Πρεμιέρα για το εκρηκτικό Hyundai Ioniq 5 N με τους 650 ίππους
Το Ioniq 5 Ν παρουσίασε στο Goodwood η Hyundai, ένα ηλεκτρικό μοντέλο με 650 ίππους και σπορ στοιχεία που το βάζει σε μια εντελώς ξεχωριστή κατηγορία.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Οι ίπποι στα ηλεκτρικά μοντέλα δεν είναι δύσκολη υπόθεση, όπως αποδεικνύουν οι κατασκευαστές, αλλά εδώ, στην περίπτωση του Ioniq 5 N, η Hyundai πήγε τον πήχη πολύ ψηλά. Δημιούργησε ένα ηλεκτρικό υψηλών επιδόσεων, με σκληροπυρηνικό χαρακτήρα, όπως αυτόν που έχουν τα μοντέλα με το επίθεμα «N» που βγαίνουν από το ειδικό τμήμα της κορεατικής φίρμας.
Εκτός από υψηλές επιδόσεις, το νέο Hyundai Ioniq 5 N, υπόσχεται και εξαιρετικές δεξιότητες εντός πίστας, εκεί όπου εξάλλου, με 650 ίππους απόδοσης, είναι εστιασμένο. Βασικά η Hyundai έχει εξελίξει το νέο Inoniq 5 N πάνω σε τρεις άξονες, που αφορούν τις επιδόσεις σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, τις δυνατότητες στην πίστα, αλλά και ένα σπορ καθημερινό χαρακτήρα, που θα μπορεί να απολαύσει ο τυχερός ιδιοκτήτης σε κάθε στιγμή μαζί του.
Η πρεμιέρα του σκληροπυρηνικού Hyundai Ioniq 5 N έγινε στο Goodwood Festival of Speed, τη γιορτή της ταχύτητας, που γίνεται στη Μ. Βρετανία. Αυτό είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων του τμήματος «N», ωστόσο δεν θα είναι το τελευταίο. Όπως ανακοίνωσε η Hyundai αυτό είναι το πρώτο βήμα του τμήματος Ν στην ηλεκτροκίνηση, με τα πλάνα της εταιρείας να έχουν στο άμεσο μέλλον ένα νέο βραχίονα με ηλεκτρικά.
Με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες το άγριο Ioniq 5 N αποδίδει 478 kW (650 ίππους) και 770 Nm ροπής στο πρόγραμμα N Grin Boost για 10 δευτερόλεπτα. Σε κανονικές συνθήκες και στο νορμάλ πρόγραμμα ο εμπρός κινητήρας αποδίδει 166 kW (226 ίππους), ο πίσω 282 kW (383 ίππους) με τη συνολική απόδοση να είναι 448 kW (609 ίπποι) και 740 Nm ροπής.
Οι επιδόσεις του είναι εκρηκτικές, με το Ioniq 5 N να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, 3,4 δλ. με το N Grin Boost, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 260 χλμ./ώρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 84 kWh, με τεχνολογία 800V για εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση και δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά της ώρας.
Διαθέσιμα είναι δύο νέα προγράμματα Drag και Track. Με αυτά ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αν θέλει διάρκεια στην απόδοση και κατά συνέπεια καλύτερη ψύξη της μπαταρίας ή μέγιστη απόδοση για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Επιπλέον στη λειτουργία N Race υπάρχει το πρόγραμμα Endurance που βελτιώνει την αυτονομία στην πίστα, μέσω του περιορισμού της ισχύος. Αντίθετα, η λειτουργία Sprint δίνει προτεραιότητα στην απόδοση. Το πρόγραμμα N Launch Control έχει τρεις ρυθμίσεις με ισάριθμα επίπεδα πρόσφυσης για γρήγορες εκκινήσεις.
Το Ioniq 5 N έχει μήκος 4,715 μ., πλάτος 1,940 μ., ύψος 1,585 μ. και μεταξόνιο 3,0 μ. Πατάει σε μεγαλύτερους τροχούς 21 ιντσών, με ελαστικά 275/35 Pirelli P-Zero. Για την πέδηση φροντίζουν δίσκοι 4πίστονοι εμπρός 400 χλστ. και με ένα πιστόνι πίσω 360 χλστ. Νέο είναι και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω της πέδησης, με δυνάμεις έως και 0,6 G, όταν σε κανονικές συνθήκες φτάνουν έως και 0,2 G.
Στους νεοτερισμούς ανήκει και το N Drift Optimizer, το οποίο κάνει ότι υπόσχεται το όνομά του. Το σύστημα διαχειρίζεται πολλαπλά συστήματα του οχήματος για τη διατήρηση της γωνίας drift. Παράλληλα, αναγνωρίζει τις δυνατότητες του οδηγού και τον βοηθάει με το σύστημα Torque Kick Drift. Αυτό προσομοιώνει την κλωτσιά του συμπλέκτη, όταν τον αφήνεις απότομα σε ένα χειροκίνητο μοντέλο. Επιπλέον, διαθέτει N Torque Distribution, με έως και 11 επίπεδα προσαρμογής και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Την αίσθηση του χειροκίνητου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της Hyundai, προσφέρει το N e-shift και N Active Sound +, τόσο με τον ήχο, όσο και με τις αντιδράσεις που περνάνε στο αμάξωμα.
Το νέο Hyundai Ioniq 5 N είναι διαθέσιμο σε 10 χρώματα εξωτερικά και εσωτερικά μόνο σε μαύρο με τόνους μπλε. Τέλος, όσον αφορά την τιμή του, η Hyundai δεν ανακοίνωσε κάτι σχετικό, όπως επίσης δεν αναφέρει πότε θα είναι διαθέσιμο στην αγορά.