GP Βρετανίας: Nίκη Verstappen, εντυπωσιακή δεύτερη θέση για Norris
Το «βιολί» του συνέχισε ο Max Verstappen και στο Grand Prix της Βρετανίας, παίρνοντας την όγδοη νίκη του στη σεζόν. Καταπληκτικό αγώνα πραγματοποίησε και ο Lando Norris, δίνοντας στη McLaren το πρώτο βάθρο της χρονιάς. Στην τρίτη θέση ο Lewis Hamilton, με τη σωστή στρατηγική, την κατάλληλη στιγμή.
Αρκετά βλέμματα στράφηκαν στον ουρανό πριν την εκκίνηση του Grand Prix της Βρετανίας, καθώς κάποια μαύρα σύννεφα άρχισαν να εμφανίζονται στο Νορθάμπτονσαϊρ και η βροχή έμοιαζε να πλησιάζει, για να ταράξει τους Verstappen, Norris, Leclerc, Hamilton, Alonso και το υπόλοιπο grid. Ωστόσο, τίποτα δεν συνέβη και ο αγώνας ήταν 100%… στεγνός.
Φανταστικά εκκίνησε ο Lando Norris, προσπερνώντας από τη σχάρα τον Max Verstappen και κατακτώντας την πρωτοπορία πριν τη στροφή 1. Το κοινό ξεσηκώθηκε για τα καλά μπροστά σε αυτό το στιγμιότυπο, μεταφέροντας ντεσιμπέλ και ατμόσφαιρα από την εξέδρα! Μία εκκίνηση, γεμάτη στιγμιότυπα στο Σίλβερστοουν.
Πολύ καλή εκκίνηση έκανε και ο ομόσταυλος του Norris, Oscar Piastri ο οποίος επιτέθηκε στον Ολλανδό, αλλά δεν είχε το ίδιο αποτέλεσμα και έμεινε 3ος. Ο George Russell, έδωσε τη δική του μάχη στο ξεκίνημα και κατάφερε να προσπεράσει τη Ferrari του Carlos Sainz, ανεβαίνοντας στην 5η θέση.
Μοναδικοί στο grid που εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, ήταν οι δύο Alpha Tauri, ο Esteban Ocon και ο George Russell. Η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε τη μέση, ενώ με τη σκληρή ξεκίνησαν τον αγώνα οι Nico Hulkenberg και Valterri Bottas.
Στον 5ο γύρο, ο Verstappen χρησιμοποίησε το DRS και πήρε πίσω την πρωτοπορία από τον Norris, φρενάροντας σίγουρα και δυνατά στην εσωτερική του Βρετανού.
Στον 7ο γύρο, ο Lewis Hamilton βγήκε νικητής από τη δική του μάχη με τον Fernando Alonso, καθώς προσπέρασε με DRS τον Ισπανό και ανέβηκε στην 7η θέση. Η πρώτη εγκατάλειψη του Grand Prix, ήρθε από την Alpine και τον Esteban Ocon λόγω διαρροής στα υδραυλικά, μόλις στον 10ο γύρο. Ταυτόχρονα, ο Sergio Perez ανέβαινε θέσεις με σταθερό ρυθμό, όντας στην 11η θέση από τον 13ο γύρο του αγώνα.
Πρώτος της κορυφαίας δεκάδας που μπήκε για πιτ στοπ, ήταν ο Charles Leclerc, στον 19ο γύρο. Η Ferrari επέλεξε τη σκληρή γόμα για τον Μονεγάσκο, ενώ την ίδια στιγμή, η Mercedes του George Russell έτρεχε ακόμα στην πίστα με μαλακή γόμα 20 γύρων.
Ο Leclerc βγήκε στην πίστα ως 12ος και η «μάχη» του ταχύτερου ρυθμού μεταξύ αυτού και του Russell, ξεκίνησε. Στον γύρο 27, ήρθε η ώρα της έτερης Ferrari του Carlos Sainz να αλλάξει ελαστικά, με τον Ισπανό να «φοράει» και αυτός τη σκληρή γόμα.
Ο Russell άντεξε με τα μαλακά ελαστικά μέχρι τον 29ο γύρο, κάνοντας εξαιρετική διαχείριση. Η Mercedes, κόντρα στις προβλέψεις της Pirelli, έβαλε τη μέση γόμα με σκοπό να πάει μέχρι τέλους. Στον ακριβώς επόμενο γύρο, ήρθε η ώρα της McLaren για αλλαγή γόμας, καθώς ο Piastri έβαλε σκληρή αντί της μέσης με την οποία εκκίνησε. Ο Lando Norris από την άλλη, ένιωθε πολύ καλά τη μέση γόμα και συνέχιζε κανονικά στη 2η θέση.
Στον 31ο γύρο, ο Russell επιβεβαίωσε τη δυναμική των ελαστικών και του ρυθμού του και προσπέρασε τον Leclerc για την 8η και δυνητικά 4η θέση. Την ίδια ώρα, οι Lance Stroll και Sergio Perez πήγαν από τη μέση στη μαλακή γόμα, ακολουθώντας το παράδειγμα της Mercedes.
Η δεύτερη εγκατάλειψη του Grand Prix, ήρθε από τη Haas και τον Kevin Magnussen, όταν ο κινητήρας Ferrari άρχισε να βγάζει καπνούς και να καίγεται. Το αμερικάνικο μονοθέσιο στάθμευσε αναγκαστικά στη μέση της πίστας.
Λόγω αυτοκινήτου ασφαλείας, η Ferrari ξαναέβαλε τον Leclerc στα πιτ, ώστε να «φορέσει» τα μέσα ελαστικά και να γυρίσει ταχύτερα. Αυτό όμως σήμαινε και πτώση στη 10η θέση για τον Μονεγάσκο.
Το ίδιο έπραξαν και οι McLaren, Mercedes και Red Bull Racing, εκμεταλλευόμενοι το αυτοκίνητο ασφαλείας για «ελεύθερο» πιτ στοπ. Μάλιστα, τα «ασημί βέλη» και οι «ταύροι» πήγαν στη μαλακή γόμα. Η επιπλέον διαφορά, ήταν πως οι συγκεκριμένοι οδηγοί, δεν είχαν κάνει πριν άλλο πιτ στοπ, άρα δεν είχαν χάσει τον ίδιο χρόνο με τους Ιταλούς.
Κερδισμένος από τις ανακατατάξεις και τις συνθήκες, ήταν ο Lewis Hamilton ο οποίος βρέθηκε μπροστά από τη McLaren του Oscar Piastri και ακριβώς πίσω από αυτή του Lando Norris, μετά το πιτ στοπ.
Η πρώτη δεκάδα υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας, ήταν η εξής:
TOP 10 (UNDER SAFETY CAR)
Verstappen
Norris
Hamilton
Piastri
Russell
Alonso
Sainz
Perez
Albon
Leclerc
Στην επανεκκίνηση, ο Hamilton κυνήγησε τον Norris έχοντας πολύ πιο μαλακά ελαστικά, αλλά ο νεαρός Βρετανός αμύνθηκε εξαιρετικά και κράτησε τη 2η θέση. Την ίδια δουλειά είχε η Mercedes του Russell, αλλά ο Piastri ήταν πολύ γρήγορος με τη σκληρή γόμα και δεν έδωσε ελπίδες στον 25χρονο Βρετανό.
Στον 44ο γύρο, ο Carlos Sainz εκτέθηκε, αφού ο Sergio Perez προσπέρασε τον Ισπανό και στην ίδια ευθεία, ο Alex Albon «βούτηξε» στην εσωτερική της Ferrari, αναγκάζοντας τον Sainz να χάσει δύο θέσεις. Έχοντας παντελώς έλλειψη ρυθμού, ο Ισπανός άφησε τον Leclerc να περάσει μπροστά. Τόσο απότομα, ο οδηγός της Ferrari, βρέθηκε στη 10η θέση.
Στον ακριβώς επόμενο γύρο, η περιπέτεια του Sainz συνεχίστηκε, διότι βρέθηκε να παλεύει με τον Pierre Gasly για την τελευταία βαθμοφόρα θέση. Ο Γάλλος όμως, είδε στον 46ο γύρο την Alpine να πάσχει, λόγω σύγκρουσης με τον Stroll. Το μονοθέσιο κατέληξε στα πιτ, για να εγκαταλείψει, γεγονός που τελείωσε τις όποιες ελπίδες της γαλλικής ομάδας για βαθμούς.
Ο Max Verstappen πήρε τελικά με άνεση την καρό σημαία και την όγδοη νίκη του στη σεζόν, κάνοντας το 10/10 για τη Red Bull Racing. Στο βάθρο ο εκπληκτικός Lando Norris και ο Lewis Hamilton, οι οποίοι τίμησαν το κοινό τους στο Σίλβερστοουν με τον καλύτερο τρόπο. Χαμηλές «πτήσεις» για τη Ferrari που τερμάτισε στις δύο τελευταίες θέσεις της πρώτης δεκάδας, λόγω ατυχίας και λαθών στη στρατηγική και έλλειψης ρυθμού.
Το βάθρο του Grand Prix στο Σίλβερστοουν, για το 2023:
Αναλυτικά, τα αποτελέσματα του Grand Prix της Βρετανίας: