Πόσα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων, κινητήρων και μπαταριών υπάρχουν σήμερα στην Ευρώπη;
Στην έρευνα του ACEA περιλαμβάνονται τα εργοστάσια που βρίσκονται στην ΕΕ, στο Ην. Βασίλειο και σε χώρες όπως η Ουκρανία, η Ρωσία, η Λευκορωσία, το Καζακστάν, το Ουζμπεκιστάν, η Σερβία και η Τουρκία.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ACEA πριν λίγες μόλις εβδομάδες και αφορούν τις εταιρείες και τους κατασκευαστές που τον απαρτίζουν, σε 26 χώρες της ευρύτερης ευρωπαϊκής περιοχής αυτή τη στιγμή λειτουργούν 322 εργοστάσια κατασκευής και συναρμογής οχημάτων, van, φορτηγών, λεωφορείων, κινητήρων και μπαταριών.
Από αυτά, τα 213 απαντώνται στις γεωγραφικές περιφέρειες των 27 χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με μεγάλη απούσα τη χώρα μας, στην οποία η συγκεκριμένη βιομηχανική δραστηριότητα είναι απούσα.
Σύμφωνα με τον ACEA, 127 από τα 322 εργοστάσια παράγουν επιβατικά αυτοκίνητα, 46 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (τύπου van), 56 βαρέου τύπου φορτηγά, 71 λεωφορεία, 71 κινητήρες και τα 42 μπαταρίες.
Τα μέλη του ACEA, που μετά τις πρόσφατες αποχωρήσεις είναι τα BMW Group, DAF, Daimler Truck, Ferrari, Ford, Honda, Hyundai Motor Group, Iveco Group, Jaguar Land Rover, Mercedes, Groupe Renault, Toyota, VW Group, Volvo Group, κατασκευάζουν αυτοκίνητα, van, φορτηγά λεωφορεία και κινητήρες σε 17 στο σύνολο χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η πρωταθλήτρια χώρα σε ότι αφορά τον αριθμό των εργοστασίων στα οποία κατασκευάζονται επιβατικά οχήματα είναι η Γερμανία, με 24 στο σύνολο μονάδες. Στη δεύτερη θέση φιγουράρει το Ην. Βασίλειο με 19 μονάδες, ενώ 13 έχουν την έδρα τους στη Ρωσία. Από 12 και 9 εργοστάσια διαθέτουν η Γαλλία και η Ιταλία, ακολουθούμενες από την Ισπανία, στην οποία λειτουργούν σήμερα 8 μονάδες.
Η Γερμανία και η Τουρκία κρατούν τα ηνία σε σχέση με τα εργοστάσια κατασκευής van οχημάτων με 10 και 7 μονάδες αντίστοιχα, ενώ πρωτιά για τη Ρωσία παρατηρείται τόσο στον αριθμό των μονάδων παραγωγής φορτηγών (9 στο σύνολο) όσο και λεωφορείων (επίσης με 9 μοναές).
Σε ότι αφορά τους κινητήρες, θερμικούς και ηλεκτρικούς, η Γερμανία έχει ξεκάθαρα τον πρώτο λόγο, με 14 εργοστάσια, ακολουθύμενη από το Ην. Βασίλειο με 8 μονάδες. Από 7 εργοστάσια κατασκευής μονάδων κίνησης διαθέτουν η Ιταλία και η Πολωνία.
Με 42 στο σύνολο εργοστάσια κατασκευής μπαταριών στις 26 χώρες της έρευνας του ACEA, η Γερμανία είναι η πρώτη χώρα (12 εργοστάσια), ενώ από 5 υπάρχουν ήδη στη Γαλλία. Η Ισπανία διαθέτει 3 εργοσάσια αυτού του τύπου και από δύο το Βέλγιο, η Φινλανδία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Σλοβακία και το Ην. Βασίλειο.