Η νέα Porsche 911 GT3 RS πάτησε στην Κύπρο
Η νέα Porsche 911 GT3 RS, που πάτησε πρόσφατα στην Κύπρο, είναι ένα εργαλείο απόλυτης οδήγησης και ευφάνταστης τεχνολογίας.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Πηγή έμπνευσης για τη νέα Porsche 911 GT3 RS είναι η «πολεμική» 911 GT3 R, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε απόδοση, σχεδιασμό, επιδόσεις και γενικότερη φιλοσοφία.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς του αυτοκινήτου, μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες της νέας 911 GT3 RS είναι το κεντρικά τοποθετημένο ψυγείο – ένα γνώρισμα που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Le Mans στην 911 RSR και στη συνέχεια στην 911 GT3 R – το οποίο είναι εγκατεστημένο υπό γωνία στη μύτη του αυτοκινήτου, εκεί που βρίσκεται ο χώρος αποσκευών στις υπόλοιπες «911». Αυτό, με τη σειρά του, κατέστησε δυνατή τη χρήση του χώρου που ελευθερώθηκε στα πλάγια για την ενσωμάτωση ενεργών αεροδυναμικών στοιχείων.
Τα ρυθμιζόμενα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός και η πίσω πτέρυγα δύο τμημάτων, σε συνδυασμό με μια σειρά άλλων βελτιώσεων, παρέχουν 409 κιλά συνολικής κάθετης δύναμης όταν το αυτοκίνητο κινείται με 200 χλμ./ώρα. Αυτό σημαίνει ότι η νέα 911 GT3 RS παράγει διπλάσια κάθετη δύναμη από την προκάτοχό της (991.2) και τρεις φορές μεγαλύτερη από μια σύγχρονη 911 GT3. Σύμφωνα με την Porsche, στα 285 χλμ./ώρα, η συνολική κάθετη δύναμη είναι 860 κιλά.
Η νέα 911 GT3 RS διαθέτει επίσης σύστημα DRS. το οποίο τοποθετείται σε μοντέλο παραγωγής της Porsche για πρώτη φορά. Για την επίτευξη χαμηλής οπισθέλκουσας και υψηλότερων ταχυτήτων όταν το αυτοκίνητο κινείται στις ευθείες μιας πίστας, το DRS επιτρέπει στα φτερά να «οριζοντιωθούν» με το πάτημα ενός κουμπιού, εντός ενός συγκεκριμένου εύρους. Από εκεί και πέρα, η λειτουργία αερόφρενου ενεργοποιείται κατά το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης σε υψηλές ταχύτητες, με τα στοιχεία των φτερών μπροστά και πίσω να ρυθμίζονται στο μέγιστο, δημιουργώντας ένα αεροδυναμικό αποτέλεσμα επιβράδυνσης που υποστηρίζει σημαντικά τα συμβατικά φρένα τριβής.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το πίσω φτερό αποτελείται από ένα σταθερό κύριο φτερό και ένα άνω, υδραυλικά ρυθμιζόμενο στοιχείο. Μάλιστα, για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της Porsche, το πάνω άκρο της πίσω πτέρυγας είναι σε υψηλότερη θέση σε σχέση με την οροφή του αυτοκινήτου.
Η 911 GT3 RS προσφέρει στον οδηγό της τρία drive mode, τα Normal, Sport και Track. Στη λειτουργία Track, οι βασικές ρυθμίσεις μπορούν να προσαρμοστούν μεμονωμένα. Μεταξύ αυτών ρυθμίσεων περιλαμβάνεται και η απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης του μπροστινού και του πίσω άξονα σε διάφορα στάδια. Το πίσω διαφορικό μπορεί επίσης να ρυθμιστεί μέσω περιστροφικών χειριστηρίων που βρίσκονται στο τιμόνι – συνολικά σε αυτό θα βρει κανείς τέσσερα μεμονωμένα περιστροφικά χειριστήρια και ένα κουμπί για το DRS.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 4,0 λίτρων της Porsche έχει βελτιστοποιηθεί περαιτέρω σε σύγκριση με εκείνον της 911 GT3. Η αύξηση της ισχύος στους 525 ίππους επιτυγχάνεται κυρίως μέσω των νέων εκκεντροφόρων, ενώ το δικό του ρόλο διαδραματίζει και το διαφορετικό σύστημα εισαγωγής. Η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου PDK κιβωτίου (βλ. διπλού συμπλέκτη) με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης σε σχέση με την 911 GT3. Σύμφωνα με την Porsche, η νέα 911 GT3 RS επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 296 χλμ./ώρα με 7η σχέση.
Στον εμπρός άξονα χρησιμοποιούνται φρένα με δαγκάνες 6 εμβόλων και δίσκοι με διάμετρο 408 χλμ.. Σε σύγκριση με την 911 GT3, η διάμετρος των εμβόλων έχουν αυξηθεί από 30 σε 32 χλστ.. Επιπλέον, το πάχος των δίσκων έχει αυξηθεί από 34 σε 36 χλστ. Ο πίσω άξονας συνεχίζει να εφοδιάζεται με δίσκους 380 χλστ. και τετραπίστονες δαγκάνες.
Χάρη στην εκτεταμένη χρήση CFRP, η 911 GT3 RS ζυγίζει μόλις 1.450 κιλά. Άξιο αναφοράς εδώ είναι ότι οι πόρτες, τα εμπρός φτερά, η οροφή και το κάλυμμα του εμπρός καπό είναι κατασκευασμένα από CFRP, το οποίο χρησιμοποιείται επίσης και στο εσωτερικό. Εδώ, το μαύρο δέρμα, το Racetex και τα φιλέτα από carbon έχουν τον πρώτο λόγο, μαζί ασφαλώς με μια μπάρα προστασίας των επιβατών σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος, έναν πυροσβεστήρα χειρός και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων για τον οδηγό.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast