GP Ισπανίας: Απλησίαστοι οι χρόνοι του Verstappen στο FP1 και στο FP2
Τους κορυφαίους χρόνους σημείωσε τόσο στο Free Practice 1, όσο και στο Free Practice 2 του ισπανικού Grand Prix ο Max Verstappen. Ο Ολλανδός ήταν σταθερά πιο γρήγορος από το υπόλοιπο grid, όσο «φορούσε» την ίδια γόμα.
Παρακολουθείστε πιο κάτω: Alonso home hero! Το έθνος περιμένει | Speedzone Podcast EP31
Η Red Bull Racing και ο Max Verstappen έδειξαν αμέσως τα «δόντια» τους και πόσο τους ταιριάζει η «Circuit de Barcelona» στο πρώτο μέρος των ελεύθερων δοκιμών στην Ισπανία. Χρησιμοποίησαν αρχικά την P Zero κίτρινη γόμα της Pirelli και έγραψαν τους κορυφαίους χρόνους από το πρώτο εικοσάλεπτο του FP1. Ο Verstappen συγκεκριμένα, έριξε τον χρόνο κάτω από το 1:16 και μάλιστα σε χαλαρούς ρυθμούς. Μόνο η Haas του Nico Hulkenberg επέλεξε τα μαλακά ελαστικά για δοκιμή, με το υπόλοιπο grid να γράφει χρόνους είτε με τη μέση είτε με την πειραματική γόμα.
Τρία διαφορετικά είδη ελαστικών έκαναν την εμφάνισή τους στο FP1 του Grand Prix της Ισπανίας. Από τα πρώτα δέκα λεπτά της διαδικασίας, η μαλακή και η μέση γόμα δοκιμάστηκαν αμέσως. Ξεχωριστή μνεία όμως, πρέπει να γίνει στη νέα σύνθεση γόμας της Pirelli, η οποία εμφανίστηκε για πρώτη φορά με το χαρακτηριστικό γράμμα «T», δηλαδή «Test».
Σε κάθε οδηγό διατέθηκαν δύο σετ της δοκιμαστικής γόμας και οι περισσότεροι πειραματίστηκαν μαζί της και τη γνώρισαν όσο καλύτερα μπορούσαν. Τα συγκεκριμένα ελαστικά, παρότι προορίζονταν για το 2024, έκαναν ντεμπούτο σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές και θα εξεταστούν εκτενέστερα για ένα ολόκληρο τριήμερο στο βρετανικό Grand Prix.
Στο μισάωρο της διαδικασίας, στην κορυφή παρέμενε η Red Bull, αλλά αυτή του Sergio Perez με 1:15.374. Ταυτόχρονα, σχεδόν όλο το grid προτίμησε τη C2 (κίτρινη – μέση) γόμα της Pirelli για δοκιμή. Ο Verstappen, παρότι είχε αναπηδήσεις και παράπονα με το porpoising, στο κλείσιμο της μισής ώρας «φόρεσε» τη μαλακή γόμα και έριξε πολύ τον χρόνο, συγκεκριμένα στο 1:14.606.
Θέματα αντιμετώπισαν οι περισσότεροι οδηγοί στις γρήγορες στροφές, ειδικά στην τελευταία, όπου ένιωθαν πολλές αναπηδήσεις από το μονοθέσιο και υπερβολική επαφή με το έδαφος.
Η κατάταξη στο FP1 μετά την πρώτη μισή ώρα:
Η μαλακή γόμα της Pirelli (C3 για αυτό το Grand Prix), άρχισε να εμφανίζεται όλο και περισσότερο μετά το μισάωρο, με πάνω από δέκα οδηγούς να τη δοκιμάζουν, ώστε να δουν τον ρυθμό και τις αντοχές της. Εν τω μεταξύ, ο χρόνος του Verstappen δεν είχε βελτιωθεί ακόμα και δέκα λεπτά πριν τη λήξη των ελεύθερων δοκιμών και η κορυφή ανήκε εξ’ ολοκλήρου στη Red Bull Racing. Τα έντονα σύννεφα γίνονταν όλο και πιο ορατά στο κλείσιμο του FP1 φέρνοντας ένα μικρό «σκοτάδι», ενώ τα προγνωστικά του καιρού έχουν δώσει βροχές στη Βαρκελώνη όλο το Σαββατοκύριακο.
Τουλάχιστον 7-8 δέκατα μακριά από τον χρόνο του Verstappen βρίσκονταν οι Sergio Perez και Esteban Ocon, παρότι οι δύο Alpine μπήκαν στην πεντάδα. Επαφή είχαν οι Pierre Gasly και Logan Sargeant προς το τέλος των ελεύθερων δοκιμών, χωρίς όμως κάποια σημαντική ζημιά.
Δοκιμαστικούς και όχι ανταγωνιστικούς γύρους πραγματοποίησαν οι Ferrari, Mercedes και Aston Martin.
Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του FP1 στη Βαρκελώνη:
Τέσσερις διαφορετικές γόμες της Pirelli βγήκαν στην «Circuit de Barcelona» στο FP2. Ο μοναδικός που ξεκίνησε με τη σκληρή, ήταν ο Pierre Gasly με την Alpine και λίγο αργότερα ο Ocon, ενώ ξεχώρισαν οι δύο Ferrari που ήταν οι μόνες που δοκίμασαν τη μαλακή γόμα στο ξεκίνημα της διαδικασίας. Το υπόλοιπο grid, προτίμησε κυρίως τη C2 (κίτρινη – μέση γόμα) και τη δοκιμαστική, για το ξεκίνημα του δεύτερου μέρους των ελεύθερων δοκιμών.
Τον ρυθμό άρχισε να θέτει στην πίστα ο Carlos Sainz, σημειώνοντας αμέσως 1:14.999. Αμέσως τον χρόνο του Ισπανού «χτύπησε» ο Charles Leclerc, πριν έρθει ο Max Verstappen να τους ανταγωνιστεί, αλλά με τη μέση γόμα. Η Ferrari επέστρεψε σύντομα στην κορυφή κατεβάζοντας τον χρόνο κοντά στο 1:14 και η αλληλουχία θέσεων στην κορυφή μεταξύ τους ξεκίνησε.
Αφού οι οδηγοί του grid πειραματίστηκαν με τη νέα γόμα της Pirelli και εξάντλησαν τις δοκιμές της μέσης στο FP1, άρχισαν να μπαίνουν στην μαλακή C3. Ο Verstappen κατέρριψε τους χρόνους των κόκκινων και «έγραψε» 1:13.907, χρόνος που δεν μπόρεσε κανείς να ανταγωνιστεί. Μόλις ένα δευτερόλεπτο χώρισε τον πρώτο με τον 14ο, από τη στιγμή που όλα τα μονοθέσια επέλεξαν τα πιο μαλακά ελαστικά που θα είναι διαθέσιμα στο Grand Prix.
Το πρώτο μισάωρο ολοκληρώθηκε με τον χρόνο του Ολλανδού παγκόσμιου πρωταθλητή στην κορυφή και τον Fernando Alonso να ακολουθεί πιστά, 1,5 δέκατο πίσω.
Αναλυτικά, τα αποτελέσματα του FP2 στο κλείσιμο της πρώτης μισής ώρας:
Η Mercedes δεν έδειξε κάτι ιδιαίτερο, ούτε σημείωσε χρόνο ανταγωνιστικό και αξιοπρόσεκτο, παρότι όλοι αναμένουν τις δυνατότητες των νέων αναβαθμίσεων. Στο μάτι «χτύπησε» προς το τέλος η διαφορά μεταξύ των δύο Aston Martin, αφού ο Alonso ήταν 9 ολόκληρα δέκατα ταχύτερος από τον Stroll σε γρήγορο γύρο.
Δώδεκα λεπτά πριν τη λήξη του FP2, οι πρώτες σταγόνες έκαναν την εμφάνισή τους στη στροφή 9, όπως μαρτύρησε ο George Russell. Παρά τις προβλέψεις όμως, η βροχή δεν έκανε ποτέ επίσημα την εμφάνισή της και αναμένεται ξανά αύριο στις κατατακτήριες δοκιμές.
Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του FP2 στη Βαρκελώνη: