GP Βρετανίας: Τελευταία στιγμή pole για Verstappen, πίσω του οι εντυπωσιακές McLaren
Για πέμπτη συνεχόμενη φορά, ο Max Verstappen θα εκκινήσει από την πρώτη θέση, καθώς κατέκτησε την pole position για το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας. Απίστευτη επίδοση σημείωσαν οι δύο αναβαθμισμένες McLaren, με τον Lando Norris στη δεύτερη και τον Oscar Piastri στην τρίτη θέση της εκκίνησης.
Φτάνει πια με τις λευκές γραμμές! Θα ξυπνήσει ο Lauda στο μνήμα | Speedzone Podcast EP34
Πολύπλοκο ήταν το ξεκίνημα στις κατατακτήριες δοκιμές του Σίλβερστοουν, καθώς οι απόψεις για τα ελαστικά διέφεραν. Η πλειονότητα του grid επέλεξε τη μαλακή γόμα για να εκκινήσει το Q1, ενώ τα βλέμματα τράβηξαν οι Ferrari, Williams και Haas που πήγαν στα ενδιάμεσα. Σύντομα, ο Leclerc και η Ferrari συνειδητοποίησαν πως η πίστα δεν είναι για ελαστικά με αυλακώσεις, αλλά για σλικ.
Q1
Εκτός στον πρώτο γρήγορο γύρο του βγήκε ο Lewis Hamilton, καθώς η Mercedes γλίστρησε στη Στόου και κατέληξε στην αμμοπαγίδα. Με την τύχη όμως να του χαμογελά, ο Βρετανός είδε τη W14 να γλιτώνει άθικτη και συνέχισε κανονικά.
Με το 1:33.535 ο Max Verstappen έκανε πρώτος ανταγωνιστικό χρόνο στην ολισθηρή πίστα του Σίλβερστοουν, έχοντας τα μαλακά ελαστικά. Φυσικά, όσο πέρναγαν τα λεπτά και η βροχή δεν δυνάμωνε, όλοι οι οδηγοί κυνήγησαν και βελτίωσαν, με την πρωτιά να αλλάζει συνεχώς χέρια, από τον Verstappen, στον Russell, στον Alonso και ξανά στον Verstappen.
Περίπου 3 λεπτά πριν το τέλος του Q1, η διαδικασία διακόπηκε, καθώς η Haas του Kevin Magnussen «έσβησε» απότομα στη μέση της πίστας. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, στη ζώνη αποκλεισμού βρίσκονταν οι Albon, Bottas, Sargeant, Zhou και Magnussen.
Ο Alex Albon επιβεβαίωσε τη δυναμική της Williams αυτό το τριήμερο και βγήκε με άνεση από τη ζώνη αποκλεισμού, στην επανεκκίνηση της διαδικασίας, ανεβαίνοντας προσωρινά στην κορυφή. Παρόμοια έπραξε ο Bottas με την Alfa Romeo. Η πίστα είχε πλέον βελτιωθεί για τα καλά και η θερμοκρασία της ήταν ιδανική για ανταγωνιστικούς χρόνους.
Οι δύο Ferrari και οι δύο Mercedes βγήκαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή από τη ζώνη αποκλεισμού, ενώ για πέμπτη συνεχόμενη φορά ο Sergio Perez έπεσε «θύμα» των συνθηκών, μένοντας έτσι εκτός 15άδας. Ο Μεξικάνος σαν αποτέλεσμα αυτού, θα εκκινήσει 16ος στο Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας.
Ο Valterri Bottas, παρότι πέρασε στο Q2, «κόλλησε» με την Alfa Romeo στο γρασίδι στο τέλος του Q1, γεγονός που έφερε κίτρινη σημαία. Αυτόματα, ο Φινλανδός έμεινε εκτός Q3, καθώς δεν μπορούσε να συμμετέχει στο δεύτερο μέρος της διαδικασίας. Εκτός Q2 μετά από πληθώρα αλλαγών, έμειναν τελικά οι Magnussen, de Vries, Zhou, Tsunoda και Perez.
Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του Q1 στο Σίλβερστοουν:
Q2
Με το ξεκίνημα του δεύτερου μέρους των κατατακτήριων δοκιμών, ο ήλιος ήταν εμφανής και μόνο μία ψιχάλα μικρής διάρκειας εμφανίστηκε στο Νορθάμπτονσαϊρ. Εξαιρετικές συνέχισαν να είναι οι επιδόσεις της Williams και στο Q2, με τον Albon να ανταγωνίζεται τους χρόνους της Aston Martin και της Ferrari στις πρώτες θέσεις.
Στο 1:28.667 έριξε ο Oscar Piastri τον χρόνο, ενώ δευτερόλεπτα πιο πριν το είχε κάνει ο Verstappen. Στην κορυφή όμως γρήγορα ανέβηκε ο Lewis Hamilton, κάνοντας 1:28.545. Εντυπωσιακή επίδοση κατάφερε να σημειώσει και ο Lando Norris με τη McLaren, καθώς ο νεαρός Βρετανός εκθρόνισε από την κορυφή τον συμπατριώτη του, όντας μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορος.
Η MCL60, έδειχνε για πρώτη φορά φέτος εξαιρετικά ανταγωνιστική, καθώς είχε και τους δύο οδηγούς της στις πρώτες θέσεις. Μάλιστα, ο Piastri σε μία κρίσιμη στιγμή, έκανε γύρο δύο δέκατα ταχύτερο από τον Norris.
Το «πάρτι» των McLaren και Williams δεν συνεχίστηκε για πολύ, αφού πέρασε ο Max Verstappen, κάνοντας 1:27.702 και ανέβηκε με άνεση στην κορυφή του Q2. Στη «μάχη» του αποκλεισμού, μόνη έκπληξη ήταν ο Lance Stroll, ο οποίος έχασε τη θέση του στη δεκάδα από την Alpine του Pierre Gasly.
Από το Q3 εν τέλει, αποκλείστηκαν οι Bottas, Sargeant, Ocon, Stroll και Hulkenberg.
Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του Q2, στο Σίλβερστοουν:
Q3
Με τον ήλιο να είναι έντονος και ξεκάθαρος, το τρίτο και τελευταίο μέρος ξεκίνησε και τελείωσε με σλικ ελαστικά και ταχύτατους ρυθμούς. Οι δύο Mercedes βρέθηκαν γρήγορα στις δύο πρώτες θέσεις, όμως ήρθε ο εκπληκτικός Alex Albon και ο σταθερός Fernando Alonso να μπουν ανάμεσα στις δύο W14.
Ο Max Verstappen ωστόσο, αποφάσισε να «γκρεμίσει» τις όποιες ελπίδες των υπολοίπων, σημειώνοντας 1:27.084 και παίρνοντας προς ώρας την pole position. Έξι ολόκληρα δέκατα ήταν η διαφορά ανάμεσα στον Ολλανδό και τον δεύτερο Lewis Hamilton. Στη δεύτερη θέση και πάνω από τον Russell ανέβηκαν οι δύο Ferrari προς το τέλος, πριν ξεκινήσει ο «χαμός» και η απόλυτη αλλαγή της κατάταξης των πρώτων θέσεων.
Οι δύο McLaren πραγματοποίησαν συγκλονιστικούς χρόνους και επιδόσεις. Ο Lando Norris χάρηκε προς ώρας πως έχει την pole position για το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας, όμως ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Red Bull Racing ήρθε να σημειώσει 1:26.720, αφήνοντας 2,5 δέκατα πίσω του τον Βρετανό. Παρόλα αυτά, στο «στρατόπεδο» της θρυλικής βρετανικής ομάδας, υπήρχε μόνο ικανοποίηση, καθώς θα εκκινήσουν από δύο πλεονεκτικές θέσεις.
Αναλυτικά, η σειρά εκκίνησης για το Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας:
Τι συνέβη νωρίτερα στο Free Practice 3
Πάνω από δέκα λεπτά χρειάστηκαν οι οδηγοί, για να σημειώσουν τους πρώτους ανταγωνιστικούς χρόνους στο τρίτο μέρος των ελεύθερων δοκιμών, στο Σίλβερστοουν. Οι Ferrari και Mercedes, ξεκίνησαν τη διαδικασία, δοκιμάζοντας τα μαλακά ελαστικά, ώστε να «ζεσταθούν» για τις κατατακτήριες του απογεύματος. Οι υπόλοιποι ωστόσο, πήγαν στη μέση η οποία προβλέπεται να είναι η γόμα εκκίνησης του Grand Prix.
Στο εικοσάλεπτο, οι δύο Ferrari βρίσκονταν στην πρώτη τριάδα, με τον Lewis Hamilton ανάμεσά τους. Από κοντά πάντα, ήταν ο Max Verstappen. Περισσότερες ομάδες άρχισαν να πηγαίνουν στη μαλακή γόμα όσο πέρναγαν τα λεπτά, γεγονός που βοήθησε τους Albon, Gasly και Alonso να σημειώσουν δυνατούς χρόνους και να ανέβουν ψηλότερα στην κατάταξη.
Περίπου 35 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, η βροχή άρχισε να εμφανίζεται και να υγραίνει την πίστα, αρχικά στη στροφή 15, γνωστή και ως Στόου. Σύμφωνα με τα προγνωστικά του καιρού, η βροχή θα γινόταν εντονότερη άμεσα, οπότε όλα τα μονοθέσια (πλην του Charles Leclerc) γύρισαν στα γκαράζ, για να δοκιμάσουν τα ενδιάμεσα ελαστικά στη βρεγμένη πλέον πίστα.
Δέκα λεπτά μετά τις πρώτες σταγόνες, τα μονοθέσια άρχισαν να βγαίνουν στην ελαφρώς βρεγμένη πίστα του Σίλβερστοουν. Ο Lando Norris, βλέποντας το οδόστρωμα… στεγνό, αποφάσισε να συνεχίσει να κάνει χρόνους με σλικ ελαστικά.
Στα 15 λεπτά πριν τη λήξη του FP3, τα μαύρα σύννεφα έγιναν πιο έντονα, το ίδιο και η βροχή. Παράπονα με τα ενδιάμεσα ελαστικά, έκαναν μερικοί οδηγοί, καθώς δεν έβρισκαν πρόσφυση και το εμπρός αριστερά έχανε εύκολα τη «φόρμα» του.
Η τελική πρώτη δεκάδα του FP3, στο Σίλβερστον:
🏁 END OF FP3 🏁
TOP 10
Leclerc
Albon
Alonso
Gasly
Hamilton
Sainz
Sargeant
Verstappen
Russell
Tsunoda
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Κυριακή 9/7
Αγώνας: 17:00