Aston Martin: Μήπως αυτή θα είναι η νέα δύναμη στη Formula 1 από το 2026;
Η μεγάλη επιστροφή της Honda ως επίσημος προμηθευτής κινητήριων μονάδων θα έχει ως άρμα την ομάδα της Aston Martin και αρχή το 2026.
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ THN EIKONA ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - MONACO GP & INDY 500
Είναι πλέον επίσημο: η Honda επιστρέφει στη Formula 1 το 2026 ως προμηθευτής της μονάδας παραγωγής ισχύος της Aston Martin. Θυμίζουμε ότι ο Ιάπωνας κατασκευαστής έφυγε από τη Formula 1 στα τέλη του 2021, μετά από επτά χρόνια παραμονής στο άθλημα που στο απόγειό της είδε τον Max Verstappen να κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με την ομάδα της Red Bull.
Ως γνωστόν, οι Red Bull και Honda συνέχισαν τη συνεργασία τους μέσω μιας συμφωνίας που προβλέπει την υποστήριξη των «Ταύρων» σε τεχνολογικό επίπεδο, η οποία θα συνεχίσει να ισχύει μέχρι τα τέλη του 2025.
Ωστόσο, η απόφαση της Red Bull να στραφεί στο στρατόπεδο της Ford από το 2026 και μετά, σε συνδυασμό με την πρόθεση της Honda να επιστρέψει στο σπορ, ώθησαν την τελευταία να αλλάξει στρατόπεδο επιλέγοντας για το νέο comeback της την ομάδα της Aston Martin, όπως και επίσημα ανακοινώθηκε σήμερα.
Η Mercedes θα συνεχίσει μέχρι και τα τέλη του 2025 να προμηθεύει την Aston Martin με τις κινητήριες μονάδες της.
«Ένας από τους βασικούς λόγους για την απόφασή μας να ανταποκριθούμε στη νέα πρόκληση στη Formula 1 είναι ότι η κορυφαία μορφή αγώνων στον κόσμο προσπαθεί να γίνει μια βιώσιμη σειρά αγώνων, η οποία είναι σύμφωνη με την κατεύθυνση της Honda σε σχέση μετην ουδετερότητα άνθρακα. Έτσι, θα γίνει μια πλατφόρμα που θα διευκολύνει την ανάπτυξη των τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe. Kαι προσέθεσε:
«Με τους νέους κανονισμούς του 2026, το κλειδί για τη νίκη θα είναι ένας συμπαγής, ελαφρύς και υψηλής ισχύος ηλεκτροκινητήρας με μπαταρία υψηλής απόδοσης, η οποία θα είναι ικανή να διαχειρίζεται γρήγορα την υψηλή απόδοση ισχύος, καθώς και η τεχνολογία διαχείρισης ενέργειας.»
Όπως δήλωσαν οι ιθύνοντες της Aston Martin, και συγκεκριμένα ο πρόεδρος της Honda Racing Corporation, Koji Watanabe, η Honda δεν σκοπεύει να προμηθεύσει με τις κινητήριες μονάδες της άλλες ομάδες της Formula 1 από το 2026 και μετά.
Tα ορόσημα της Honda στη Formula 1
1964 – 1968: H πρώτη συμμετοχή της Honda ως υπεύθυνη τόσο για τον κινητήρα όσο και για το πλαίσιο. Η πρώτη νίκη ήρθε στο Grand Prix του Μεξικού το 1965
1983 – 1992: Συμμετείχε ως προμηθευτής κινητήρων
1986: Κέρδισε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών με την Williams
1987: Κέρδισε τους τίτλους του Πρωταθλήματος Οδηγών και Κατασκευαστών
1988 – 1991: Κέρδισε του τίτλους Πρωταθλήματος Οδηγών και Κατασκευαστών για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια με την McLaren
2000 – 2005: Συμμετείχε ως προμηθευτής κινητήρων και από κοινού κατασκευαστής του σασί για την ομάδα της BAR
2006 – 2008: Συμμετείχε ως ομάδα υπεύθυνη τόσο για τον κινητήρα όσο και για το σασί
2015 – 2017: Συμμετείχε ως προμηθευτής μονάδων ισχύος για την ομάδα της McLaren
2018: Ξεκίνησε να προμηθεύει μονάδες ισχύος στην Toro Rosso (επί του παρόντος, Scuderia Alpha Tauri)
2019: Ξεκίνησε να προμηθεύει μονάδες ισχύος στη Red Bull Racing
2021: Ο Max Verstappen κέρδισε τον τίτλο του Πρωταθλήματος Οδηγών για τη Red Bull Racing Honda. Η Honda ολοκλήρωσε τη συμμετοχή στην Fοrmula 1
2022: Η Honda Racing Corporation άρχισε να παρέχει τεχνική υποστήριξη στα Red Bull Powertrains. Η Red Bull Racing και ο Max Verstappen κέρδισαν τον τίτλο του Πρωταθλήματος Οδηγών και Κατασκευαστών
Διαβάστε εδώ: Ποιος ήταν ο αληθινός «άνθρωπος από σίδηρο»
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ THN EIKONA ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - MONACO GP & INDY 500