GP Ισπανίας: Το απόλυτο των βαθμών ο Verstappen, επιστροφή της Mercedes με διπλό βάθρο
Την 5η νίκη του στη σεζόν πήρε ο Max Verstappen στο Grand Prix της Ισπανίας, κατακτώντας ταυτόχρονα και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου. Μεγάλη εμφάνιση από τη «νέα W14» της Mercedes, με τον Lewis Hamilton στην 2η και τον George Russell στην 3η θέση. Ανύπαρκτη ξανά η βροχή στο Μοντμελό, παρά τα προγνωστικά.
Εξαιρετική εκκίνηση πραγματοποίησε ο τοπικός ήρωας, Carlos Sainz από τη 2η θέση, όμως ο Max Verstappen είχε επίσης άμεση αντίδραση και κατάφερε να προστατέψει τη θέση του πριν τη στροφή 2 από την επίθεση του Ισπανού. Άσχημα εκκίνησε ο Lando Norris με αποτέλεσμα να χάσει πολύ γρήγορα τρεις θέσεις και να χτυπήσει την εμπρός αεροτομή του με τον Hamilton. Ο Βρετανός οδηγός της McLaren, μπήκε αμέσως για αλλαγή αεροτομής και αυτόματα έπεσε στην τελευταία θέση.
Εντυπωσιακός και ο George Russell ο οποίος εκκίνησε από τη 12η θέση, όμως κέρδισε πέντε θέσεις και μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου ήταν ήδη 7ος. Παρόλα αυτά, το πραγματοποίησε κόβοντας δρόμο από έξοδο κινδύνου στην πίστα, χωρίς να δεχθεί κάποια ποινή. Δύο θέσεις ανέβηκε ο Alonso ξεκινώντας από την 8η, εκμεταλλευόμενος το πρόβλημα του Norris και ολοκληρώνοντας μία προσπέραση.
Επιθετικός ο Lance Stroll στη στροφή 5, πήρε την εσωτερική και προσπέρασε τον Lewis Hamilton εντυπωσιακά, πριν ο Βρετανός περάσει πάλι μπροστά μερικούς γύρους μετά και πάρει την 3η θέση. Τουλάχιστον 6 γύρους χρειάστηκε ο Perez για να κερδίσει δύο θέσεις και να μπει στη δεκάδα.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η στρατηγική της Red Bull Racing, η οποία επέλεξε τη μέση γόμα για να ξεκινήσει και ο poleman, Max Verstappen και ο 11ος, Sergio Perez. Με τη σκληρή εκκίνησε Charles Leclerc (από το pit lane ξεκίνησε ο αγώνας του) με σκοπό να κάνει το overcut και να πάει μακριά στον αγώνα μέχρι το δικό του pit stop.
Παρά το μειονέκτημα με την πιο σκληρή γόμα, ο Verstappen χρησιμοποίησε τον «καθαρό αέρα» στην πρώτη θέση και ξέφυγε κατά 6 δευτερόλεπτα από τον Sainz, 13 γύρους μετά την εκκίνηση. Στον 15ο γύρο, η Aston Martin έκανε περίεργη επιλογή στρατηγικής, αφού έβαλε τον Stroll για pit stop και ο Καναδός από μαλακή γόμα πήγε σε… μαλακή. Ακριβώς το ίδιο έκανε και με τον Fernando Alonso στον 20ο γύρο η βρετανική ομάδα. Αντίθετα, η Ferrrari έβαλε τον Sainz στον 16ο γύρο, ώστε η SF-23 να «φορέσει» τη μέση γόμα και να κάνει το undercut στον Hamilton ο οποίος ήταν κοντά πίσω του και απειλούσε.
Αλλόκοτη επιλογή έκανε και με τον Leclerc η ιταλική ομάδα, η οποία αφαίρεσε την σκληρή γόμα από τον Μονεγάσκο μόλις 17 γύρους μετά το ξεκίνημα, βάζοντας μαλακή. Πιθανή εξήγηση, ήταν πως ο ρυθμός με τη σκληρή γόμα δεν βοηθούσε τον οδηγό της Ferrari. Στη Mercedes από την άλλη, η μαλακή γόμα παρέμενε πάνω στις W14 οι οποίες στους 20 γύρους αγώνα έτρεχαν στις θέσεις του βάθρου.
Ήδη 4ος ήταν ο Sergio Perez στον 24ο γύρο, επιβάλλοντας σταδιακά τον ρυθμό του. Στον 25ο γύρο έβαλε η Mercedes τον Hamilton για αλλαγή ελαστικών, επιλέγοντας τη μέση για να συνεχίσει. Από την άλλη, στη Red Bull Racing προτίμησαν τη σκληρή γόμα για τον πρωτοπόρο Verstappen, η οποία μπήκε στην RB19 στον 27ο γύρο.
Σταγόνες βροχής στη στροφή 5 είδε ο George Russell, την ώρα που ο Perez είχε μπει για αλλαγή σε σκληρή. Τελικά αποδείχθηκε, πως ο Βρετανός δεν είδε βροχή, αλλά… ιδρώτα στο κράνος του. Πιο αργός της δεκάδας με τη μέση γόμα, ήταν ο Carlos Sainz τον οποίο προσπέρασε με άνεση ο Lewis Hamilton, ανεβαίνοντας στη 2η θέση. Άνετη προσπέραση και του Perez στον Alonso στον 31ο γύρο, την ώρα που ο Ισπανός είχε τα μαλακά ελαστικά και ο Μεξικάνος τα σκληρά της Pirelli.
Στον γύρο 35/66, η Mercedes εξέθεσε ξανά τη Ferrari, με τον Russell αυτή τη φορά να περνάει… πετώντας τον Sainz στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού με φοβερή κίνηση στην εσωτερική.
Στον 41ο γύρο, οι μόνοι οδηγοί που είχαν μείνει με μαλακή γόμα στην πίστα, ήταν οι Charles Leclerc (7ος εκείνη τη στιγμή) και Fernando Alonso (6ος εκείνη τη στιγμή). Στον 42ο τελικά, η Ferrari ξανά έβαλε τη σκληρή στον Μονεγάσκο, με σκοπό να πάει μέχρι τέλους. Αλλαγή ελαστικών πραγματοποίησαν οι Ιταλοί και στον Carlos Sainz, επιλέγοντας ξανά τη σκληρή. Δυσαρεστημένος ταυτόχρονα με αυτή τη γόμα, δήλωνε ο Verstappen στον μηχανικό του κι ας είχε πάρει διαφορά 15 δευτερολέπτων με τον 2ο Hamilton.
Δεν έβρισκαν ρυθμό στον αγώνα οι δύο Aston Martin όποια γόμα και αν είχαν στην AMR 23. Στα «ασημί βέλη» πάλι, επέλεξαν τη μαλακή γόμα της Pirelli για τον George Russell στον 46ο γύρο, ενώ την μέση ο Βρετανός την είχε κρατήσει μόλις είκοσι γύρους. Στον 51ο γύρο, ο Hamilton μπήκε να αλλάξει την καταπονημένη μέση γόμα του, σε μαλακή και μάλιστα χωρίς να χάσει θέση. Την ίδια ώρα, ο Verstappen παραπονέθηκε ξανά για τη σκληρή, τονίζοντας πως δεν έχει καθόλου πρόσφυση. Η διαφορά του πάντως από τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, είχε φτάσει πια τα 39 δευτερόλεπτα.
Ο Sergio Perez πέρασε και αυτός εύκολα τη Ferrari στον 53ο γύρο, έχοντας φρέσκα μαλακά ελαστικά και ανέβηκε στην 4η θέση. Άφαντος ο ρυθμός της SF-23 παρά τις νέες αναβαθμίσεις, με τον Sainz 5ο δέκα γύρους πριν το τέλος και τον Leclerc 12ο. Τον Ocon λίγο νωρίτερα προσπέρασε εντυπωσιακά ο τοπικός ήρωας, Fernando Alonso, προκαλώντας φρενίτιδα στην εξέδρα.
Προειδοποίηση με ασπρόμαυρη σημαία δέχθηκε ο πρωτοπόρος, Max Verstappen επτά γύρους πριν το τέλος του αγώνα, επειδή ξέφυγε πολύ από τα όρια της πίστας. Καμία ανησυχία πάντως δεν υπήρχε στη Red Bull, αφού η διαφορά με τον Hamilton ήταν στα 18 δευτερόλεπτα ακόμα και μετά την αλλαγή του Ολλανδού σε φρέσκια μαλακή γόμα. Ποινή 5 δευτερολέπτων δέχθηκε ο Yuki Tsunoda όντας 9ος, επειδή εμπόδισε την κίνηση του Zhou, γεγονός που τον έθεσε εκτός δεκάδας και βαθμών.
Τον ταχύτερο γύρο «έγραψε» σύντομα μετά την αλλαγή ελαστικών του ο Verstappen, κάνοντας 1:16.330 και παίρνοντας το απόλυτο των βαθμών στο Grand Prix της Βαρκελώνης. Πολύ δυνατή αποδείχθηκε για τις Ferrari και Aston Martin η «νέα W14», με τους Lewis Hamilton και George Russell να περνούν την γραμμή εκκίνησης τερματισμού στην 2η και την 3η θέση, αντίστοιχα. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής μάλιστα, αναδείχθηκε σε «Οδηγό του αγώνα» από τους φιλάθλους. Σε ρηχά νερά η McLaren, παρά τις δυνατές κατατακτήριες δοκιμές.
Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του Grand Prix της Ισπανίας: