GP Μονακό: Θριαμβευτής ο Verstappen

Την καρό σημαία πήρε πρώτος στο... χαοτικό Grand Prix του Μονακό ο Max Verstappen σημειώνοντας την 4η νίκη του στη σεζόν. Ο αγώνας απέκτησε άγρια ομορφιά, μετά τους 50 γύρους χάρη στη βροχή. Στη 2η θέση ο Alonso, βάθρο για την Alpine και τον Ocon.

 ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - ΘΡΥΛΟΙ ΤΟΥ MONACO GP & INDY 500

Η εκκίνηση ήταν φυσιολογική στο Grand Prix του Μονακό, χωρίς καμία αλλαγή στην πρώτη δεκάδα, με τον poleman, Max Verstappen να στρίβει πρώτος. Κανένας οδηγός δεν ρίσκαρε, με μοναδική αλλαγή στο grid την ανταλλαγή θέσεων μεταξύ Nico Hulkenberg και Lance Stroll. Ο Καναδός στριμώχτηκε πριν τη φουρκέτα, χτύπησε με τον Sargeant και έπαθε ζημιά στο εμπρός φτερό του. Στο ίδιο συμβάν ενεπλάκη και ο Γερμανός οδηγός της Haas ο οποίος πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων, αφού θεωρήθηκε υπεύθυνος για το ατύχημα με τον Αμερικάνο οδηγό της Williams.

Ο Sergio Perez, εφόσον εκκίνησε από την τελευταία θέση, μπήκε μόλις στο 2ο γύρο για πιτ στοπ, βάζοντας τη σκληρή γόμα με σκοπό να τη χρησιμοποιήσει καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ταυτόχρονα, κέρδισε και δύο θέσεις, προσπερνώντας μέσω του πιτ στοπ τους Zhou και Hulkenberg οι οποίοι επέλεξαν την ίδια ακριβώς στρατηγική.

Δέκα γύρους μετά την εκκίνηση του Grand Prix, ο Max Verstappen είχε ήδη καταφέρει με «καθαρό αέρα» μπροστά του να πάρει διαφορά 3 δευτερολέπτων από τον Fernando Alonso. Στον 11ο γύρο, ο Carlos Sainz χτύπησε ελαφρώς την εμπρός αεροτομή του στο πίσω μέρος της Alpine του Esteban Ocon, ακριβώς στην έξοδο του τούνελ σε μία προσπάθεια να πιέσει. Ο Ισπανός δεν κλήθηκε να μπει για πιτ στοπ και συνέχισε με χτυπημένη αεροτομή τον αγώνα.

Μέχρι τον γύρο 14, ο Verstappen είχε πάρει διαφορά πάνω από 5 δευτερόλεπτα από την Aston Martin, ενόσω ο Alonso ένιωθε σαν να έχει κλατάρισμα ελαστικού σε έναν από τους δύο πίσω τροχούς. Ο μεν Ολλανδός εκκίνησε με τη μέση γόμα, ο δε Ισπανός με τη σκληρή επιλέγοντας με την ομάδα του διαφορετική στρατηγική. Συνολικά, η στρατηγική έγειρε προς τη σκληρή γόμα, αφού πάνω από το μισό grid την επέλεξε για την εκκίνηση, ενώ οι υπόλοιποι χρησιμοποίησαν τη μέση.

Μεγάλο θέμα έγινε στη Ferrari το πιτ στοπ του Carlos Sainz. Ο Ισπανός ήταν έτοιμος να μπει για πιτ στοπ τρεις φορές, αλλά εν τέλει έμεινε όλες έξω, καθώς οι Ιταλοί είχαν στο μυαλό τους τη βροχή. Τα μαύρα σύννεφα ήδη είχαν αρχίσει να φαίνονται από τον γύρο 26 και δόθηκε περίπου 45 λεπτά χρόνος μέχρι τις πρώτες σταγόνες.

Ο Hamilton ήταν από τους πρώτους που μπήκε να αλλάξει τη μέση γόμα του με τη σκληρή, πέφτοντας 8ος προσωρινά. Ταυτόχρονα, ο Alonso κατέβασε τη διαφορά των 8 δευτερολέπτων στα 6 μετά τους 30 γύρους, με τα ελαστικά του πρωτοπόρου Verstappen να χάνουν πρόσφυση σταδιακά. Στον γύρο 33, ο Perez επιτέθηκε στον Stroll μετά το τούνελ και χτύπησε πολύ λίγο την εμπρός αεροτομή. Ακριβώς στον επόμενο γύρο όμως, ο Μεξικάνος ήταν ξανά επιθετικός και χτύπησε πιο δυνατά το πίσω μέρος της Haas του Magnussen, χάνοντας ένα σημαντικό κομμάτι από το «φτερό» του και μπαίνοντας αναγκαστικά για αλλαγή αεροτομής.

Τις κινήσεις του οδηγού της Red Bull Racing ζήλεψε ο Lance Stroll ο οποίος ακούμπησε τον πίσω δεξιά τροχό του Magnussen στον 38ο γύρο, στην τελευταία στροφή σε μία απέλπιδα προσπάθεια να περάσει. Στα αγωνιστικά, ο Verstappen κράτησε τη μέση γόμα του σε μία αξιοπρεπή κατάσταση και ξανά ανέβασε τη διαφορά από τον Alonso στα 9 δευτερόλεπτα.

Οι δύο Ferrari εκκίνησαν με διαφορετική στρατηγική, ο μεν Leclerc με τη σκληρή γόμα της Pirelli, ο δε Sainz με τη μέση. Παρόλα αυτά, κανένας από τους δύο δεν μπήκε μέχρι και τον γύρο 43. Ο Ισπανός πάντως, εμφανίστηκε αρκετά θυμωμένος με την λογική της ομάδας του, αφού από νωρίς έτρεχε και χωρίς ένα μικρό κομμάτι της εμπρός αεροτομής του. Ο Μονεγάσκος εν τέλει, άλλαξε τα ελαστικά του στον γύρο 45 φορώντας τη μέση με σκοπό να πάει μέχρι τέλους.

Ο πρωτοπόρος, Max Verstappen είχε τον δικό του άθλο διατηρώντας τη μέση γόμα – με την οποία εκκίνησε – για πάνω από 50 γύρους. Σκοπός του Ολλανδού και της Red Bull Racing ήταν να μην μπει ο Alonso πριν από εκείνον, ενώ την ίδια ώρα η βροχή έδειχνε να πλησιάζει. Οι πρώτες σταγόνες άρχισαν να πέφτουν μετά τον 50ο γύρο, γεγονός που βόλευε τον Verstappen ώστε το πρώτο του πιτ στοπ να είναι για ενδιάμεσα. Οι πρώτοι που αποφάσισαν να ρισκάρουν και να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά, ήταν οι Valterri Bottas και Lance Stroll.

Το στοίχημα βγήκε τόσο για την Alfa Romeo, όσο και για την Aston Martin και από τον γύρο 55 και έπειτα, όλοι άρχισαν να ακολουθούν αναγκαστικά την ίδια στρατηγική και να αλλάζουν σε ενδιάμεσα. Η βροχή ήταν πια πάρα πολύ εμφανής και έπεφτε στη μισή πίστα, τουλάχιστον.

Οι προπορευόμενοι, Verstappen, Alonso και οι δύο Ferrari ήταν από τους τελευταίους που μπήκαν για αλλαγή σε ενδιάμεση γόμα, με πρώτο όμως τον παγκόσμιο πρωταθλητή και τελευταίες τις Ferrari. Η στρατηγική και η βροχή «πλήγωσαν» πολύ τον Sainz, ο οποίος μετά το χάος της βροχής και των πιτ στοπ, βρέθηκε 8ος και την 4η θέση παρέλαβε η Mercedes του Lewis Hamilton.

Ποινή 5 δευτερολέπτων δέχθηκε η έτερη Mercedes του George Russell, καθώς η έξοδός του από τα πιτ θεωρήθηκε από τους αγωνοδίκες επικίνδυνη. Τα εντυπωσιακά στιγμιότυπα δεν σταμάτησαν λεπτό, με τα μονοθέσια να βγαίνουν εκτός πίστας συνεχώς, χάνοντας πρόσφυση σχεδόν σε κάθε σημείο της πίστας. Ο πρώτος αποσυρμένος του Grand Prix ήταν ο Lance Stroll ο οποίος είχε ήδη χτυπήσει άσχημα όλη την εμπρός αεροτομή και μία ακόμα έξοδος στη στροφή Ρασκάς τον ανάγκασε να εγκαταλείψει.

Ο Tsunoda αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα φρένα του αρκετή ώρα και στον 69ο γύρο βγήκε εκτός πίστας στη στροφή Μιραμπό. Ο Sergio Perez κλήθηκε για πιτ στοπ στον 72ο γύρο, αλλάζοντας από τα βρόχινα σε ενδιάμεσα και βγαίνοντας στη 17η θέση. Η βροχή άρχισε να “κόβει” προς το τέλος του αγώνα, αλλά δεν ήταν αρκετό για να βάλει κάποιος σλικ ελαστικά. Λάθος στρατηγική φάνηκε να επιλέγει η Aston Martin η οποία έβαλε τον Alonso για ένα επιπλέον πιτ στοπ, γεγονός που ίσως της κόστισε τη νίκη.

Ο 7ος γύρος και 6ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, ολοκληρώθηκε με τον Max Verstappen να παίρνει την 4η νίκη του στη σεζόν και τη Red Bull Racing να διατηρεί το απόλυτο, με το 6/6. Την πρώτη του 2η θέση της χρονιάς κατέκτησε ο Fernando Alonso και ο Esteban Ocon οδήγησε σταθερά την Alpine για να της χαρίσει το πρώτο της βάθρο φέτος. Ο Γάλλος οδηγός αναδείχθηκε μάλιστα «Οδηγός του αγώνα»! Είναι το πρώτο βάθρο που παίρνει φέτος ομάδα εκτός της τετράδας. 

Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του… βροχερού Grand Prix στο Μονακό: 

 ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - ΘΡΥΛΟΙ ΤΟΥ MONACO GP & INDY 500