GP Καναδά: Pole για Verstappen – Έκπληξη από τον Hulkenberg

Την 25η pole position της καριέρας του κατέκτησε ο Max Verstappen στο Μόντρεαλ. Τον δεύτερο καλύτερο χρόνο στις κατατακτήριες του GP του Καναδά έκανε ο Nico Hulkenberg με τη Haas και τον τρίτο ο Fernando Alonso, σε μια χαοτική διαδικασία.

Q1

Με τα ενδιάμεσα ξεκίνησε η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών, όπως ακριβώς τελείωσε στο Free Practice 3. Ωστόσο, το Q1 διακόπηκε πολύ γρήγορα, αφού ο Zhou βγήκε εκτός, λόγω προβλήματος της Alfa Romeo και ως εκ τούτου αποκλείστηκε από τη διαδικασία πρώτος.

Με τον χρόνο που τελείωσε το Free Practice 3, έκανε την αρχή ο Max Verstappen στο 1:24.106, θέτοντας τη βάση για το υπόλοιπο grid. Ο Alonso γρήγορα έκανε ανταγωνιστικό χρόνο με την πίστα να βελτιώνεται, αφού άφησε μισό δευτερόλεπτο πίσω τον γύρο του Ολλανδού. Εν τω μεταξύ, ορισμένοι οδηγοί, όπως οι Leclerc και Hamilton έψαχναν καλή πρόσφυση και τα όρια της πίστας, γεγονός που τους ανάγκασε να βγουν στο γρασίδι ή να παλεύουν με το μονοθέσιο πολλές φορές.

Ο Ισπανός οδηγός της Aston Martin βελτίωσε κατά πολύ με 1:22.655, μέχρι ο Verstappen να κάνει κατά 7 δέκατα ταχύτερο γύρο. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, τόσο η Ferrari όσο και η Mercedes πραγματοποιούσαν «χαμηλές πτήσεις». Αυτό συνέβαινε μέχρι να έρθει ο Leclerc και να μπει ανάμεσα στους δύο πρώτους, δίνοντας ένα μικρό δείγμα της SF-23 για τη συνέχεια του Qualifying, το οποίο βέβαια δεν μετουσιώθηκε.

Ο τοπικός ήρωας, Lance Stroll βγήκε από τη ζώνη αποκλεισμού σχεδόν την τελευταία στιγμή, μην έχοντας καταφέρει νωρίτερα να σημειώσει αξιόλογο χρόνο. Οι μπροστά και συγκεκριμένα οι Alonso και Verstappen συνέχισαν να βελτιώνουν, ενώ η μάχη στη ζώνη αποκλεισμού τράβηξε μέχρι τέλους.

Ταυτόχρονα, πολλή κίνηση υπήρξε στη λήξη της διαδικασίας, γεγονός που προκάλεσε πρόβλημα σε πληθώρα οδηγών οι οποίοι βρίσκονταν σε γρήγορο γύρο. Ο λόγος που όλοι έτρεχαν για καλό χρόνο προς το τέλος του Q1, δεν ήταν άλλος από το γεγονός ότι η πίστα βρισκόταν στη βέλτιστη κατάσταση και είχαν «χρυσή» ευκαιρία να πιέσουν.

Με μόνη έκπληξη τον Pierre Gasly ο οποίος εμποδίστηκε επικίνδυνα από τον Carlos Sainz (τιμωρήθηκε με ποινή τριών θέσεων) σε γρήγορο γύρο, αυτοί που αποκλείστηκαν εν τέλει από το Q1 ήταν οι Zhou, Sargeant, de Vries, Gasly και Tsunoda.

Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του Q1, στο Μόντρεαλ:

Q2 

Παρότι η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά για να μπουν τα σλικ ελαστικά στα μονοθέσια, όλοι πήγαν στην ασφαλή επιλογή των ενδιάμεσων στην αρχή του Q2. Οι αγωνοδίκες την ίδια ώρα, έδωσαν απασφάλισαν το DRS, θεωρώντας την πίστα ιδανική για να το υποστηρίξει.

Ο George Russel ήταν αυτός που έκανε γρήγορο χρόνο με τα ενδιάμεσα, όσο όλοι τα είχαν, σημειώνοντας 1:20.098. Η Red Bull και ο Verstappen όμως, μπήκαν στον πειρασμό και ήταν οι πρώτοι που έβαλαν τη μαλακή γόμα σε βρεγμένη πίστα, μαζί με τη Williams του Alex Albon. Παρόμοια έπραξε και η Ferrari με τον Leclerc.

Η βροχή ωστόσο είχε εντελώς διαφορετικά σχέδια, αφού εμφανίστηκε ξανά, σχεδόν αμέσως μετά από αυτή την απόφαση. Από όλους, ο Albon ήταν ο τυχερός που πρόλαβε να κάνει αξιοπρεπή γύρο με τη μαλακή γόμα, «γράφοντας» 1:18.725. Οι καιρικές συνθήκες από εκεί και πέρα, μόνο χειροτέρεψαν, γεγονός που δεν βοήθησε καθόλου όσους πήραν το ρίσκο να βάλουν τα σλικ ελαστικά.

Ένα λάθος του Stroll με τα ενδιάμεσα που τον οδήγησε σε έξοδο, τον άφησε εκτός προσπάθειας και ανταγωνισμού, ωστόσο δεν ήταν αρκετή για να βγει η κόκκινη σημαία. Καμία ζημιά δεν είχε η AMR23.

Έχοντας μετανιώσει για την απόφασή τους και μη μπορώντας να γυρίσουν γρήγορα την πίστα με τα μαλακά, οι Leclerc, Perez και Hamilton μπήκαν να αλλάξουν ξανά στα ενδιάμεσα. Ο Μονεγάσκος και ο Μεξικάνος έζησαν ένα deja vu Βαρκελώνης, καθώς έπεσαν «θύματα» των μεικτών συνθηκών και ακόμα και ένα λεπτό πριν τη λήξη της διαδικασίας, βρίσκονταν στη ζώνη αποκλεισμού. Μοναδικός τυχερός στην ατυχία του, ήταν ο Lewis Hamilton ο οποίος για μία θέση δεν αποκλείστηκε από το Qualifying.

Εκτός Q3 λοιπόν έμειναν οι Bottas, Magnussen, Stroll, Perez και Leclerc.

Q3

Η κατάσταση του καιρού και της πίστας μόνο χειροτέρεψε στο υπόλοιπο των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Max Verstappen σημείωσε πρώτος χρόνο με τα ενδιάμεσα ελαστικά και παλεύοντας πάρα πολύ με το μονοθέσιο, «έγραψε» 1:25.858 στη δεύτερή του προσπάθεια. Δεύτερος σε ταχύτερο γύρο μέχρι εκείνη τη στιγμή που τα ενδιάμεσα χρησιμοποιούνταν, ήταν η Haas του Nico Hulkenberg και τον πραγματοποίησε στο κατάλληλο χρονικό σημείο.

Στα 7:11 πριν το τέλος του Q3, η κόκκινη σημαία βγήκε, εξαιτίας της εξόδου του Oscar Piastri στη στροφή 8 και διέκοψε τη διαδικασία.

Μέχρι την πράσινη σημαία και τη συνέχεια της διαδικασίας, η κατάσταση της πίστας είχε χειροτερέψει επικίνδυνα και δεν επέτρεπε σε κανέναν να βάλει ενδιάμεσα και να κυνηγήσει ανταγωνιστικό χρόνο. Συνεπώς, η διαδικασία έληξε στην πραγματικότητα πολύ νωρίτερα από το τέλος της αντίστροφης μέτρησης, με τον Max Verstappen να κατακτά την 25η pole position της καριέρας του και με την ευχάριστη έκπληξη, τον Nico Hulkenberg να εκκινεί δίπλα του στον αγώνα της Κυριακής (18/6).

Αναλυτικά, η τελική κατάταξη της εκκίνησης για το Grand Prix του Καναδά:

Τι είχε γίνει νωρίτερα στο Free Practice 3

Η βροχή ήταν παρούσα και μάλιστα έντονα ήδη από τις 19:30 ώρα Ελλάδος, στο τρίτο μέρος των ελεύθερων δοκιμών. Οι οδηγοί δοκίμασαν τη μόνη επιλογή που μπορούσαν για να τρέξουν, δηλαδή τα μπλε βρόχινα ελαστικά.

Με όλο το grid να παλεύει να βρει πρόσφυση, στις πρώτες καλές προσπάθειες είδαμε την κορυφή να αλλάζει αρκετά χέρια. Τελικός όμως αποδέκτης της κορυφής της κατάταξης με τα βρόχινα, ήταν ο Sergio Perez ο οποίος έφτασε κοντά στο 1:30.

Λίγο μετά τα πρώτα 15 λεπτά, η βροχή έπαυσε αρκετά, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Ο χρόνος από εκεί και πέρα όπως είναι φυσιολογικό, έπεσε αρκετά με τη Ferrari να πηγαίνει στο 1-2 της κατάταξης, «γράφοντας» 1:26.733 στην πρώτη θέση με τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος συνέχισε να βελτιώνει και έριξε κι άλλο τον χρόνο, σημειώνοντας 1:25.724.

Παρά τα πολλά του παράπονα για το κατέβασμα των ταχυτήτων, ο Max Verstappen έκανε προς ώρας τον ταχύτερο χρόνο με τα ενδιάμεσα και μάλιστα με διαφορά, αφού ολοκλήρωσε γύρο σε 1:24.977. Έπειτα, ήρθε ένα ντόμινο αλλαγών στην κορυφή μεταξύ των δύο οδηγών. Ο Leclerc ανταγωνίστηκε αμέσως την προσπάθεια του Ολλανδού, κάνοντας 1:24.850, πριν ο Verstappen ρίξει ξανά αρκετά τον χρόνο, συγκεκριμένα στο 1:24.480.

Περίπου στο κλείσιμο της μισής ώρας, ο Carlos Sainz έχασε τον έλεγχο της SF-23 στην προσπάθειά του να πάρει τη στροφή 1, χάνοντας έτσι σημαντικά κομμάτια του μονοθεσίου και φέρνοντας την κόκκινη σημαία.

Πριν μπει η διαδικασία στο τελευταίο εικοσάλεπτο, τα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα πάλι με τα ενδιάμεσα, αφού η πίστα κάθε άλλο παρά είχε στεγνώσει. Ο Max Verstappen βελτίωσε τον κορυφαίο χρόνο του τρεις φορές συνεχόμενα, ρίχνοντας κατά πολύ τον χρόνο και «γράφοντας» 1:23.154.

Κανένας δεν έδειχνε να πιέζει αρκετά για να φτάσει τον «ιπτάμενο Ολλανδό» ο οποίος συνέχισε να βελτιώνει, πλην του Charles Leclerc ο οποίος έμεινε 2,5 δέκατα πίσω. Ο Lewis Hamilton μπήκε στα πιτ 10 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας, θεωρώντας πως χάνει τον χρόνο του. Στην πίστα άρχισαν να αλλάζουν ξανά οι συνθήκες προς το χειρότερο και σύντομα θα χρειάζονταν πάλι τα βρόχινα ελαστικά οι οδηγοί.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς άλλες προσπάθειες από τους οδηγούς, αφού όλοι μπήκαν στα πιτ για να προετοιμάσουν τα μονοθέσιά τους για τις πολύ δύσκολες κατατακτήριες δοκιμές που έρχονταν.

Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του βροχερού FP3 στο Μόντρεαλ: