Η νέα, 4κύλινδρη και 2λιτρη Lotus Emira
Η τελευταία μη εξηλεκτρισμένη πρόταση της Lotus, τώρα και με 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Αποτελώντας την επόμενη μέρα για την βρετανική Lotus στην κατηγορία των σπορ κουπέ αυτοκινήτων μετά τις Elise, Exige και Evora, η νέα Emira που παρουσιάστηκε πριν από δύο χρόνια με σημείο αναφοράς έναν V6 κινητήρα είναι διαθέσιμη τώρα με ένα πιο… ταπεινό αλλά εξαιρετικά ικανό 4κύλινδρο κινητήρα με χωρητικότητα 2,0 λίτρα.
Εγκατεστημένη στο κέντρο του αμαξώματος, η εν λόγω μονάδα δεν είναι άγνωστη στους φίλους των σπορ κατασκευών καθώς πρόκειται για μία νεότερη παραλλαγή του αντίστοιχου συνόλου που τροφοδοτεί τις σπορ κατασκευές της Mercedes-AMG.
Το μπλοκ των κυλίνδρων έχει σχεδιασμό τύπου closed-deck για μέγιστη ακαμψία και αντί για συμβατικά χιτώνια από χυτοσίδηρο, χρησιμοποιεί μια πατενταρισμένη επίστρωση χαμηλών τριβών για εξοικονόμηση βάρους. Επίσης, τόσο ο χαλύβδινος στροφαλοφόρος άξονας όσο και τα έμβολα αλουμινίου είναι σφυρήλατα.
Η κυλινδροκεφαλή διαθέτει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και σύστημα άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί με πίεση 200 bar. Ο 4κύλινδρος διαθέτει μεταβλητό χρονισμό για όλες τις βαλβίδες, ενώ τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ μεταφέρουν καύσιμο στον θάλαμο καύσης με ακρίβεια όντας τοποθετημένα απευθείας στην πλευρά εισαγωγής της κυλινδροκεφαλής ώστε να παρέχουν τη σωστή ποσότητα βενζίνης που απαιτείται με πλήρες φορτίο.
Κορυφαία απόδοση για τον 4κύλινδρο της Lotus Emira
Η μονάδα διαθέτει twin-scroll στροβιλοσυμπιεστή με τη βαλβίδα ανακούφισης να ελέγχεται ηλεκτρονικά. Αυτός ο συνδυασμός προηγμένων τεχνολογιών, μαζί με τα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής που εξελίχθηκαν από τη Lotus, διασφαλίζουν μέγιστη ροπή που φτάνει τα 430 Nm από τις 3.000 έως και 5.500 σ.α.λ. και ισχύ 365 ίππων στις 6.600 σ.α.λ. – ο ηλεκτρονικός κόφτης επενεργεί στις 7.200 σ.α.λ.
Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων της Mercedes-AMG. Σε σύγκριση με τα εξατάχυτα μηχανικά και αυτόματα κιβώτια που προσφέρονται στην Emira V6, το DCT προσφέρει ακόμα πιο γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων μέσω του σχετικού επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή των paddles που βρίσκονται στο τιμόνι.
Σύμφωνα με την Lotus, η 4κύλινδρη Emira των μόλις 1.991 κ.εκ. είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,4 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast