Αποστολή στο Τορίνο: Αυτό είναι το νέο Fiat 600e
Η Fiat επιστρέφει στην κατηγορία B, όχι όμως με την σύγχρονη εκδοχή του Punto, αλλά με ένα συμπαγές SUV που είναι ηλεκτρικό και φέρει την ονομασία 600e.
Καλά «δεμένη» πλέον στο άρμα του ομίλου Stellantis, η Fiat πραγματοποιεί σήμερα ένα σημαντικό βήμα στη σύγχρονη ιστορία της με στόχο την επανατοποθέτηση της πάλαι ποτέ κραταιάς αυτοκινητοβιομηχανίας από το Τορίνο στην κατηγορία Β. Και μάλιστα, όπως επιτάσσουν πλέον οι καιροί, όχι με ένα συμβατικό μοντέλο χάτσμπακ αμάξωμα και θερμικούς κινητήρες κάτω από το εμπρός καπό, αλλά με μια αμιγώς ηλεκτρική πρόταση που γλυκοκοιτάζει ανοιχτά και δίχως περιστροφές τα οχήματα της κατηγορίας SUV. Ιδού λοιπόν, το νέο Fiat 600e.
Σύμφωνα με την Fiat, το νέο 600e αποτελεί «την ιδανική λύση τόσο για τους λάτρεις των πόλεων όσο και για τους οπαδούς των εκδρομών» πατώντας δομικά στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας e-CMP της Stellantis στην οποία είναι χτισμένο ήδη το ομογάλακτο Jeep Avenger, αλλά και η επερχόμενη B-SUV πρόταση από το στρατόπεδο της Alfa Romeo – που θα δούμε το 2024 και επίσης θα είναι ηλεκτρική.
Η εξωτερική αμφίεση του νέου Fiat 600e…
Το νέο Fiat 600e, το οποίο δανείζεται το όνομά του από το πρώτο «600» που είδαμε τη δεκαετία του 1950, διαθέτει ένα σαφώς πιο αιχμηρό και πεπλατυσμένο εμπρός μέρος σε σχέση με τον μικρό του αδελφό, το 500e, σε συνδυασμό με μία χαρακτηριστική φωτιστική υπογραφή και ένα μεγάλο logo στο κέντρο με τον αριθμό «600». Την ίδια στιγμή, η κομψή και συγκρατημένα δυναμική σιλουέτα του νέου 600e ενισχύεται από τους μεγάλους τροχούς (σ.σ.: με ζάντες έως και 18 ίντσες), τις μαύρες ματ ποδιές στο πλάι και τους αντίστοιχους χρωματισμούς στα τόξα των θόλων των τροχών.
Από πλευράς μεγέθους, το αποκλειστικά 5θυρο και βέβαια 5θέσιο νέο Fiat 600e είναι ξεκάθαρα ένα ακόμα γνήσιο τέκνο της κατηγορίας B-SUV, με μήκος αμαξώματος που φτάνει τα 4.171 χλστ., πλάτος 1.781 χλστ. και ύψος 1.523 χλστ. Το δε μεταξόνιό του φτάνει τα 2.562 μ., ενώ αξιομνημόνευτη είναι και η απόσταση του πλαισίου από το έδαφος, που αγγίζει για την περίσταση τα 199 χλστ.
…και το εσωτερικό του
Στην καμπίνα, το Fiat 600e ενσαρκώνει την ποπ αισθητική πτυχή της ιταλικής μάρκας, χάρη σε πολλά χαρακτηριστικά που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν έως και 8 διαφορετικά χρώματα τόσο για τον φωτισμό του περιβάλλοντος χώρου, όσο και του… ραδιοφώνου. Από εκεί και πέρα, το κάθισμα οδηγού είναι εξοπλισμένο ακόμα και με λειτουργία μασάζ πλάτης, για χαλάρωση μετά από ένα μακρύ ταξίδι ή μια κουραστική μέρα στη δουλειά. Το νέο Fiat 600e προσφέρει, επίσης, καθίσματα από συνθετικό δέρμα Ivory και δυνατότητα θέρμανσης σε τρεις σκάλες.
Τα βελούδινα πατάκια, τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα που αθροίζουν επιπλέον λίτρα αποθηκευτικού χώρου στο πίσω μέρος (360 έως και 1.231 λίτρα), οι θύρες USB Type A και Type C και η δυνατότητα ασύρματης φορτιστής για smartphone συμπληρώνουν τον εξοπλισμό για άνετη και ευχάριστη οδηγική εμπειρία στο εσωτερικό που δεν κρύβει αισθητικά τις σχέσεις του με το ηλεκτρικό 500e.
Από εκεί και πέρα, τα κυρίαρχα στοιχεία στην καμπίνα -πέραν των αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα με χωρητικότητα 15 λίτρων- είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών εμπρός από τον οδηγό και η μεγάλη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, η οποία εξασφαλίζζει πλήρη συνδεσιμότητα αλλά και πρόσβαση σε μια πλειάδα ρυθμίσεων και λειτουργών του οχήματος.
Την ίδια στιγμή, το νέο Fiat 600e προσφέρει υποβοηθούμενη οδήγηση επιπέδου 2, με το Adaptive Cruise Control (ACC), το Intelligent Speed Assist και το Blind Spot Detection να περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στην προηγμένη σουίτα συστημάτων του ιταλικού μοντέλου. Στα παραπάνω αξίζει να προσθέσει κανείς το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση ποδηλατών και πεζών, τη δυνατότητα παρακολούθησης των επιπέδων συγκέντρωσης του οδηγού, τους αισθητήρες 360° και την κάμερα οπισθοπορείας 180°.
Νέο Fiat 600e: Με ηλεκτρική καρδιά
Το νέο Fiat 600e τροφοδοτείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς και ανήκει στη νέα γενιά μονάδων του ομίλου Stellantis. Η ονομαστική ισχύς του είναι 115 kW, δηλαδή 156 ίπποι, ενώ η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 260 Nm. Αυτές οι τιμές είναι ικανές να εξασφαλίσουν τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στο αμάξωμα βάρους 1.520 κιλών σε 9,0 δλ.
Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας με τον κωδικό Μ3 υποστηρίζεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με βάρος 339 κιλών, με μικτή χωρητικότητα 54 kWh και ωφέλιμη 51 kWh. Σύμφωνα με την Fiat, αυτός ο συσσωρευτής ενέργειας νέας γενιάς εξασφαλίζει αυτονομία με μία φόρτιση που υπερβαίνει σε μικτές συνθήκες τα 400 χλμ. βάσει του προτύπου WLTP αλλά και τα 600 χλμ. σε αστικές συνθήκες κίνησης.
Το ηλεκτρικό κύκλωμα του νέου 600e υποστηρίζει φόρτιση ΑC έως και τα 11 kW και DC έως τα 100 kW. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα η Fiat, η φόρτιση στα 3,7 kW (AC) από 0% έως και 100% ολοκληρώνεται σε 16 ώρες και 10 λεπτά, ενώ σε παροχή 11 kW σε 5 ώρες και 45 λεπτά. Την ίδια στιγμή, σε συνεχές ρεύμα 100 kW, η φόρτιση της μπαταρίας από το 20% στο 80% ολοκληρώνεται σε 27 λεπτά.
Οι δύο εκδόσεις του νέου Fiat 600e
Οι παραγγελίες για το νέο Fiat 600e ξεκινούν από αύριο 5 Ιουλίου, με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες στην Ιταλία για τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ αμέσως μετά θα ξεκινήσουν και εκείνες για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές.
Το νέο B-SUV των Ιταλών θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: την (600e)RED που χρησιμοποιεί ως «βάση» το κόκκινο χρώμα ως σήμα κατατεθέν, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, και στην 600e La Prima, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε τέσσερα διαφορετικά χρώματα που θυμίζουν φυσικά τοπία της γειτονικής μας χώρας και φέρουν τις ονομασίες Sun of Italy, Sea of Italy, Earth of Italy και Sky of Italy. Εκτός από αυτά, διατίθεται σε μαύρο, κόκκινο και λευκό χρώμα, όπως και η έκδοση RED.