Εύκολη νίκη για Verstappen στην Ουγγαρία, ξανά στο βάθρο ο Norris

Ακόμα μία εύκολη νίκη πήρε ο Max Verstappen στο Grand Prix Ουγγαρίας, την 9η προσωπική του στη σεζόν. Μετά από μία εκπληκτική εκκίνηση από τη 2η θέση, ο Ολλανδός άφησε πίσω τις δύο McLaren και τον Lewis Hamilton.

ΕΚΚΙΝΗΣΗ

Εκπληκτικά έφυγε στην εκκίνηση ο Max Verstappen – παρά την έλλειψη γόμας στο δεξί μέρος της πίστας – στερώντας γρήγορα από τον Lewis Hamilton την πρωτοπορία. Παρόμοια έπραξαν οι δύο McLaren που επίσης προσπέρασαν τον Βρετανό οδηγό της Mercedes αφήνοντάς τον μετά από λίγες στροφές στην 4η θέση. Πολύ καλή εκκίνηση και από τον Carlos Sainz ο οποίος παρά την 11η θέση της εκκίνησης, στο τέλος του πρώτου γύρου ήταν ήδη 6ος και πίσω από τον ομόσταυλό του, Charles Leclerc.

Πρόωρο τέλος στον αγώνα, είχαν οι δύο Alpine οι οποίες χτύπησαν μεταξύ τους στην 1η στροφή μετά από ένα ντόμινο τρακαρισμάτων που ξεκίνησε εξαιτίας της αργής εκκίνησης του Zhou Guanyu. Η γαλλική ομάδα για δεύτερο σερί αγώνα έφυγε χωρίς βαθμούς, σε μία ακόμα καταστροφική ημέρα. Στα ελαστικά, τη σκληρή γόμα επέλεξαν μόνο οι Sergio Perez και George Russell και τη μαλακή οι Sainz, Stroll και Tsunoda. Όλο το υπόλοιπο grid πήγε στα «ελαστικά αγώνα», δηλαδή στη μέση.

Μετά από 10 γύρους αγώνα περίπου, ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής είχε ανοίξει τη διαφορά στα 4 δευτερόλεπτα από τον Oscar Piastri, ενώ ο Hamilton δυσκολευόταν πολύ να ακολουθήσει τον ρυθμό του Lando Norris και της McLaren. Δύο γύρους νωρίτερα, ο Fernando Alonso ταλαιπώρησε αρκετά τον Perez, αλλά με τη βοήθεια του DRS ο Μεξικάνος κέρδισε την 7η θέση.

ΠΙΤ ΣΤΟΠ

Στον 14ο γύρο, για πιτ στοπ είχαν μπει μόνο οι δύο Williams, οι δύο Alfa Romeo και ο Yuki Tsunoda. Δύο γύρους μετά, ο Sainz δεν άντεχε άλλο με τη μαλακή γόμα βλέποντας τον Perez πίσω του και μπήκε για σκληρή, ελπίζοντας να τον πάει μέχρι τέλους. Στον 18ο γύρο, ήρθε η ώρα των Norris και Leclerc για αλλαγή ελαστικών και όπως έκαναν όλοι, τα σκληρά ελαστικά ήταν η μόνη επιλογή. Κρίσιμο το πιτ στοπ του Μονεγάσκου, καθώς ένα λάθος των μηχανικών τον κράτησε πάνω από 9 δευτερόλεπτα στο «κουτί».

Την ίδια γόμα επέλεγαν όλες οι ομάδες για το δεύτερο μέρος του αγώνα και έτσι έπραξαν και στη Mercedes με τον Hamilton. Ο Verstappen ήταν ο μοναδικός που εκκίνησε με μέση γόμα και μετά από 20+ γύρους δεν είχε αλλάξει ακόμα. Η Red Bull κάλεσε τον Ολλανδό στο «κουτί» τελικά, στην αρχή του 24ου γύρου. Το πιτ στοπ ήταν άρτιο και ο παγκόσμιος πρωταθλητής διατήρησε στην έξοδο την πρωτοπορία του.

Στους 25 γύρους του αγώνα, ο Perez άλλαξε τα σκληρά ελαστικά με τα οποία εκκίνησε και έβαλε τη μέση, έχοντας πολύ διαφορετική στρατηγική από τον ομόσταυλό του. Από εκεί και πέρα, όλοι πλην του George Russell είχαν κάνει από ένα πιτ στοπ. Ο Βρετανός άλλαξε τελικά τα ταλαιπωρημένα σκληρά ελαστικά του στον 19ο γύρο.

ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Ο Sergio Perez βγήκε «ορεξάτος» στην πίστα με τη φρέσκια μέση γόμα του και κατατρόπωσε τόσο τον Russell, όσο και τη Ferrari του Sainz, ανεβαίνοντας στην 5η θέση. Με άνεση στην κορυφή η RB19 του Verstappen ο οποίος μετά από 30 γύρους στο Grand Prix, είχε πια ανοίξει τη διαφορά στα 7 δευτερόλεπτα από τον Lando Norris και ανέβαζε.

Το Grand Prix Ουγγαρίας βρισκόταν στους 30/70 γύρους και η σειρά διαμορφωνόταν ως εξής:

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ

Σε μία «μάχη» στρατηγικής μεταξύ Red Bull Racing και McLaren, οι Perez και Piastri μπήκαν ταυτόχρονα στα πιτ στον 43ο γύρο, για να βάλουν μέση γόμα. Στον ίδιο γύρο, η Ferrari επέλεξε να βάλει τον Leclerc πρώτο για αλλαγή, με αποτέλεσμα όταν άλλαξε ελαστικά ο Sainz, ο Μονεγάσκος να βγει μπροστά του. Για αλλαγή μπήκε και η έτερη MCL60 του Norris, αλλά και η Aston Martin του Fernando Alonso.

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Ο Perez όντας ταχύτατος, έφτασε γρήγορα τον Piastri και τον προσπέρασε στην έξοδο της στροφής 1. Ωστόσο, δεν έπαιξε τόσο «καθαρά», όταν ο Αυστραλός προσπάθησε να αντεπιτεθεί και η McLaren ακούμπησε αρκετά εκτός πίστας στο γρασίδι.

Η δεύτερη αλλαγή ελαστικών για τον Hamilton τον ανάγκασε να χάσει ακόμα μία θέση και να πέσει 5ος, «χαρίζοντας» στον Αυστραλό οδηγό της McLaren την 4η θέση. Ο Verstappen από την άλλη, κάνοντας τον δικό του αγώνα μπροστά, μπήκε στον 52ο γύρο για μέση γόμα, ώστε να τερματίσει γρήγορα και άνετα.

Στον γύρο 57, ο Lewis Hamilton προσπέρασε τον Oscar Piastri και πήρε πίσω την 4η θέση. Ήταν ξεκάθαρο, πως ο Βρετανός ένιωθε πολύ πιο άνετα την W14 με τη μέση γόμα. Στον 65ο γύρο, η Mercedes του George Russell ανέβηκε στην 7η θέση προσπερνώντας τον Carlos Sainz. Χάρη στην ποινή που δέχτηκε ο Charles Leclerc (υψηλή ταχύτητα στο pit lane), ο 25χρονος Βρετανός με αυτή την προσπέραση, ήταν αυτόματα 6ος. Όλα αυτά, ενώ είχε εκκινήσει 18ος!

Ένα μεγαλοπρεπές τετακέ έκανε ο Logan Sargeant στο σικέιν, έναν γύρο πριν το τέλος, γεγονός που τον ανάγκασε να γυρίσει στο γκαράζ και να εγκαταλείψει.

Ο Max Verstappen αντίθετα, τερμάτισε με άνεση, παίρνοντας την καρό σημαία και χαρίζοντας την 12η συνεχόμενη νίκη στη Red Bull Racing, αριθμός ρεκόρ στην ιστορία της Formula 1. Ο Ολλανδός πήρε και τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου του αγώνα, χωρίς να απειληθεί από κανέναν.

Στη 2η θέση για δεύτερο σερί Grand Prix τερμάτισε ο Lando Norris, δίνοντας ακόμα ένα βάθρο στη McLaren. Στην 3η θέση ο Sergio Perez, πραγματοποιώντας φοβερή επίδοση, καθώς εκκίνησε από την . Αυτή η εμφάνιση χάρισε στον Μεξικάνο και τον τίτλο «Οδηγός του Αγώνα», χάρη στην ψηφοφορία των φιλάθλων.

Απογοήτευση στο «στρατόπεδο» των Ferrari και Mercedes. Στις θέσεις 4 και 6 τα «ασημί βέλη» και στις 7 και 8 οι «κόκκινοι».

Αναλυτικά, η κορυφαία και βαθμοφόρα δεκάδα του Grand Prix Ουγγαρίας: