GP Καναδά: Θρίαμβος ξανά για Verstappen, στο βάθρο οι Alonso και Hamilton
Τις 100 νίκες έφτασε στη Formula 1 η Red Bull Racing, με τον Max Verstappen να κερδίζει το Grand Prix του Καναδά, «πιάνοντας» ταυτόχρονα τον Ayrton Senna στις 41 νίκες. Φοβερή μάχη για τη 2η θέση χάρισαν στους φιλάθλους οι Fernando Alonso και Lewis Hamilton, με τον Ισπανό να υπερέχει.
Εξαιρετικά εκκίνησε ο poleman, Max Verstappen από τη γραμμή, μην αφήνοντας περιθώρια για τους πίσω να επιτεθούν. Παρόμοια έπραξε και ο Lewis Hamilton ο οποίος προσπέρασε άμεσα τον Fernando Alonso και έστριψε πριν τον Ισπανό στη στροφή 1. Ο οδηγός της Aston Martin δέχθηκε αρχικά ασφυκτική πίεση από την έτερη Mercedes του George Russell, όμως κρατήθηκε και έμεινε 3ος. Πολύ καλή εκκίνηση και επίθεση, έκανε και ο Esteban Ocon ο οποίος «άρπαξε» την 5η θέση από τον Nico Hulkenberg μόλις στη 2η στροφή.
Η μέση γόμα σχεδόν μονοπώλησε στο grid, καθώς 16 από τους 20 οδηγούς την επέλεξαν, ενώ μόνο ο Pierre Gasly ξεκίνησε με μαλακή. Δεν πήρε πολλή ώρα στον Verstappen για να ανοίξει τη διαφορά στα 2+ δευτερόλεπτα από τον Hamilton, με αποτέλεσμα να μην κινδυνεύει από το DRS του Βρετανού. Ο Hamilton ωστόσο, κινδύνευε από νωρίς από το DRS του Alonso, με τον Ισπανό να πιέζει πολύ και επίμονα.
Πρώτη εγκατάλειψη του Grand Prix ήταν ο Logan Sargeant του οποίου η Williams εμφάνισε μηχανικό πρόβλημα και αναγκάστηκε να τη σταματήσει στην άκρη της πίστας. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν αρκετό στον 8ο γύρο, ώστε να «καθαρίσει» η πίστα.
Μία σύγκρουση του George Russell με τον τοίχο, κατέστρεψε σε μεγάλο βαθμό το δεξί μέρος της W14 και έβγαλε αμέσως το αυτοκίνητο ασφαλείας. Εν τω μεταξύ, οι Verstappen και Hamilton το εκμεταλλεύτηκαν για να κάνουν ελεύθερο πιτ στοπ και να βάλουν σκληρή γόμα. Ο Βρετανός μάλιστα, ενεπλάκη στο Pit lane με τον Alonso, καθώς παραλίγο οι δύο οδηγοί δεν χτύπησαν λόγω… κακής συνεννόησης.
Ο Russell ταυτόχρονα, κατάφερε με θαύμα να φτάσει το μονοθέσιό του στο «κουτί» και οι μηχανικοί του διόρθωσαν πολύ γρήγορα τα κακώς κείμενα, βοηθώντας τον να συνεχίσει τον αγώνα του. Το αυτοκίνητο ασφαλείας διήρκησε τρεις γεμάτους γύρους, έως ότου να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα που έφερε ο Russell. Στην επανεκκίνηση, οι δύο Ferrari βρίσκονταν πια στις θέσεις 4 και 5, αφού δεν μπήκαν να αλλάξουν ελαστικά όπως έπραξαν οι υπόλοιποι στο καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Φτάσαμε στον 22ο και 23ο γύρο για να δούμε μία πραγματική μάχη, όταν ο Alonso επιτέθηκε στην εσωτερική του Hamilton πριν το τελικό σικέιν και πήρε τη 2η θέση πίσω. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής προσπάθησε να αντεπιτεθεί, αλλά ο Ισπανός αμύνθηκε επαρκώς και άνοιξε τη διαφορά στο δευτερόλεπτο πολύ γρήγορα.
Αλλόκοτη στρατηγική παρατηρήθηκε από την Aston Martin, με τον Lance Stroll να μπαίνει για δεύτερη αλλαγή ελαστικών και μάλιστα ξανά για σκληρή γόμα στον… 28ο γύρο. Την ίδια ώρα, ο πρωτοπόρος Max Verstappen παραπονιόταν σταθερά και επανειλημμένα για τα σκληρά ελαστικά, καθώς δεν μπορούσε να βρει μαζί τους καθόλου πρόσφυση. Με τους 30 γύρους να έχουν ολοκληρωθεί, η Ferrari συνέχιζε με τη μέση γόμα, την ώρα που το υπόλοιπο grid είχε θέμα με τη σκληρή ή έμπαινε για δεύτερο πιτ στοπ.
Σταδιακά ανέβαινε όσο πέρναγε η ώρα, ο Sergio Perez, με τον Μεξικάνο να τρέχει στην 6η θέση πίσω από τις Ferrari. Δεν μπορούσε να ειπωθεί το ίδιο για τον George Russell ο οποίος μετά από 34 γύρους, βρισκόταν ακόμα στη 15η θέση. Ωστόσο, ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε τη μάχη μπροστά του μεταξύ de Vries και Magnussen και προσπέρασε και τους δύο εντυπωσιακά στη δεύτερη στροφή. Ο Ολλανδός και ο Δανός, στιγμές μετά, μπλόκαραν στην ίδια φάση και έφυγαν ευθεία.
Ο αγώνας έφτασε στον γύρο 39, για να αλλάξει ελαστικά η Ferrari, η οποία έβαλε τον Carlos Sainz ώστε να «φορέσει» φρέσκια σκληρή γόμα και στον αμέσως επόμενο γύρο, τον Charles Leclerc. Στον 41ο γύρο, όλο το grid, πλην των οδηγών της Ferrari, είχε κάνει δύο πιτ στοπ.
Ο Verstappen «ξεφορτώθηκε» τη σκληρή γόμα που δεν τον βόλευε, στον 43ο γύρο και την αντικατέστησε με τη μέση η οποία έδειχνε να είναι η πιο ιδανική για τη συγκεκριμένη πίστα. Το ίδιο έπραξε και στον ίδιο γύρο μάλιστα ο Lewis Hamilton, όμως η Aston Martin επέλεξε ξανά τη σκληρή γόμα για τον Fernando Alonso. Η απόσταση μεταξύ των μπροστά ήταν μεγάλη και γενικά ήταν μεγάλη στην πρώτη δεκάδα. Μοναδικός με DRS στους πρώτους δέκα, ήταν ο George Russell ο οποίος κυνηγούσε τον Alex Albon.
Παθιασμένος για τη νίκη μιλούσε στην ομάδα του ο Alonso είκοσι γύρους πριν το τέλος, ενώ ταυτόχρονα πάλευε μεταξύ της οικονομίας καυσίμου και της θέλησής του να κυνηγήσει τον Verstappen.
Η κατάταξη του grid στους 50 γύρους, διαμορφωνόταν ως εξής:
Τέλος έλαβε η προσπάθεια του George Russell στο Μόντρεαλ στον 55ο γύρο, εξαιτίας φθοράς του εμπρός αριστερά φρένου. Το θέμα φάνηκε να έχει προκληθεί από το τρακάρισμα του Βρετανού στις αρχές του αγώνα. Καμία αλλαγή δεν υπήρξε στις βαθμοφόρα δεκάδα, όπου οι Albon, Ocon, Bottas και Norris πραγματοποιούσαν εξαιρετικό αγώνα.
Ο Lewis Hamilton άρχισε σταδιακά να κόβει την απόσταση από τον Alonso, με τη μάχη για τη 2η θέση να γίνεται συναρπαστική. Ωστόσο, ο Ισπανός κατάφερε ακόμα και επτά γύρους πριν το τέλος, να κρατάει τον οδηγό της Mercedes σχεδόν δύο δευτερόλεπτα πίσω του. «Αφήστε το πάνω μου» ήταν η χαρακτηριστική ατάκα του δις παγκόσμιου πρωταθλητή. Αντίθετα, ο Verstappen όλο και απομακρυνόταν, με την ελπίδα η μέση γόμα του να ολοκληρώσει τον αγώνα, όπως και τελικά έγινε.
Ο Max Verstappen πήρε έτσι ακόμα μία άνετη νίκη στη σεζόν η οποία μάλιστα είναι η 100η στην ιστορία της Red Bull Racing και η 41η δική του συνολικά, φτάνοντας στην κατάταξη αυτή τον Ayrton Senna. Τον ταχύτερο γύρο του Grand Prix, πήρε ο Lewis Hamilton και μαζί τον επιπλέον βαθμό. Με την κατάκτηση της 7ης θέσης, «Οδηγός του αγώνα» ανακηρύχθηκε από τους φιλάθλους ο Alex Albon.
Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του Grand Prix στον Καναδά:
Η κατάταξη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των οδηγών: