GP Καναδά: Ταχύτερος ο Lewis Hamilton στο FP2, έκπληξη το 1-2 της Mercedes
Το 1-2 έκανε η Mercedes στο... εκτενές δεύτερο μέρος των ελεύθερων δοκιμών στο Μόντρεαλ. Ταχύτερος όλων αναδείχθηκε ο Lewis Hamilton, σημειώνοντας 1:13.718. Ανύπαρκτο το Free Practice 1, εξαιτίας τεχνικού προβλήματος στο κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης της πίστας.
Free Practice 1
Όχι με χρόνους, αλλά με… κόκκινη σημαία ξεκίνησε το τριήμερο στον Καναδά, όταν η Alpine του Pierre Gasly σταμάτησε με πρόβλημα μετάδοσης κίνησης εντός της πίστας. Η κόκκινη σημαία παρέμεινε εν τέλει για το… υπόλοιπο της διαδικασίας. Ο λόγος, σύμφωνα με τη FIA, ήταν ένα θέμα συγχρονισμού της τοπικής CCTV (κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης). Αποτέλεσε σοβαρό πρόβλημα το οποίο πήρε πολύ χρόνο στους οργανωτές για να λύσουν και η FIA αναγκάστηκε να λήξει το πρώτο μέρος των ελεύθερων δοκιμών. Ωστόσο, σε ανακοίνωσή της, ενημέρωσε πως ο χρόνος του Free Practice 2 θα επεκταθεί και ως αποτέλεσμα, το δεύτερο μέρος των ελεύθερων δοκιμών ξεκίνησε στις 23:30 ώρα Κύπρου, αντί για 00:00, όπως ήταν προγραμματισμένο.
Free Practice 2
Τη μέση γόμα προτίμησε η συντριπτική πλειονότητα του grid για να ξεκινήσει το δεύτερο μέρος των ελεύθερων δοκιμών, στο Μόντρεαλ. Μόνο οι Red Bull Racing, Aston Martin και Williams επέλεξαν τη μαλακή γόμα για να εκκινήσουν τη διαδικασία. Το γεγονός αυτό έφερε την αυστριακή ομάδα από νωρίς στην κορυφή της κατάταξης, με τον Verstappen να σημειώνει 1:14.726. Η Ferrari εμφανίστηκε αρκετά εντυπωσιακή, καθώς με τη μέση γόμα έμενε κοντά στον Ολλανδό, όμως από τη στιγμή που «φόρεσε» τα μαλακά της Pirelli ανέβηκε στην 1η θέση, με τον Leclerc να γράφει 1:14.576.
Σύντομα, η Ferrari έκανε το 1-2 προσωρινά και πήρε τα «ηνία» του FP2, με τους Leclerc και Sainz να φαίνονται πολύ δυνατοί με τη C5 γόμα της Pirelli. Λίγο πριν το πέρασμα της πρώτης μισής ώρας, η Haas του Nico Hulkenberg έμεινε στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού από πρόβλημα ισχύς κινητήρα από τον οποίο έβγαιναν καπνοί. Η κόκκινη σημαία βγήκε αμέσως και διέκοψε τη διαδικασία για κάτι λιγότερο από δέκα λεπτά.
Η κατάταξη του FP2, μετά την πρώτη μισή ώρα της διαδικασίας στο Μόντρεαλ:
Το δεύτερο μέρος των ελεύθερων δοκιμών συνεχίστηκε μόνο για πέντε λεπτά, αφού ένα ακόμα πρόβλημα της Alpine και του Esteban Ocon ανάγκασε τους αγωνοδίκες να πάνε ξανά σε κόκκινη σημαία και διακοπή.
Στο 1:13.844 έριξε τον χρόνο ο Carlos Sainz, ενώ σταθερά και κοντά πίσω του έμενε ο teammate του, Charles Leclerc. Η Ferrari όπως και η Red Bull άρχισαν από εκεί και πέρα να δοκιμάζουν τη μέση γόμα και την απόδοσή της, καθώς η διαδικασία όδευε στο τελευταίο μισάωρο.
Αναλυτικά, η κατάταξη του FP2 μισή ώρα πριν το τέλος:
Την έκπληξη της Παρασκευής αποφάσισε να κάνει η Mercedes, μετά την εντυπωσιακή της εμφάνιση στη Βαρκελώνη. Τα «ασημί βέλη» έκαναν φανταστική προσπάθεια με τα φρέσκα μαλακά ελαστικά που δοκίμασαν και έριξαν απότομα τον χρόνο περίπου στο 1:13.700, πιάνοντας τις δύο κορυφαίες θέσεις, με τον Lewis Hamilton στην πρώτη.
Πριν τα τελευταία δέκα λεπτά, οι ομάδες άρχισαν να πειραματίζονται. Αρχικά η Ferrari με τη σκληρή γόμα και μετά η Red Bull Racing η οποία ήταν από τις πρώτες ομάδες που έβαλαν τα ενδιάμεσα βλέποντας τη βροχή να πλησιάζει. Τελικά, αποδείχθηκε πως ήταν πολύ νωρίς για ενδιάμεσα και τόσο η αυστριακή ομάδα, όσο και η Ferrari γύρισαν τα μονοθέσια προσωρινά στα γκαράζ.
Πέντε λεπτά πριν το τέλος, η βροχή έκανε επιτέλους την εμφάνισή της και μάλιστα πολύ ξαφνικά. Τόσο που ο Oscar Piastri είχε μείνει έξω με σλικ ελαστικά και με το ζόρι γύρισε τη McLaren στο γκαράζ. Το νερό έφτασε σε πολύ υψηλά επίπεδα σε συγκεκριμένα σημεία της πίστας, όπως η ευθεία πριν τη στροφή 12, στη φουρκέτα. Εκεί είχαν σοβαρότατο πρόβλημα πρόσφυσης οι οδηγοί και όλοι παραδέχτηκαν πως οι καιρικές συνθήκες ήταν πλέον για βρόχινα ελαστικά.
Ο χρόνος της διαδικασίας έφτασε στο τέλος του κι έτσι οι οδηγοί πήραν μόνο μία «γεύση» του τι έχουν να περάσουν το… βροχερό Σαββατοκύριακο που έχει φτάσει.
Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του FP2 στο Μόντρεαλ: