Στο pole ο Hamilton για τρία χιλιοστά του δευτερολέπτου

Τo πρώτo του pole position από τη Σαουδική Αραβία του 2021, κατέκτησε στο Χανγκαρόρινγκ ο Lewis Hamilton! Για πρώτη φορά φέτος, η πρώτη θέση στην εκκίνηση δεν πάει στη Red Bull Racing. Οι Verstappen και Norris βρέθηκαν λιγότερο από ένα δέκατο μακριά από τον χρόνο του οδηγού της Mercedes, σε μία εκπληκτική μάχη.

Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast

Με σύμμαχο τον ήλιο, αλλά αντίπαλο την υψηλή θερμοκρασία στη Βουδαπέστη, οι κατατακτήριες δοκιμές διεξήχθησαν φυσιολογικά με σλικ ελαστικά για τους Verstappen, Leclerc, Hamilton, Alonso, Norris και το υπόλοιπο γκριντ. Υπενθύμιση πως η Formula 1 πραγματοποίησε μία δοκιμή στο Χανγκαρόρινγκ την οποία θα δούμε και στη Μόντσα φέτος. Μία ξεχωριστή γόμα για κάθε μέρος των κατατακτήριων μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί, σκληρή γόμα στο Q1μέση γόμα στο Q2 και μαλακή γόμα στο Q3.

Q1

Τα βλέμματα τράβηξε η επίδοση του Valterri Bottas στο ξεκίνημα ο οποίος απολάμβανε την κορυφή με χρόνο 1:18.775 και με τις δύο Red Bull πίσω του. Οι δύο Ferrari αντιμετώπιζαν δυσκολίες με τα σκληρά ελαστικά και χρειάστηκαν αρκετούς γύρους, μέχρι να βγουν με ασφάλεια από τη ζώνη αποκλεισμού.

Ο Lewis Hamilton «έμπλεξε» προς το τέλος του Q1, έχοντας θέμα με την πρόσφυση της σκληρής γόμας και με την κίνηση στην πίστα. Μόλις στην τελευταία του προσπάθεια κατάφερε να ξεφύγει από τον πρόωρο αποκλεισμό του ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής. Το ίδιο έπαθε και η έτερη Mercedes του George Russell. Η διαφορά ήταν πως ο 25χρονος Βρετανός απογοήτευσε ξανά στις κατατακτήριες και έμεινε εκτός Q2, προκαλώντας την οργή του Toto Wolff.

Η Alfa Romeo συνέχισε να εντυπωσιάζει τους πάντες με τη σκληρή γόμα, καθώς ο Zhou τερμάτισε πρώτος στην κατάταξη στο τέλος του Q1, ολοκληρώνοντας τη «δουλειά» που ξεκίνησε ο Bottas. Εξαιρετική επίδοση και από τον Daniel Ricciardo που έβγαλε την Alpha Tauri από το πρώτο μέρος των κατατακτήριων και την οδήγησε στο Q2.

Εκτός Q2 λοιπόν στις κατατακτήριες της Ουγγαρίας, έμειναν οι SargeantMagnussenRussellTsunoda και Albon.

Q2

Φοβερή επίδοση σημείωσαν στα πρώτα λεπτά του Q2 οι McLaren οι οποίες έδειχναν άνετες με τη μέση γόμα. Για την ακρίβεια, η βρετανική ομάδα απολάμβανε την κορυφή όντας στο 1-2, ακόμα και πέντε λεπτά πριν τη λήξη του δευτέρου μέρους. Την ίδια ώρα, ο Max Verstappen δέχθηκε ακύρωση του γύρου του, επειδή υπερέβη τα όρια της πίστας.

Ο Ολλανδός στην πρώτη του δυνατή προσπάθεια ανέβηκε στη 2η θέση, δύο δέκατα μακριά από τον χρόνο του Lando Norris και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος του Q2. Την κορυφή κράτησε σφιχτά ο νεαρός Βρετανός της McLaren, δείχνοντας τις δυνατότητες της MCL60.

Στη μάχη της πρόκρισης στο Q3, οι δύο Ferrari κινδύνεψαν με αποκλεισμό. Όμως, μόνο ένας εκ των δύο «πλήρωσε το μάρμαρο» και ήταν ο Carlos Sainz ο οποίος έμεινε εκτός από το τελευταίας στιγμής πέρασμα του ομόσταυλού του, Charles Leclerc. Εκ του αποτελέσματος, ο Ισπανός θα εκκινήσει 11ος στο Grand Prix της Κυριακής.

Τρομερές οι δύο Alfa Romeo ξανά που μπήκαν στο Q3 και στη δεκάδα. Παρόμοια επίδοση είχε και ο Nico Hulkenberg με τη Haas.

Εκτός Q3 εν τέλει, έμειναν οι GaslyStrollRicciardoOcon και Sainz.

Q3

Με τον Lando Norris  σε «τρελά» κέφια, ήταν ο πρώτος που έριξε την καλύτερη επίδοση κάτω από το 1:17 στο Q3 με τη μαλακή γόμα. Ο Verstappen όμως, ήρθε να «χαλάσει» το πρόωρο πάρτι της McLaren, γράφοντας 1:16.612. Από πολύ κοντά ακολούθησε τον Ολλανδό ο Lewis Hamilton, συμπληρώνοντας ένα «τρενάκι» στο οποίο μόλις μερικά δέκατα χώριζαν τον πρώτο με τον έκτο. Απογοήτευση στις τάξεις της Ferrari, καθώς η πρώτη δυνατή προσπάθεια του Leclerc τον έφερε μόλις στην 4η θέση.

Ο Verstappen δεν βελτίωσε στην δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του και ο χρόνος του έμεινε «ανοιχτός» για να τον χτυπήσει ο Lewis Hamilton ο οποίος για τρία χιλιοστά του δευτερολέπτου, κατέκτησε την 9η προσωπική του pole position στην Ουγγαρία. Λιγότερο από ένα δέκατο μακριά ήταν και ο Lando Norris ο οποίος δήλωσε απογοητευμένος με τον εαυτό του, καθώς ήξερε πως μπορούσε να είναι αυτός στην πρώτη θέση της εκκίνησης.

Τι συνέβη νωρίτερα στο Free Practice 3

Οι οδηγοί της Red Bull Racing και της Ferrari δοκίμασαν τη μέση γόμα στο ξεκίνημα του τρίτου μέρους των ελεύθερων δοκιμών, ενώ η πλειονότητα του γκριντ άρχισε να κάνει δοκιμές με τη μαλακή. Ωστόσο, κανείς δεν έδειχνε να προτιμάει τη σκληρή η οποία με τον νέο δοκιμαστικό τρόπο διεξαγωγής των κατατακτήριων δοκιμών, θα χρησιμοποιούταν στο Q1.

Παρά το ντισαβαντάζ στα ελαστικά, οι δύο Red Bull έδειχναν να έχουν ρυθμό με τη C4 γόμα της Pirelli η οποία θα έκανε την εμφάνισή της και στο Q2. Οι δύο McLaren επίσης έδειχναν σε καλή κατάσταση, με τον Lando Norris σταθερά στην 4η θέση με τα μαλακά ελαστικά, ενώ ο Piastri έκανε «μωβ» χρόνο στο δεύτερο κομμάτι της πίστας.

Την ίδια ώρα, ο Max Verstappen έκανε παράπονα για το πίσω μέρος της RB19, καθώς βασανιζόταν με την υπερστροφή. Παρόλα αυτά, με το πέρας της μισής ώρας ο Ολλανδός παρέμενε στην κορυφή της κατάταξης με ελάχιστη διαφορά από τις δύο Alfa Romeo και τη McLaren του Norris. Φτάσαμε στα 22 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, για να «κατέβει» ο Verstappen από την πρώτη θέση, με τον Fernando Alonso να κάνει ταχύτερο πέρασμα με τη μαλακή γόμα.

Η σκληρή γόμα εν τέλει έκανε την εμφάνισή τους, αφού την επέλεξαν οι δύο Alpha Tauri και ο Lance Stroll. Τον ίδιο δρόμο ακολούθησε η Alfa Romeo αμέσως μετά, καθώς οι μικρότερες ομάδες ήθελαν σταδιακά να αρχίσουν να ζεσταίνουν τα ελαστικά για το Q1. Ταυτόχρονα, η MCL60 του Lando Norris έκανε ταχύτερο χρόνο με τη μέση γόμα, ανεβαίνοντας προσωρινά στην κορυφή. Τον χρόνο του Βρετανού κατέρριψε ο συμπατριώτης του, Lewis Hamilton, ρίχνοντας τον χρόνο κάτω από το 1:18 με τη Mercedes.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς εκπλήξεις, με τον Hamilton στην κορυφή της κατάταξης και τις δύο Red Bull πίσω του. Δεν δοκιμάστηκε πολύ η σκληρή γόμα, παρότι θα τη βλέπαμε εξ ολοκλήρου στο πρώτο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Κυριακή 23/7

  • Αγώνας: 16:00 
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast