Πρεμιέρα για το ανανεωμένο Renault Arkana
Αναβαθμισμένο στα σημεία, με νέο σήμα, αισθητικής αλλαγές και με μια κορυφαία εξοπλιστική Esprit Alpine, έρχεται το Renault Arkana.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Το Renault Arkana έκανε πρεμιέρα στην αγορά το 2020 και σήμερα, τρία περίπου χρόνια μετά ανανεώνεται, προκειμένου να διατηρήσει «ζεστό» το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Όσον αφορά την εμπορική του πορεία, το Arkana έχει πουλήσει 240.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Η Renault επενδύει στο μοντέλο και προχωράει σε ανανέωση. Άμεσα διακριτό είναι το νέο σήμα της γαλλικής εταιρείας, το οποίο δεσπόζει στο εμπρός μέρος, με την ανανεωμένη μάσκα. Αυτό διατίθεται με μαύρες, σατινέ χρωμιωμένες ή σκούρες χρωμιωμένες πινελιές ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.
Επιπλέον, τα φώτα είναι πιο φιμέ τώρα, ενώ σκούρες λεπτομέρειες αντικαθιστούν τις νίκελ, που είχε στην προηγούμενη γενιά του. Η γκάμα που αφορά τις εξοπλιστικές εκδόσεις του κουπέ SUV, περιλαμβάνουν τώρα τις: Evolution, Techno και Esprit Alpine. Η τελευταία αποτελεί την κορυφαία έκδοση, που αντικαθιστά της RS Line.
Η έκδοση Esprit Alpine, που βλέπετε και στις φωτογραφίες, διακρίνεται για τις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Αυτές έχουν διχρωμία, αλλά και το σήμα της Alpine, το οποίο κοσμεί επίσης και το εμπρός φτερό.
Κάτω από την επιφάνεια
Η καμπίνα των επιβατών της κορυφαίας έκδοσης Esprit Alpine διακρίνεται για τον συνδυασμό κόκκινων, λευκών και μπλε ραφών, αλλά και νέες λεπτομέρειες, με ένα ξεχωριστό μοτίβο που συναντάμε στο ταμπλό. Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι από σουέτ, με υλικά που στο 10% έχουν βιολογική προέλευση, όπως τονίζει η Renault.
Όσον αφορά τη γκάμα των κινητήρων δεν υπάρχουν αλλαγές. Πιο συγκεκριμένα, η εισαγωγική έκδοση είναι η mild hybrid με τους 140 ίππους και 260 Nm ροπής, ενώ λίγο πιο πάνω είναι η ίδια έκδοση με μεγαλύτερη ισχύ που φτάνει τους 160 ίππους και ροπή στα 270 Nm. Αυτές εφοδιάζονται με το υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα 1,3 λίτρων.
Οι επιδόσεις των δύο παραπάνω εκδόσεων, όσον αφορά την τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι 9,8 δευτερόλεπτα για την πρώτη και 9,1 δευτερόλεπτα για τη δεύτερη και πιο ισχυρή.
Υβριδικό στην κορυφή
Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η υβριδική E-Tech, με απόδοση 145 ίππων. Εδώ ο κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 94 ίππους και συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 36 kW (49 ίππων) και ένα ακόμα που λειτουργεί ως μίζα – γεννήτρια με 15 kW (20 ίππους).
Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 1,2 kWh και προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, -σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία- για το 80% των αστικών μετακινήσεων. Έτσι, σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο με απλό κινητήρα βενζίνης, το υβριδικό Arkana έχει μειωμένη κατά 40% κατανάλωση καυσίμου.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, το υβριδικό Renault Arkana είναι το πιο αργό, καθώς απαιτεί για την τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρ 10,8 δευτερόλεπτα. Είναι το πιο βαρύ απ’ όλα, καθώς ζυγίζει 1.435 κιλά, όταν ο δείκτης στη ζυγαριά των ήπια υβριδικών εκδόσεων σταματάει στα 1.336 και 1.347 κιλά αντίστοιχα. Επιπλέον και σχετικά με την πρακτικότητα, το Arkana E-Tech έχει ελαφρώς μικρότερο χώρο αποσκευών με 480 λίτρα, όταν οι άλλες εκδόσεις έχουν 513 λίτρα.
Το νέο Renault Arkana θα είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελίες στην Ευρώπη.