Νέο Skoda Kodiaq: Αυτοί είναι οι κινητήρες που θα το κινούν
Με το νέο Skoda Kodiaq να βρίσκεται προ των πωλών, οι Τσέχοι μας αποκαλύπτουν σήμερα ένα σημαντικό μέρος των τεχνικών -και όχι μόνο- περγαμηνών του.
Video: Παρακολουθήστε Ιστορίες από την «Πράσινη Κόλαση» και το μέλλον της Red Bull | Speedzone Podcast EP33
Το νέο Skoda Kodiaq, που πολύ σύντομα θα γυρίσει στη δεύτερη κατά σελίδα της ιστορίας του, χαρακτηρίζεται από μικρές «μετατοπίσεις» στο σχεδιασμό, ακόμα μεγαλύτερους χώρους, ευρύτερη χρήση βιώσιμων υλικών και καινοτόμων τεχνολογιών όπως οι προβολείς full LED Matrix δεύτερης γενιάς, καθώς και από μια γκάμα κινητήρων που τώρα περιλαμβάνει και μια plug-in υβριδική έκδοση.
Οι δύο κινητήρες βενζίνης και οι δύο ντίζελ που απαρτίζουν τη γκάμα κυμαίνονται σε απόδοση από τους 150 ίππους (110 kW) έως και τους 204 ίππους (150 kW). Ο 2.0 TDI με τους 193 ίππους (142 kW) και ο 2.0 TSI με τους 204 ίππους (150 kW) διατίθενται στάνταρ με τετρακίνηση, ενώ διαθέσιμοι είναι και οι 2.0 TDI με 150 ίππους (110 kW) και ο 1.5 TSI mHEV, με την ίδια ακριβώς απόδοση.
Από εκεί και πέρα, το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της γκάμας Kodiaq, προσφέρει επίσης συνολική ισχύ 204 ίππων (150 kW). Όπως ανακοίνωσε η Skoda, η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση εξοπλίζεται με μια μπαταρία με χωρητικότητα 25,7 kWh και έχει ηλεκτρική αυτονομία μεγαλύτερη από 100 χλμ., με τον θερμικό 1.5 TSI κινητήρα του συστήματος μετάδοσης κίνησης να αποδίδει 150 ίππους (110 kW) σηματοδοτώντας ταυτόχρονα το ντεμπούτο της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας στο Kodiaq. Και οι δύο υβριδικοί κινητήρες αποτελούν μέρος της τελευταίας γενιάς κινητήρων EA 211 evo2 και λειτουργούν στον κύκλο Miller διαθέτοντας υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου. Ο 1.5 TSI με ήπια υβριδική τεχνολογία συνοδεύεται επίσης με τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων τελευταίας γενιάς (ACT+).
Σε ότι αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας, η Skoda αναφέρει ότι το νέο Kodiaq iV διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε συνεχές ρεύμα υποστηρίζεται έως και τα 50 kW.
Από εκεί και πέρα, το νέο Skoda Kodiaq θα πατά σε τροχούς με ζάντες 17 έως και 20 ιντσών, ενώ το συνολικό του μήκος ανέρχεται στα 4,758 μ. (+61 χλστ. σε σχέση με το παρελθόν), πλάτος 1,864 μ. και ύψος μικρότερο από 1,7 μ. Το μεταξόνιό του ορίζεται, σύμφωνα με την Skoda, στα 2.791 χλστ. Στην 7θέσια έκδοση, οι επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων έχουν πλέον 15 χλστ. περισσότερο χώρο για το κεφάλι, και συνολικά 920 χλστ.. Η χωρητικότητα του αποσκευών παραμένει γενναιόδωρη – από 340 έως 845 λίτρα για το 7θέσια παραλλαγή και 910 λίτρα για το 5θέσια.
Στο εσωτερικό του νέου Skoda Kodiaq
Μπορεί η Skoda να μην αποκαλύπτει ακόμα τα… ενδότερα του νέου της SUV, εντούτοις μας διαβεβαιώνει ότι σχεδόν τα πάντα στην καμπίνα θα είναι διαφορετικά. Εν προκειμένω, ο μοχλός αλλαγής ταχυτήτων βρίσκεται πλέον στην κολόνα του τιμονιού, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Skoda, ενώ την ίδια στιγμή η νέα κεντρική οθόνη αφής έχει μέγεθος 12,9 ίντσες. Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν τώρα να παραγγείλουν μια head-up οθόνη που συμπληρώνει το Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών.
Ταυτόχρονα, το Kodiaq δεύτερης γενιάς χαρακτηρίζεται από έναν έξυπνο συνδυασμό απτικών και ψηφιακών χειριστηρίων. Το ντεμπούτο του στο νέο μοντέλο πραγματοποιεί επίσης είναι ένας πίσω αποθηκευτικός χώρος στο κεντρικό τούνελ με ποτηροθήκη για τους πίσω επιβάτες, ενώ η δεύτερη σειρά καθισμάτων να μπορεί να μετακινηθεί και ένα ευέλικτο στοιχείο στο χώρο αποσκευών να κρατά τα πράγματα τακτοποιημένα.
Video: Παρακολουθήστε Ιστορίες από την «Πράσινη Κόλαση» και το μέλλον της Red Bull | Speedzone Podcast EP33