MotoGP: Τι αλλάζει με την άμεση εισαγωγή του Συστήματος Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών

Ποινές, και μάλιστα αυστηρές, εισάγει στο MotoGP από τον επόμενο κιόλας αγώνα στο Silverstone η έλευση του Συστήματος Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών.

Η αναμενόμενη εδώ και καιρό «είσοδος» του Συστήματος Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών στους αγώνες του MotoGP παίρνει σάρκα και οστά από τον επόμενο κιόλας γύρο του θεσμού που θα λάβει χώρα το τριήμερο 4-6 Αυγούστου στο Silverstone της Μ. Βρετανίας.

Συνήθως, οι τεχνικές παραβάσεις έχουν ως αποτέλεσμα την επιβολή αυστηρών ποινών που φτάνουν ως και τον αποκλεισμό του αναβάτη από τον αγώνα. Ωστόσο, καθώς το Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών είναι νέο στο MotoGP και παρουσιάζεται στη μέση της σεζόν, οι αγωνοδίκες συμφώνησαν στην επιβολή ενός διαφορετικού τύπου ποινής – που για την περίσταση είναι χρονική και κλιμακωτή.

Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση που οι πιέσεις των ελαστικών υπερβούν για μια φορά όσα ορίζει ο κατασκευαστής, ο αναβάτης θα δέχεται απλώς μία προειδοποίηση. Όμως, στη δεύτερη παράβαση θα του επιβάλλεται χρονική ποινή 3 δευτερολέπτων, η οποία θα αθροίζεται στον τελικό του χρόνο μετά το πέρας του sprint ή/και του GP της Κυριακής. Στην τρίτη δε παράβαση, η ποινή διπλασιάζεται στα 6 δευτερόλεπτα και στην τέταρτη στα 12 δευτερόλεπτα.

Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, μόλις οι ομάδες εξοικειωθούν με το σύστημα (άγνωστο πότε), στόχος των ιθυνόντων του MotoGP είναι να εφαρμοστεί η… τυπική ποινή. Που δεν είναι άλλη από τον αποκλεισμό ενός αναβάτη!

MotoGP - Francesco Bagnaia

Τι είναι το Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών;

Το Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει ότι όλες οι μοτοσικλέτες στη μεγάλη κατηγορία συμμορφώνονται με τις πιέσεις που καθορίζονται από την Michelin, τον επίσημο, με άλλα λόγια, προμηθευτή ελαστικών του MotoGP.

Αν μη τι άλλο, η πίεση των ελαστικών είναι μια πολύ «ευαίσθητη» παράμετρος με τις σχετικές τιμές να μεταβάλλονται αρκετά κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, ακόμη και σε διαφορετικά σημεία της πίστας. Σε αυτήν την πρώτη φάση εφαρμογής του συστήματος, οι αισθητήρες θα ελέγχονται πριν και μετά τον αγώνα έτσι ώστε να έχουν το σωστό καλιμπράρισμα. Στο παρελθόν, οι ομάδες χρησιμοποιούσαν τους δικούς τους αισθητήρες από διαφορετικούς προμηθευτές για τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών, σε αντίθεση με ό,τι θα συμβεί από τον προσεχή αγώνα στο Silverstone όπου όλες οι μοτοσικλέτες θα φέρουν πλέον έναν κοινό τύπο αισθητήρα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών.

Επί της ουσίας, αυτό που έχει συμφωνηθεί με τις ομάδες, είναι ότι η πίεση των ελαστικών θα πρέπει να είναι πάνω από μια συγκεκριμένη τιμή κατά τη διάρκεια ενός minimum ποσοστού των γύρων σε ένα sprint ή σε έναν αγώνα. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η ελάχιστη πίεση είναι διαφορετική για το εμπρός και πίσω ελαστικό, ενώ πιθανό είναι η τελευταία να μπορεί να διαφοροποιείται από τον Γάλλο κατασκευαστή από πίστα σε πίστα.

MotoGP

Tags: