Formula 1 – GP Ουγγαρίας Preview: Ο αγώνας έξω από τη γραφική Βουδαπέστη – Αναλυτικά το πρόγραμμα

Η Formula 1 ετοιμάζεται για ένα ακόμα σερί αγώνων στην Ευρώπη, εκκινώντας το από το Χανγκαρόρινγκ της Ουγγαρίας, για τον 11ο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το 2023.

Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast

Βρισκόμαστε δύο αγώνες πριν τη θερινή διακοπή και η Formula 1 θέλει να «φύγει για καλοκαίρι», αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Η αρχή αυτού του «διπλού», θα γίνει περίπου 19 χιλιόμετρα έξω από την γραφική Βουδαπέστη, στην πίστα του Χανγκαρόρινγκ. Αυτό που αρκετοί δεν θυμούνται ή δεν ξέρουν όμως, είναι πως το Grand Prix αρχικά προοριζόταν για σιρκουί πόλης γύρω από τη Βουδαπέστη. Πρόκειται για μία πίστα η οποία εν τέλει ξεκίνησε να χτίζεται το 1985, σε εννέα μήνες είχε ολοκληρωθεί και τον Αύγουστο του 1986 φιλοξενούσε ήδη το πρώτο της Grand Prix της Formula 1.

Την καρό σημαία σε αυτόν τον ιστορικό αγώνα, πήρε ο Nelson Piquet με τη Williams μετά από μάχη με τη Lotus του Ayrton Senna. Ο Βραζιλιάνος προσπέρασε τον συμπατριώτη του εντυπωσιακά στη στροφή 1, κάνοντας… ντριφτ, αφού μπλόκαρε τους εμπρός τροχούς κατά τη διάρκεια της πέδησης. Χάρισε όμως ένα μοναδικό στιγμιότυπο το οποίο συνδυάστηκε με την προσπέραση και τη νίκη του.

Την Κυριακή 23 Ιουλίου, θα διεξαχθεί το 38ο Grand Prix Ουγγαρίας. Το σιρκουί του Χανγκαρόρινγκ δεν λέει να… βγει από το καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος, καθώς από το 1986 μέχρι σήμερα, δεν έχει λείψει ούτε μία φορά.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2016, Nico Rosberg δείχνει αναλυτικά σε βίντεο πως πρέπει κανείς να τρέχει στο σιρκουί της Ουγγαρίας:

Το ουγγρικό Grand Prix έχει χαρίσει στο παρελθόν μοναδικές, έως και ιστορικές στιγμές. Εκεί κατέκτησε την πρώτη του νίκη ο Jenson Button (παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009) το 2006, οδηγώντας τη Honda. Και δεν είναι ο μοναδικός. Στην Ουγγαρία πανηγύρισε την πρώτη και μοναδική του μέχρι σήμερα νίκη το 2021, ο Esteban Ocon με την Alpine. Άλλοι οδηγοί που επίσης γεύτηκαν την παρθενική τους νίκη στο Χανγκαρόρινγκ, είναι οι Damon HillHeikki Kovalainen και φυσικά ο Fernando Alonso.

Από το συγκεκριμένο σιρκουί οι μάχες ιστορικά δεν λείπουν και παρόμοια περιστατικά με το περσινό Grand Prix – που ο πρωτοπόρος άλλαξε τουλάχιστον τρεις φορές – αναμένουμε και φέτος. Νικητής το 2022 στην Ουγγαρία, ήταν ο Max Verstappen ο οποίος εκκίνησε 10ος (!). Αυτό όμως δεν τον σταμάτησε από το να πάρει την 28η νίκη της καριέρας του και να προσθέσει κι άλλο στη διαφορά της Red Bull Racing από τη Ferrari.

Formula 1

Τις περισσότερες νίκες στο Χανγκαρόρινγκ, έχει ο Lewis Hamilton, μετρώντας 8 στο σύνολο. Πρόκειται για μία τρομακτική επίδοση η οποία ισοφαρίζει τις νίκες του ίδιου του Βρετανού στο Σίλβερστοουν και αυτές του Michael Schumacher στο Grand Prix Γαλλίας. Ο οδηγός της Mercedes, κατέχει επίσης τις περισσότερες pole position στη συγκεκριμένη πίστα, μετρώντας πάλι 8. Η κυριαρχία του στην Ουγγαρία δεν σταματάει όμως μόνο εκεί, αφού του ανήκει και ο ταχύτερος γύρος από το 2020, όταν είχε σημειώσει 1:16.627. Η ομάδα με τις πιο πολλές νίκες στο Χανγκαρόρινγκ, μπορεί να μην είναι η Mercedes, αλλά έχει «άρωμα»… βρετανικό, μιας και είναι η McLaren η οποία έχει πάρει την καρό σημαία 11 φορές πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα.

Formula 1

Το Χανγκαρόρινγκ έχει μήκος 4,381 χιλιόμετρα, ενώ η συνολική του απόσταση σε αγώνα 70 γύρων, φτάνει τα 306,63 χιλιόμετρα. Μόλις μία ζώνη DRS θα έχουν διαθέσιμη οι οδηγοί για προσπέραση και αυτή βρίσκεται στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. 

Τα ελαστικά τα οποία θα φέρει η Pirelli στην Ουγγαρία, θα είναι πιο μαλακά από αυτά που επέλεξε πέρυσι. Συγκεκριμένα, οι γόμες C3 (σκληρή), C4 (μέση) και C5 (μαλακή), είναι οι επιλογές της ιταλικής φίρμας για το σιρκουί του Χανγκαρόρινγκ. Σύμφωνα με τον διευθυντή μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, η άσφαλτος θα είναι σταθερά θερμή λόγω υψηλής θερμοκρασίας της ατμόσφαιρας και θα βελτιώνεται όλο και περισσότερο όσο περνάει το τριήμερο, καθώς θα μένει γόμα πάνω στην καλύτερη αγωνιστική γραμμή της πίστας. Η πιο κοινή στρατηγική στο Grand Prix της Ουγγαρίας, είναι τα δύο πιτ στοπ, αλλά συνήθως οι ομάδες πάνε στο ένα, υπό ιδανικές συνθήκες.

Formula 1

Υπενθυμίζεται, πως το Σάββατο (22/7) στις κατατακτήριες δοκιμές, η Formula 1 θα πειραματιστεί με έναν νέο τρόπο διεξαγωγής τους. Συγκεκριμένα, θα δούμε για πρώτη φορά κατατακτήριες, στις οποίες οι οδηγοί θα αναγκαστούν να χρησιμοποιήσουν τη σκληρή γόμα στο Q1, τη μέση γόμα στο Q2 και τη μαλακή γόμα μόνο στο Q3. 

Επιπροσθέτως, στις ομάδες θα δοθούν μόνο 11 σετ ελαστικών της Pirelli αντί για 13 που δίνονται συνήθως. Λεπτομερώς, ο κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του τρία σετ σκληρής γόμας, τέσσερα σετ μέσης γόμας και τέσσερα σετ μαλακής γόμας. Σκοπός της διοργανώτριας αρχής, είναι να έχουν έξι σετ ελαστικών στις κατατακτήριες και πέντε σετ για τις ελεύθερες δοκιμές και τον αγώνα. 

Συμπερασματικά, οι ομάδες θα κρατήσουν δύο σετ μαλακής γόμας για το κρίσιμο Q3, ενώ όσες δεν προκριθούν στο τελευταίο μέρος της διαδικασίας, θα μείνουν με δύο φρέσκα σετ μαλακών ελαστικών για το Grand Prix. 

Formula 1

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΑΓΩΝΑ

Πρώτο GP F1: 1986

Μήκος πίστας: 4,381 χιλιόμετρα

Ρεκόρ πίστας: 1:16.627

Αριθμός γύρων: 70

Μήκος αγώνα: 306,63 χιλιόμετρα

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Παρασκευή 21/7

  • Ελεύθερες δοκιμές 1: 14:30 – 15:30 
  • Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00 – 19:00 

Σάββατο 22/7 

  • Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:30 – 14:30 
  • Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00 

Κυριακή 23/7

  • Αγώνας: 16:00 
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast