VW ID.3: Οδηγούμε το ανανεωμένο
Στα χέρια μας το νέο VW ID.3 με τις αισθητικές παρεμβάσεις εντός και εκτός και την αναβάθμιση του λογισμικού.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Ο λόγος για εκείνο το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο πριν από περίπου τέσσερα χρόνια που μας αποκαλύφθηκε και περίπου τρία που το οδηγήσαμε, σηματοδότησε ουσιαστικά την επέλαση της VW στην ηλεκτρική κινητικότητα, με κύριο χαρακτηριστικό του την επίσης πρεμιέρα τότε, της πλατφόρμας MEB.
VW ID.3: Επιδερμικές κινήσεις
Παρατηρώντας την ανανεωμένη εκδοχή του VW ID.3, με την πρώτη ματιά δυσκολεύεσαι να εντοπίσεις την όποια αλλαγή. Κοιτώντας πιο προσεκτικά, θα παρατηρήσεις τον ρετουσαρισμένο εμπρός προφυλακτήρα με τις μεγαλύτερες εισαγωγές και τα τροποποιημένα σε μορφή φωτιστικά σώματα LED.
Επιπλέον, το καπό του συμπαγούς ηλεκτρικού hatchback φαίνεται πλέον πιο μακρύ, καθώς έχει αφαιρεθεί η χαρακτηριστική μαύρη λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ. Στα χαρακτηριστικά η προσθήκη νέων εξωτερικών χρωμάτων, όπως το Dark Olivine Green, και νέων αεροδυναμικά βελτιστοποιημένων ζαντών.
VW ID.3: Στα εντός
Ανοίγοντας τις πόρτες του νέου VW ID.3, βλέπεις ότι συνεχίζει να διαθέτει δύο οθόνες. Εκείνη των 5,3 ιντσών, που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό, η οποία λειτουργεί με χειριστήρια αφής στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, και η δεύτερη, 12 ιντσών (10άρα στο παρελθόν), που ελέγχει μεταξύ άλλων το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, συστήματα υποβοήθησης και ρυθμίσεις οχήματος.
Δυστυχώς, παραμένει και η «ιδιοτροπία» με το χειρισμό των ηλεκτρικών παραθύρων από εμπρός-πίσω και αντίστροφα, που ελπίζαμε ότι δε θα υπήρχε στο πρώτο facelift. Θυμίζουμε ότι μέσω ενός διακόπτη αφής προστίθεται ουσιαστικά μία επιπλέον κίνηση, που απαιτεί από τον οδηγό να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο, για αυτό και η ένστασή μας.
Συνεχίζοντας με τις αλλαγές, τα πάνελ των θυρών έχουν πιο μαλακές και μεγαλύτερες επιφάνειες, με πιο γενναιόδωρα στηρίγματα για τα χέρια. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η καμπίνα διαθέτει πλέον μεγαλύτερη αναλογία ανακυκλωμένων υλικών, όπως είναι οι μικροΐνες Artvelours Eco, που χρησιμοποιούνται στις επενδύσεις των θυρών και στα καλύμματα των καθισμάτων και αποτελούνται κατά 71% από ανακυκλωμένα πλαστικά απόβλητα. Επίσης, ο κρυφός φωτισμός διαθέτει πλέον δέκα διαφορετικά χρώματα.
Η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική του VW ID.3 χρησιμοποιεί δύο υπολογιστές υψηλής απόδοσης γνωστούς ως ICAS (In-Car Application Servers), οι οποίοι επιλύουν έναν αριθμό εργασιών που διαφορετικά κατανέμονται σε μεγάλο αριθμό μικρών υπολογιστών. Οι ενημερώσεις στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης περιλαμβάνουν τη χρήση δεδομένων στη λειτουργία του Travel Assist, ενώ το Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης επιτρέπει την αυτόματη ανάκτηση και χρήση αποθηκευμένων ελιγμών στάθμευσης.
Σε ό,τι αφορά τις μονάδες κίνησης, δεν υπάρχουν αλλαγές. Κάτι που σημαίνει ότι η βασική έκδοση συνεχίζει να κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 150 kW, ενώ διαθέσιμες είναι δύο μπαταρίες με χωρητικότητα 58 και 77 kWh, που εξασφαλίζουν αυτονομία βάσει του προτύπου WLTP 426 και 546 χλμ. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης (DC) είναι 120 και 170 kW, αντίστοιχα.
VW ID.3: Οδηγώντας
Βρίσκουμε εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, πατάμε το μπουτόν εκκίνησης στην κολόνα του τιμονιού, ενεργοποιούμε τον περιστροφικό επιλογέα του κιβωτίου στα δεξιά του πίνακα οργάνων και ξεκινάμε, με το VW ID.3 να είναι φορτισμένο στο 100% και με το range εκείνη την ώρα να αναφέρει 436 χλμ.
Μέσα στην πόλη, με το Eco και Comfort πρόγραμμα, απολαμβάνεις τον αγχολυτικό χαρακτήρα του και το πώς ελίσσεσαι με αυτό. Η απουσία ημιαξονίων στους εμπρός τροχούς επιτρέπει στους τελευταίους να παίρνουν μεγαλύτερη κλίση, εξασφαλίζοντας έτσι έναν εντυπωσιακά μικρό κύκλο στροφής -και παρά το μεταξόνιο των 2.770 χλστ.- μόλις 10,2 μέτρων.
Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport, το ID.3 αποδεικνύεται ιδιαίτερα ζωντανό, ειδικά στην επιτάχυνση από στάση, με το «0-100» να έρχεται σε 7,3 δλ. Η συνταγή «κινητήρας πίσω / κίνηση στους πίσω τροχούς», αποτελεί μια επιλογή που εξασφαλίζει εξαιρετικά καλή ελκτική πρόσφυση στην απότομη επιτάχυνση, δεδομένης και της ιπποδύναμης των 204 ίππων και της ροπής των 310 Nm του συνόλου.
Το ID.3 αποδεικνύεται σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα και την ηχομόνωση να είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Χάρη στην πλατφόρμα ΜΕΒ, η μπαταρία φιλοξενείται χαμηλά στο δάπεδο ανάμεσα στους δύο άξονες, εξασφαλίζοντας έτσι ένα ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους, κάτι που αποτυπώνεται στις λογικές κλίσεις που παίρνει το ID.3 στις στροφές.
Η ανάρτηση του αυτοκινήτου (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) εξασφαλίζει ποιοτική κύλιση και, παρά την κάπως σφιχτή ρύθμιση που έχει να κάνει και με το βάρος των περίπου 1.800 κιλών, οι επιβάτες δεν καταπονούνται στις έντονες ανωμαλίες.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, με σχετικά έντονη υποβοήθηση, ακόμα και στο πρόγραμμα Sport, μιας και είναι προσαρμοσμένο περισσότερο στην ήρεμη καθημερινή μετακίνηση, όπως σχεδόν το σύνολο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Σε αυτήν την εικόνα συμβάλλουν και τα ελαστικά Continental EcoContact 6 σε διάσταση 215/55 R 18 που είναι εφοδιασμένο.
VW ID.3: Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη >ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι >ΡΟΠΗ: 310 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 58 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.261×1.809×1.568 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.770 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.800 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 15,9 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA: 424 χλμ.