Ό,τι γνωρίζουμε για το ηλεκτρικό Renault 5
Η αναβίωση ενός εμβληματικού ονόματος της σύγχρονης αυτοκίνησης από το στρατόπεδο της Renault έχει αμιγώς ηλεκτρικό χρώμα.
Όλα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2021 όταν η γαλλική εταιρεία έκανε το μεγάλο βήμα παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό την πρωτότυπη μορφή του νέου Renault 5, το οποίο σηματοδότησε την «επανένταξη» ενός θρυλικού ονόματος στο σύγχρονο αυτοκινητικό γίγνεσθαι. Αλλά και την αποφασιστικότητα της Renault στα οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Γιατί, ως γνωστόν, το νέο Renault 5 είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό σούπερ μίνι και πλέον είναι έτοιμο προκειμένου να αποκαλυφθεί πλήρως μέσα στο 2024.
Το νέο μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο των Γάλλων θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-B EV και θα δανείζεται έως και το 70% των εξαρτημάτων της συμβατικής πλατφόρμας CMF-Bπάνω στην οποία «πατούν» σήμερα τόσο το νέο Clio όσο και το Captur.
Η χρήση του υπάρχοντος hardware, αν μη τι άλλο, θα βοηθήσει τη Renault να μειώσει το κόστος παραγωγής κατά 30% σε σύγκριση με το επίσης ηλεκτρικό Zoe, το οποίο αμέσως μετά την αποκάλυψη του νέου Renault 5 αναμένεται να πάρει την άγουσα για τα αποδυτήρια.
Μια σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο μικρών EV αφορά τον αριθμό των μονάδων της μπαταρίας, καθώς το επερχόμενο Renault 5 θα έχει μόλις τέσσερα μεγάλα modules τοποθετημένα σε ένα μόνο στρώμα – το Zoe χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή μια μπαταρία με 12 μικρότερες μονάδες. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, η βασική έκδοση θα εφοδιάζεται με μια μπαταρία με χωρητικότητα 40 kW ενώ διαθέσιμη θα είναι και μια μεγαλύτερη με αποθηκευτική ικανότητα που θα ανέρχεται στις 52 kWh.
Σύμφωνα με τους Γάλλους, αυτό θα επιτρέψει στους μηχανικούς να μειώσουν το βάρος της μπαταρίας κατά 15 κιλά. Την ίδια στιγμή, ο νέος συσσωρευτής ενέργειας προβλέπεται να εξασφαλίζει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με την μπαταρία του Zoe και αυξημένη ακαμψία στο κάτω μέρος του αμαξώματος ενσωματώνοντας καλύτερα την μπαταρία στην πλατφόρμα. Το νέο αυτό δάπεδο θα μειώσει επίσης και τα επίπεδα θορύβου και κραδασμών, όπως χαρακτηριστικά τονίζουν σήμερα οι Γάλλοι.
Ένα άλλο νέο και… δυσεύρετο στις μέρες μας στοιχείο του νέου Renault 5 θα είναι η πίσω ανάρτησή του, η οποία θα υιοθετεί μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Κάτι που αναμένεται να δώσει την ευκαιρία στην ομογάλακτη Alpine να προσδώσει στη δική της εκδοχή μια ακόμα πιο «χαρισματική» οδική συμπεριφορά.
Προς το παρόν, η γαλλική εταιρεία δεν δηλώνει τίποτα για την ισχύ του ηλεκτρικά διεγερμένου σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα του νέου Renault 5 περιοριζόμενη απλώς στην αναφορά ότι η νέα μονάδα «θα χρησιμοποιεί τεχνολογία από την αντίστοιχη του νέου Megane E-Tech Electric». Μάλιστα, η συγκεκριμένη μονάδα θα ενσωματώνει τον μετατροπέα DC/DC που μετατρέπει τα 400V της μπαταρίας σε 12V, τον φορτιστή της τελευταίας καθώς και τα ηλεκτρονικά ισχύος. Ως απόρροια της συγκεκριμένης διάταξης, το βάρος του αναμένεται να είναι κατά 20 κιλά χαμηλότερο σε σχέση με τον ηλεκτροκινητήρα του Zoe.
Κατά πάσα πιθανότητα, η μέγιστη ισχύς της μονάδας ισχύος θα ανέρχεται στα 100 kW, δηλαδή στους 136 ίππους, γεγονός που αφήνει… χώρο για σημαντικά υψηλότερες αποδόσεις στην εκδοχή του Renault 5 που θα φέρει τα σήματα της Alpine.
Νέο Renault 5 EV: Σχεδίαση και παραγωγή
Σε σχέση με το concept του 2021, η έκδοση παραγωγής θα φέρει μικρές αλλαγές. Αυτό μαρτυρούν άλλωστε και οι νέες φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα ο Γάλλος κατασκευαστής στις οποίες απεικονίζονται πρωτότυπα του γαλλικού EV που φέρουν ένα χαρακτηριστικό σκουρόχρωμο καμουφλάζ διακοσμημένο για την περίσταση με κόκκινες και κίτρινες γραμμές οι οποίες «διαγράφουν» τη σιλουέτα αλλά και καίρια στοιχεία του εξωτερικού σχεδιασμού του.
Όπως μπορεί να διακρίνει κανείς, το αμάξωμα των σχεδόν 3,9 μ. διαθέτει συμβατικές χειρολαβές θυρών, «κλασσικούς» και μεγαλύτερους σε μέγεθος εξωτερικούς καθρέπτες, επανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες αλλά και ελαφρώς αλλαγμένα σε αισθητική φωτιστικά σώματα.
Προς το παρόν ωστόσο η Renault δεν δημοσιοποιεί φωτογραφίες του εσωτερικού του νέου «5» παρά μόνο σχετικό υλικό από τις εγκαταστάσεις της μονάδας των Γάλλων στο Douai όπου και θα παράγεται από το 2024 το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5.