Δοκιμάζουμε το Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid AllGrip
Το φουλ υβριδικό σύστημα Strong Hybrid της Suzuki έρχεται να προσθέσει στο Vitara επιπλέον πόντους οικονομίας σε ένα εγνωσμένης αξίας πακέτο που δεν διστάζει να πει «ναι» στην κίνηση εκτός δρόμου.
Το είδαμε για πρώτη φορά στην πιο πρόσφατη και τέταρτη κατά σειρά γενιά του το 2015 και μετά την φρεσκάρισμα που δέχτηκε το 2018, το Suzuki Vitara συνέχισε να αποτελεί συνώνυμο της περιπέτειας και των υψηλών (τηρουμένων των αναλογιών) δυνατοτήτων κατά την κίνηση εκτός δρόμου ακόμα και στην τελευταία «SUVοποιημένη» εκδοχή του, παραμένοντας ένας αναγνωρισμένος παίχτης στην κατηγορία, με πολλούς φανερούς και κρυφούς άσσους στο μανίκι του.
Πολλώ δε μάλλον στην πλέον εξηλεκτρισμένη παραλλαγή του, η οποία πρόεκυψε μετά την πρόσφατη υιοθέτηση το φουλ υβριδικού συστήματος κίνησης της Suzuki με την ονομασία Strong Hybrid, το οποίο έρχεται να πλαισιώσει τις ήδη γνωστές mild hybrid εκδοχές των 48V του ιαπωνικού μοντέλου, με ή χωρίς σύστημα τετρακίνησης και στις δύο περιπτώσεις.
Suzuki Vitara Strong Hybrid: Φουλ υβριδικό
Η καρδιά της μονάδας κίνησης του Vitara Strong Hybrid συνίσταται σε τρία σκέλη. Το πρώτο είναι ένας… ταπεινός, ατμοσφαιρικός και 4κύλινδρος κινητήρας της οικογένειας Dualjet με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και χωρητικότητα 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 138 Nm στις 4.400. Από εκεί και πέρα, το όλο πακέτο συμπληρώνεται από έναν μικρό και ελαφρύ ηλεκτροκινητήρα με ονομαστική ισχύ 33 ίππων και ροπή 60 Nm και μια συμπαγή σε διαστάσεις μπαταρία με τάση 140V και χωρητικότητα 0,84 kWh, που σε συνδυασμό «οδηγούν» σε μια συνολική απόδοση που φθάνει τους 116 ίππους.
Το Vitara Strong Hybrid μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά για μόλις 4,5 χλμ., και αυτό σε ευνοϊκές συνθήκες κυκλοφορίας και ταχύτητες όχι μεγαλύτερες των 60 χλμ./ώρα. Ωστόσο, πέραν της επιπλέον ώθησης που προσφέρει στην πράξη το ηλεκτρικό σκέλος της μονάδας κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης και το «γέμισμα» του κενού που προκύπτει από τη διαδοχή των σχέσεων του κιβωτίου AGS, το σημαντικότερο ίσως πλεονέκτημα που προκύπτει στην πράξη είναι η μειωμένη κατανάλωση, που δεν ξεπερνά σε μικτές συνθήκες τα 6,5 λιτ./100 χλμ.
Στην πράξη μάλιστα το υβριδικό σύστημα της Suzuki μπορεί να απενεργοποιήσει τον κινητήρα εσωτερικής έως την ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα, ενώ για έξτρα οικονομία υγρού καυσίμου κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβεί και κατά την επιβράδυνση, όταν κανείς κινείται μέχρι τα 135 χλμ./ώρα, φορτίζοντας σε αυτό το «σενάριο» τη συμπαγή μπαταρία που βρίσκεται εγκατεστημένη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Από εκεί και πέρα, το Vitara παραμένει και σε αυτή την έκδοση ακριβώς όπως το έχουμε… αφήσει. Οπτικά, σχεδόν τίποτα δεν μαρτυρά το διαφορετικό σύστημα μετάδοσης κίνησης σε σχέση με τα ήπια υβριδικά αδελφάκια του, πέρα από την επιγραφή Hybrid που φιγουράρει στο πίσω μέρος. Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό παραμένει «συγκρατημένα» ευρύχωρο παρά το ψαλίδισμα, ελέω μπαταρίας, 73 λίτρων στο χώρο αποσκευών της έκδοσης Strong Hybrid, καθώς και καλά κατασκευασμένο, με ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών στο ταμπλό να έχει τον πρώτο λόγο.
Την ευκρινή οθόνη αφής των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα έρχεται να πλαισιώσει ένας… μικτός πίνακας οργάνων, με αναλογικά όργανα και μια έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών στο κέντρο του. Σε αυτή απεικονίζονται μεταξύ άλλων ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η διαχείριση του υβριδικού συστήματος Strong Hybrid παρέχοντας στον οδηγό πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση όσον αφορά την πληρότητα της μπαταρίας με ενέργεια, το ροή της προς και από τον συσσωρευτή, τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης κ.α.
Suzuki Vitara Strong Hybrid: Με αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση
Η υβριδική έκδοση Strong Hybrid διαθέτει αρκετά ακόμα ευπρόσδεκτα καλούδια στην τεχνολογική της φαρέτρα που ενισχύουν τις δυνατότητές του μοντέλου. Τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Όπως είναι το αυτόματο κιβώτιο AGS (σ.σ.: επί της ουσίας πρόκειται για χειροκίνητο με «αυτοματοποιημένο» συμπλέκτη) που προσφέρει επιπλέον τη δυνατότητα ελέγχου της διαδοχής των 6 σχέσεών του μέσω paddles που βρίσκονται στο τιμόνι, αλλά και η τετρακίνηση με την ονομασία AllGrip με την οποία ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με πολύδισκο για την περίσταση συμπλέκτη και τέσσερις διαφορετικές επιλογές για τη λειτουργία της (Auto, Sport, Snow και Lock).
Στη λειτουργία Auto, το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ομοιογενή συμπεριφορά και φυσικά στην οικονομία, μεταφέροντας ροπή στους πίσω τροχούς μόνο όταν κριθεί απαραίτητο. Στη Sport, στόχος είναι η δημιουργία ενός πιο… αθλητικού ταμπεραμέντου και ως αποτέλεσμα αυτού, το σύστημα στέλνει περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα. Όπως είναι προφανές, στο Snow οι μηχανικοί εστίασαν στη σταθερότητα και την παροχή υψηλών επιπέδων πρόσφυσης, ενώ στην Lock σε πιο «δύσκολες» καταστάσεις διανέμοντας ισόποσα τη ροπή εμπρός κα πίσω έως τα 40 χλμ./ώρα.
Στην πράξη, όλα αυτά συνδυάζονται με ικανοποιητικό τρόπο εξασφαλίζοντας μια προοδευτική συμπεριφορά στην άσφαλτο που δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις για τον οδηγό. Ακόμα και σε συνθήκες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, η τετρακίνηση θα «καθαρίσει», εξαλείφοντας τυχόν υποστροφικά φαινόμενα, ενώ σε λογικά πλαίσια κυμαίνονται και οι κλίσεις. Την ίδια στιγμή, εκτός δρόμου όλα συνηγορούν προς την κατεύθυνση δημιουργίας μιας ευχάριστης συμπεριφοράς, με αρκετά μάλιστα περιθώρια για παιχνίδι για τον πιο έμπειρο οδηγό που θα αξιοποιήσει το γρήγορο, αν και ελαφρύ, σε αίσθηση τιμόνι και την επαρκή απόσταση των 175 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος. Εδώ, η ανάρτηση θα απορροφήσει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες προσφέροντας ένα ισχυρό αίσθημα αυτοπεποίθησης στον οδηγό, αλλά και άνεσης.
TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ > ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.462 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ (β/κ): 102 ίπποι/6.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ (β/κ): 138 Nm/4.400 σ.α.λ. > ΙΣΧΥΣ (η/κ): 33 ίπποι > ΡΟΠΗ (η/κ): 60 Nm > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα Μακφέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.175 x 1.775 x 1.610 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.500 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 289 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.315-1.338 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 13,5 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,5 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 130 γρ./χλμ.