GP Βρετανίας: Ταχύτερος στo FP1 και FP2 ο Max Verstappen
Τον ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο Max Verstappen τόσο στο πρώτο, όσο και στο δεύτερο μέρος των ελεύθερων δοκιμών στη Βρετανία. Εντυπωσιακή φάνηκε η Williams με τη μαλακή γόμα, άφαντη η Ferrari του Charles Leclerc λόγω ηλεκτρικού προβλήματος.
Φτάνει πια με τις λευκές γραμμές! Θα ξυπνήσει ο Lauda στο μνήμα | Speedzone Podcast EP34
Free Practice 1
Ο Max Verstappen και η Red Bull Racing προτίμησαν τη σκληρή γόμα για πρώτη δοκιμή στο Σίλβερστοουν. Γρήγορα, ο Ολλανδός έκανε ταχύτερο χρόνο στο 1:29.863. Ωστόσο, τόσο παγκόσμιος πρωταθλητής, όσο και οι περισσότεροι οδηγοί του grid, είχαν έντονα παράπονα από την έλλειψη πρόσφυσης στην πίστα.
Με τη σκληρή και τη μέση γόμα εκκίνησαν την πρώτη διαδικασία του τριημέρου οι οδηγοί, ενώ ο πρώτος που σημείωσε δοκιμαστικό χρόνο ήταν ο George Russell. Εκτός, λίγο μετά τα πρώτα δέκα λεπτά, βγήκε ο Nyck de Vries, αλλά κατάφερε να φύγει από το γρασίδι και να συνεχίσει.
Πρώτη ομάδα που δοκίμασε τη μαλακή γόμα, ήταν η Williams. Πριν το κλείσιμο της μισής ώρας, οι δύο Red Bull ήταν στην κορυφή, μέχρι να έρθει ο Carlos Sainz «φορώντας» τα μαλακά ελαστικά και να πάρει προσωρινά την πρωτιά με 1:29.357.
Αναλυτικά, η κατάταξη μετά από μισή ώρα δράσης στο FP1:
Στα 20 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, οι δύο Ferrari ανέβηκαν στην κορυφή της κατάταξης με τη μαλακή γόμα. Τα μαλακά ελαστικά άρχισαν να μονοπωλούν προς το τέλος της διαδικασίας, αφού όλες οι ομάδες τα δοκίμασαν πλην των δύο Mercedes που μείνανε με τη μέση.
Οι δύο Red Bull άρχισαν να κάνουν δοκιμαστικούς χρόνους με τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουν και το Σάββατο στις κατατακτήριες (8/7), γεγονός που τις τοποθέτησε ξανά στην κορυφή της κατάταξης. Πρώτος, ήταν ο Max Verstappen με χρόνο 1:28.600. Εντυπωσιακός εμφανίστηκε ο Alex Albon με τη Williams ο οποίος σημείωσε την τρίτη καλύτερη επίδοση του FP1, φυσικά και αυτός με τη μαλακή γόμα.
Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του FP1 στο Σίλβερστοουν:
Free Practice 2
Όπως και στο FP1, οι ομάδες εκκίνησαν το δεύτερο μέρος των ελεύθερων δοκιμών με τη μέση και τη σκληρή γόμα. Η Red Bull Racing ωστόσο, δεν είχε βάλει τα μέσα ελαστικά στο πρώτο μέρος καθόλου, επομένως με αυτά ξεκίνησε το FP2. Αυτό βοήθησε τους «ταύρους» να ανέβουν ξανά γρήγορα στην κορυφή της κατάταξης.
Πρώτος και πάνω από τις Red Bull, ανέβηκε πάλι ο Carlos Sainz, δοκιμάζοντας τη μέση γόμα. Αντίθετα, η SF-23 του Charles Leclerc αντιμετώπιζε πρόβλημα στα ηλεκτρικά της κι έτσι έμεινε στο γκαράζ μέχρι το τέλος της διαδικασίας. Αυτόματα λοιπόν, ο Μονεγάσκος βρέθηκε στην τελευταία θέση, μην έχοντας σημειώσει χρόνο.
Σύντομα βγήκαν τα μαλακά ελαστικά στην πίστα, αφού μόλις 20 λεπτά μετά το ξεκίνημα, οι περισσότερες ομάδες άρχισαν τις δοκιμές. Ο Max Verstappen έριξε τον χρόνο ένα δευτερόλεπτο στο 1:28.078 και στα χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω τον ακολούθησε ο Carlos Sainz. Εντυπωσιακή με τη μαλακή γόμα, ήταν ξανά η Williams, δείχνοντας ανταγωνιστική έστω και σε ελεύθερες δοκιμές.
Με το πέρας του μισάωρου, όλες οι ομάδες πήγαν στη μαλακή, ώστε να κάνουν μερικούς γρήγορους γύρους δοκιμαστικά. Ταυτόχρονα, η Formula 1 δημοσίευσε ένα εντυπωσιακό γράφημα, για να συγκρίνει τους τομείς όπου κέρδιζε ο Verstappen έναντι του Sainz στον γύρο και τους τομείς όπου κέρδιζε ο Ισπανός έναντι του Ολλανδού.
Μπαίνοντας στο τελευταίο εικοσάλεπτο, οδηγοί όπως ο Albon, ο Sargeant, ο Stroll, ο Gasly και ο Hulkenberg άρχισαν τις δοκιμές με τη σκληρή και τη μέση γόμα, έχοντας δει τους χρόνους που μπορούν να κάνουν με τη μαλακή. Παρά τις προσπάθειες των υπολοίπων, οι δύο Williams παρέμεναν στην πρώτη πεντάδα, δίνοντας ένα πολύ ελπιδοφόρο δείγμα για τη συνέχεια του τριημέρου. Σταθερά στην πρώτη δυάδα, ήταν οι Verstappen και Sainz.
Εφόσον τα μονοθέσια και οι οδηγοί τους στην πλειονότητά τους, είχαν ήδη σημειώσει τους καλύτερούς τους χρόνους και πλέον δοκίμαζαν πιο σκληρές γόμες ελαστικών, οι αλλαγές στην κατάταξη τα τελευταία 15 λεπτά ήταν ελάχιστες. Με τα μαλακά ελαστικά έμειναν λίγα μονοθέσια στην πίστα και δύο από αυτά ήταν της Mercedes. Η διαδικασία έληξε με την κατάταξη να μην αλλάζει και με κίτρινη σημαία, καθώς μπλόκαρε ο εμπρός δεξιά τροχός της Alpha Tauri του Nyck de Vries.
Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του FP2 στο Σίλβερστοουν:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ώρες Κύπρου)
Σάββατο 8/7
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:30 – 14:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 9/7
Αγώνας: 17:00