To νέο Audi Q6 e-tron αλλάζει τα δεδομένα
Το νέο Q6 e-tron είναι το νέο e-SUV της γερμανικής εταιρείας και αδελφάκι της επερχόμενης Macan EV, το οποίο βασίζεται στη νεότευκτη πλατφόρμα PPE που έχουν εξελίξει από κοινού οι Audi και Porsche.
Ώρα για Spa, 55 χρόνια μετά την πρώτη νίκη της McLaren στην F1 | Speedzone Podcast EP36
Η Audi υπόσχεται ότι το νέο Q6 e-tron θα προσφέρει πρωτόγνωρα επίπεδα άνεσης και σπορ συμπεριφόρα. Άλλωστε, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι το γεγονός ότι το νέο e-SUV από το Inglostadt θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα (λέγε με PPE) η οποία εξελίχθηκε από κοινού και επί τέσσερα σχεδόν χρόνια σε συνεργασία με την Porsche.
Η πλατφόρμα PPE έχει σχεδιαστεί ειδικά για premium ηλεκτρικά μοντέλα και, ως εκ τούτου, δεν θα… παραχωρηθεί στις εταιρείες υψηλού όγκου πωλήσεων του VW Group, συμπεριλαμβανομένων των Skoda, Cupra και Seat. Η δομή της ναι μεν αντλεί αρκετά στοιχεία από την «πολυφορεμένη» πλατφόρμα MEB του γερμανικού μίλου, ωστόσο έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί μεγαλύτερα, πιο ευρύχωρα, ταχύτερα και πιο δυναμικά EV, ώστε να διαφοροποιεί καλύτερα τα προϊόντα των Audi και Porsche από τα ξαδέρφια τους.
Επί της ουσίας, το Q6 e-tron αποτελεί το μοντέλο-γέφυρα στην ηλεκτρική γκάμα της Audi ανάμεσα στα Q4 e-tron και Q8 e-tron.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ντεμπούτο της πλατφόρμας PPE σε αυτοκίνητο παραγωγής που έρχεται στις αρχές του επόμενου έτους με το λανσάρισμα του Audi Q6 e-tron, σηματοδοτεί παράλληλα και το «πέρασμά» της και σε άλλα premium μοντέλα της μάρκας, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών διαδόχων των Audi A4, A6 και A8 – καθώς βέβαια και για την ηλεκτρική Porsche Cayenne.
Τι νέο φέρνει το Audi Q6 e-tron
Προς ώρας η Audi κρατά κρυφά τα περισσότερα από τα «χαρτιά» του νέου Q6 e-tron. Ωστόσο, γνωστό είναι ήδη ότι θα διατίθεται τουλάχιστον σε μια έκδοση, η οποία φέρει το διακριτικό όνομα «55».
Πίσω από αυτό κρύβεται ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης με έναν ασύγχρονο κινητήρα εμπρός και έναν σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη στο πίσω μέρος, που έχουν εξελιχθεί εσωτερικά από την ίδια την Audi. H συνδυασμένη ισχύ τους θα φτάνει ή και θα ξεπερνά οριακά τους 400 ίππους, αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα περίπου 100 kWh.
Το Audi Q6 e-tron θα διαθέτει ηλεκτρικό κύκλωμα 800 V υποστηρίζοντας φόρτιση DC με μέγιστη ισχύ 270 kW.
Σύμφωνα με την Audi, η μέγιστη αυτονομία με μια φόρτιση που θα εξασφαλίζει ο εν λόγω συσσωρευτής (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου) θα φτάνει τα 600 χλμ.