GP Βελγίου: Ταχύτερος ο Verstappen, στο pole ο Leclerc
Την κορυφαία επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές είχε ο Max Verstappen με 1:46.188 αλλά θα εκκινήσει 6ος στον αγώνα
Ώρα για Spa, 55 χρόνια μετά την πρώτη νίκη της McLaren στην F1 | Speedzone Podcast EP36
Με δέκα λεπτά καθυστέρηση ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Βελγίου, καθώς ο ευμετάβλητος καιρός ελεγχόταν για το κατά πόσο θα είναι δόκιμος για τα μονοθέσια και τους πρωταγωνιστές, Verstappen, Leclerc, Hamilton, Norris και Alonso. Εν τέλει, το qualifying ξεκίνησε κανονικά, με τις ομάδες να επιλέγουν τα ενδιάμεσα ελαστικά για την βρεγμένη ακόμα πίστα του Spa. Παρόλα αυτά, ο ήλιος ήταν πια εμφανής μέχρι τις 18:10 και έδειχνε πως σταδιακά τα σλικ ελαστικά θα ήταν απαραίτητα.
Q1
Πρώτος που σημείωσε χρόνο, κάνοντας αναγνωριστικό γύρο και με μπόλικο νερό ακόμα στην πίστα, ήταν ο George Russell και ακολούθησε δευτερόλεπτα μετά ο ομόσταυλός του, Lewis Hamilton. Ο Lando Norris τράβηξε τα βλέμματα όλων για λίγο, όταν η υδρολίσθηση και το βρεγμένο κερμπ τον «πρόδωσαν» και τον οδήγησαν προς ώρας στα χαλίκια. Ο Βρετανός ωστόσο το έσωσε και η MCL60 γλίτωσε, όμως επέστρεψε στο γκαράζ για τις απαραίτητες επισκευές ενόψει της συνέχειας.
Ο πρώτος οδηγός που «έσπασε» το φράγμα των 2 λεπτών με τα ενδιάμεσα ελαστικά, ήταν ο Carlos Sainz. Ο Max Verstappen αμέσως έριξε κι άλλο τον χρόνο, πηγαίνοντάς τον κάτω από το 1:59 και τον χρόνο του Ολλανδού ανταγωνίστηκε έπειτα ο Hamilton.
Στη ζώνη αποκλεισμού βρίσκονταν μέχρι και την τελευταία στιγμή οι Charles Leclerc και Fernando Alonso, αλλά οι τελευταίοι τους γύροι είχαν εξαιρετικό ρυθμό και τελικά μπήκαν στο Q2 εύκολα. Μεγάλος άτυχος του Q1 ήταν ο Daniel Ricciardo, ο οποίος παρότι έκανε χρόνο που θα τον έβαζε με άνεση στο Q2, είδε τον γύρο του να ακυρώνεται, επειδή παραβίασε τα όρια της πίστας.
Εκτός της διαδικασίας και συνέχειας λοιπόν, έμειναν οι Hulkenberg, Ricciardo, Sargeant, Zhou και Albon.
Η τελική κατάταξη του Q1 στο Spa:
Q2
Η πίστα και η αγωνιστική γραμμή άρχισαν να στεγνώνουν, ωστόσο οι οδηγοί συνέχιζαν με τα ενδιάμεσα προς ώρας. Οι χρόνοι πάντως, όλο και καλυτέρευαν και οι οδηγοί είχαν βρει τον ρυθμό τους για τα καλά. Περίπου επτά λεπτά πριν το τέλος του Q2, οι περισσότεροι άρχισαν να εξοπλίζουν τα μονοθέσιά τους με τη μαλακή γόμα, βλέποντας την πίστα αρκετά στεγνή.
Ο Esteban Ocon ήταν αυτός που έφερε το πρώτο δραματικό συμβάν των κατατακτήριων δοκιμών, αφού γλίστρησε φορώντας σλικ ελαστικά και έσπασε ελαφρώς την εμπρός αεροτομή της Alpine.
Η συνέχεια και το τέλος του δεύτερου μέρους του qualifying ήταν συναρπαστικά. Σε ένα «κύμα» αλλαγών στη ζώνη αποκλεισμού, από όπου πέρασαν όλοι σχεδόν οι πρωταγωνιστές, η πλειονότητα αυτών γλίτωσε την έξοδο από το Q3 την ύστατη στιγμή και στον τελευταίο τους γύρο. Ο λόγος δεν ήταν άλλος από το ότι η πίστα βελτιωνόταν λεπτό με το λεπτό, άρα τα μαλακά ελαστικά γίνονταν ιδανικά για την άσφαλτο.
Ο Kevin Magnussen ήταν αρνητικός πρωταγωνιστής όμως, ειδικά για τον Charles Leclerc, καθώς όχι μόνο εμπόδισε τον Μονεγάσκο σε γρήγορο γύρο, αλλά είχε και έξοδο που τον έβγαλε εντελώς εκτός προσπάθειας
Στην κορυφή του Q2 εν τέλει, βρέθηκε η McLaren του Oscar Piastri και εκτός συνέχειας έμειναν οι Ocon, Bottas, Magnussen, Gasly και Tsunoda.
Αναλυτικά, η κατάταξη του Q2 στο Spa:
Q3
Τα τελευταία δύο λεπτά της διαδικασίας περίμεναν οι ομάδες, για να βγουν οι οδηγοί τους και να κάνουν τον αποφασιστικό γύρο. Η «μάχη» για την pole position αναμενόταν πιο έντονη από οποτεδήποτε το 2023, αλλά δυστυχώς δεν ήταν. Την προσωρινή pole πάντως στους πρώτους γύρους, είχε ο Charles Leclerc.
Ο Μονεγάσκος συνέχισε να βελτιώνει και έριξε τον χρόνο στο 1:46.988 δίνοντας μία πρόκληση στο υπόλοιπο grid. Ο μοναδικός που άντεξε αυτή την πρόκληση και μάλιστα το έκανε με στόμφο, ήταν ο Max Verstappen που «έγραψε» 1:46.168, αδειάζοντας εντελώς την επίδοση του οδηγού της Ferrari. Η ποινή όμως που έχει δεχθεί ο Ολλανδός για το πέμπτο κιβώτιο ταχυτήτων που έχει αυτό το τριήμερο, σημαίνει πως εκκινεί 6ος στο Grand Prix της Κυριακής (30/7).
Στον κύριο αγώνα λοιπόν, 1ος θα εκκινήσει ο Charles Leclerc, 2ος ο Sergio Perez και 3ος ο Lewis Hamilton.
Η τελική κατάταξη του qualifying στο Spa:
Τι συνέβη νωρίτερα στο Free Practice 1
Όπως είχαν ενημερώσει και εντός της εβδομάδος τα προγνωστικά του καιρού, στα δάση των Αρδεννών η ατμόσφαιρα ήταν… βροχερή. Τόσο πολύ που οι ομάδες δεν είχαν άλλη επιλογή από το να εξοπλίσουν τα μονοθέσιά τους με τα βρόχινα ελαστικά. Εν τω μεταξύ, η πρόβλεψη για το απόγευμα και τις κατατακτήριες, δεν ήταν καθόλου αισιόδοξη.
Λιγότερα από 10 μονοθέσια είχαν κάνει την εμφάνισή τους στην πίστα του Spa μετά από 15 λεπτά, καθώς η πρόσφυση και οι συνθήκες με τόσο νερό στην άσφαλτο, ήταν πάρα πολύ δύσκολες. Ο Alex Albon ήταν ο πρώτος που βγήκε στο απαιτητικό σιρκουί του Βελγίου και μάλιστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά και έγραψε 2:08.394. Αυτός ο γύρος τον κράτησε στην κορυφή της κατάταξης των ελεύθερων δοκιμών, ακόμα και 38 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας.
Ο Pierre Gasly είχε μία έξοδο στην ευθεία Ραντιλόν, αφού μπλόκαραν οι τροχοί του στο φρενάρισμα και έφυγε ευθεία. Το κενό εκεί, βοήθησε τον Γάλλο να μην χτυπήσει την Alpine και να επιστρέψει στην πίστα κανονικά. Με τις Ferrari και McLaren να ξεκινούν προσπάθειες και αυτές με τα ενδιάμεσα, οι χρόνοι τους ήταν υπέρ αρκετοί για να ρίξουν τον Albon από την πρώτη θέση. Ο Sainz έκανε τον ταχύτερο γύρο από τους τέσσερις οδηγούς, σημειώνοντας 2:03.207.
Στη μισή ώρα ακριβώς, ο Logan Sargeant είχε έξοδο λόγω μπλοκαρίσματος, σχεδόν στη μέση της πίστας, στη στροφή Λε Κομπ, γεγονός που έβγαλε την κόκκινη σημαία και διέκοψε τη διαδικασία.
Η RB19 του Max Verstappen έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της στη διαδικασία, μετά την κόκκινη σημαία περίπου 20 λεπτά πριν το τέλος του FP1. Η βροχή δυνάμωσε επικίνδυνα προς το τελευταίο δεκάλεπτο και σε μερικούς οδηγούς, όπως ο Lance Stroll δόθηκε η εντολή να μπουν στα γκαράζ και να σταματήσουν τις προσπάθειές τους.
Οι δύο Alfa Romeo, οι δύο Haas, οι δύο Ferrari και ο Lewis Hamilton βγήκαν για έναν τελευταίο γύρο, ένα λεπτό πριν το τέλος, φυσικά με τα βρόχινα ελαστικά. Επί της ευκαιρίας, έκαναν και μερικές δοκιμαστικές εκκινήσεις.
Στην κορυφή του πρώτου και μοναδικού μέρους των ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Βελγίου, παρέμεινε μέχρι τέλους ο Carlos Sainz με τις δύο McLaren, Piastri και Norris πίσω του. Σημείωση πως και οι τρεις αυτοί οδηγοί σημείωσαν τους καλύτερους χρόνους στο κατάλληλο χρονικό σημείο, όταν η πίστα ήταν ωφέλιμη για ενδιάμεσα ελαστικά.
Ώρα για Spa, 55 χρόνια μετά την πρώτη νίκη της McLaren στην F1 | Speedzone Podcast EP36