδώ, δίνοντας τη θέση του σ’ ένα πίνακα οργάνων εστιασμένο στον οδηγό. Στο τιμόνι υπάρχει μια οθόνη 5 ιντσών και περιστροφικά χειριστήρια, με τη σχεδίασή του να είναι ελλειπτική, όπως στα μονοθέσια της Formula 1.
Φυσικά κάθε MCXtrema θα προσαρμόζεται στις ανάγκες των πελατών. Η αλλαγές θα αφορούν τη θέση οδήγησης, του τιμονιού, των πεντάλ. Η ασφάλεια είναι υψηλού επιπέδου, όπως σε κάθε αγωνιστικό, με ζώνες έξι σημείων και κλωβό στο εσωτερικό.
Από το τιμόνι ο οδηγός θα έχει πρόσβαση στις ρυθμίσεις του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης και διεύθυνσης, στους χρόνους που κάνει, στον περιοριστή ταχύτητας που επιβάλλεται στα πιτ και στο σύστημα επικοινωνίας. Επιπλέον, για τους πιο αλτρουιστές, που τους αρέσει να μοιράζονται τη χαρά και τις διασκεδαστικές στιγμές, υπάρχει η δυνατότητα για τοποθέτηση δεύτερου καθίσματος για το συνοδηγό. Η βασική έκδοση είναι μονοθέσια.