Γιατί τα ελαστικά ρυπαίνουν περισσότερo από τις εξατμίσεις
Οι ρύποι εκτός εξατμίσεων αποτελούν την πλειονότητα των πρωτογενών σωματιδίων στην ατμόσφαιρα από τις οδικές μεταφορές σε ποσοστό 60%. Τα σωματίδια από ελαστικά και φρένα επιβαρύνουν την κλιματική κρίση περισσότερο από τις εκπομπές αερίων των εξατμίσεων.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
«Οι εκπομπές που δεν προέρχονται από καυσαέρια, αποτελούν σοβαρό ζήτημα για δύο λόγους», δήλωσε ο Χιτζανγκ Τζανγκ καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Riverside. «Πρώτον, οι εκπομπές δεν έχουν τεθεί σε καθεστώς περιβαλλοντικών ρυθμίσεων. Δεύτερον, η χημική τους σύνθεση φαίνεται να είναι δυνητικά πιο τοξική.
Οι ρύποι εκτός εξατμίσεων αποτελούν την πλειονότητα των πρωτογενών σωματιδίων στην ατμόσφαιρα από τις οδικές μεταφορές σε ποσοστό 60» σημειώνει. Η έρευνα του καθηγητή επιβεβαιώνει αυτή της «Analytics Emissions», ενός ανεξάρτητου παγκόσμιου οργανισμού εμπειρογνωμόνων, που ειδικεύεται στις τιμές ρύπανσης της ατμόσφαιρας από αυτοκίνητα.
Δοκιμές έδειξαν πως ένα οικογενειακό hatchback που φορά καινούρια ελαστικά με σωστή πίεση, εκπέμπει 5,8 g/km σωματιδίων. Αυτή η ποσότητα είναι πάνω από 1.000 φορές μεγαλύτερη από το νομοθετημένο όριο των 4,5 mg/km που ισχύει για τις εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση.
Στην Καλιφόρνια, η βασική πηγή των εκπομπών δεν προέρχεται από τις εξατμίσεις. Μεγάλο μέρος της ρύπανσης προέρχεται από τη σκόνη του δρόμου, που εκτοξεύεται από τα αυτοκίνητα που κινούνται κατά μήκος του δρόμου.
Ταυτόχρονα, η αύξηση στη δημοτικότητα των SUV με αυξημένο όγκο, αλλά και των ηλεκτρικών και plug-in hybrid με αυξημένο βάρος (λόγω μπαταριών), δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Ο Τζανγκ υποστηρίζει ότι τα μεγάλα ηλεκτρικά οχήματα, λόγω των μεγάλων μπαταριών τους, είναι τουλάχιστον 50 τοις εκατό βαρύτερα από ένα όχημα που κινείται με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Λόγω αυτού, τα λάστιχα θα φθείρονται ευκολότερα, προκαλώντας μεγαλύτερη ρύπανση (με πληροφορίες από Washington Post).