Σαν σήμερα: Η πρώτη νίκη της Ferrari στη Formula 1
Στις 14 Ιουλίου 1951, στην πίστα του Silvestone και με οδηγό τον Jose Froilan Gonzalez, η Scuderia Ferrari κέρδισε την πρώτη της νίκη στην Formula 1.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Όταν ο οδηγός αγώνων Έντσο Φεράρι αποφάσισε να εγκαταστήσει τη νεοϊδρυθείσα εταιρεία του σε μια περιοχή κοντά στη γενέτειρά του, το Μαρανέλο δεν ήταν παρά μια άσημη ιταλική κωμόπολη. Όμως η πορεία της Scuderia Ferrari, από το 1929 και έπειτα, έμελλε να το κάνουν διάσημο στα πέρατα του κόσμου. Ο γιός του σιδηρουργού από τη Μόντενα, από τη χρονιά εκείνη και μέχρι το 1938, αποδείχθηκε ένας άκρως επιτυχημένος αγωνιστικός διευθυντής. Χάρις σε αυτόν, η Αlfa Romeo που του εμπιστεύθηκε τα αυτοκίνητά της, απέκτησε μια φήμη που ακόμη και σήμερα όμοιά της δεν έχει ξαναφανεί: 144 νίκες σε 225 αγώνες, από τους σημαντικότερους της εποχής, στην ιταλική χερσόνησο ή και διεθνείς, με πιλότους τους καλύτερους του κόσμου.
Περισσότερο δοξασμένος από αυτούς μπορεί να ήταν ο Τάζιο Νουβολάρι, όμως και οι υπόλοιποι μόνο τυχαίοι δεν ήταν. Ποιόν να πρωτοθυμηθείς και ποιόν να αφήσεις απέξω; Γκιουζέπε Καμπάρι, Λουί Σιρόν, Εμίλιο Βιλορέζι, Ρεϊμόν Σομέ και τόσοι άλλοι, άξιοι! Οι Γάλλοι της Βugatti κι οι Γερμανοί της Μercedes κι αργότερα της Αuto Union ήξεραν καλά ότι ο Φεράρι και τα αυτοκίνητά του ήταν ο μόνος που μπορούσε να τους κόψει το δρόμο για τη δόξα και να την καρπωθεί εκείνος. Όλα αυτά σήμερα είναι πια γραμμένα στις χρυσές σελίδες της μηχανολογικής ιστορίας και κανείς δε μπορεί να τα σβήσει…
Από το 1947 κι έπειτα ο «Κομεντατόρε», όπως τον αποκαλούσαν, χάραξε το δικό του δρόμο. Μαθημένος να είναι πρώτος, είδε τα αγωνιστικά της Scuderia να αρχίζουν την εκπληκτική τους σταδιοδρομία κατευθείαν από τις νίκες. Στις «24 ώρες» του Le Mans, στο Τarga Florio και στο Μille Miglia, αλλά κυρίως στην Formula 1 μια νέα εποποιΐα ξεκινούσε.
Ο τέταρτος αγώνας του πρωταθλήματος του 1951 έγινε στο Silverstone στις 14 Ιουλίου και για πρώτη φορά η Alfa Romeo Tipo 159 απουσιάζει από την πρώτη θέση της εκκίνησης. Εκεί βρισκόταν η Ferrari του Jose Froilan Gonzalez με χρόνο 1.43.04. Η κούρσα άρχισε με τον Fanzio στην πρώτη θέση και στη δεύτερη τον Γκονζάλες. Οι Αlfa Romeo καθυστερούν δραματικά στα πιτ, όταν σταματούν για καύσιμα και λάστιχα, αλλά οι τροχοί των Alfetta δύσκολα βγαίνουν εξαιτίας της πολύπλοκης νέας σχεδίασης.
O Gonzalez στο δικό του pit stop θέλησε να παραχωρήσει τη θέση του στον Ascari, μα οι άνθρωποι της Ferrari του έκαναν νόημα να οδηγήσει εκείνος το μονοθέσιο στην πρώτη του νίκη.
Στο τέλος του αγώνα η καρό σημαία κυματίζει εμπρός στον ασκεπή Gonzalez που, με ένα τεράστιο χαμόγελο, αποδέχεται τη νίκη του. Mετά τον αγώνα, ο Enzo Ferrari έκανε την περίφημη δήλωση πως κερδίζοντας την Alfa Romeo ένοιωσε σαν να είχε σκοτώσει τη μάνα του. Στην πραγματικότητα όμως, ένας νέος πρωταγωνιστής είχε μόλις γεννηθεί.